Försäkringskassan strikes again!

SÅ DÄR JA, nu har jag laddat in de flesta bilderna jag inte hunnit med hittills i bloggen..
Och jag har varit vaken i fem och en halv timme. Känns ju helt sjukt.

Har hunnit med att få ett telefonsamtal av han-den-där-pappers-mannen-som-heter-Björn, och han frågade
om vi skulle boka in något nytt möte. Jag berättade att jag inte behövde hjälp med något pappersarbete
just nu men lovade att ringa honom imorgon efter mitt AF-möte. Och tji fick jag. Ironiskt nog så kom ett tjockt
kuvert från Försäkringskassan, och det står raka motsatsen i det brevet än det jag fick för någon vecka sedan!
Fattar inte! De kan ju inte säga ena gången att jag fått förhöjd dagspenning med 90 kronor per dag, och nu helt
plötsligt så har summan som var "efter skatt" blivit "före skatt" och sen drar de 135 spänn ytterligare i skatt på
det, och därmed får jag jävligt mycket MINDRE än förut! Huuuur går det här ihop? Jag fattar inte!!
Hej Björn, hjälp mig, lixom. Egentligen vill man ju ringa direkt till FK, men deras telefonköer är inte att leka med,
och sedan kommer de bara prata omkull mig och jag kommer bara bli ledsen och fortfarande inte fatta.
Jag orkar inte det just nu.

Jag som äntligen hade kommit till en punkt där jag slapp oroa mig.
För första gången på jag vet inte hur jävla länge.
Fick ut mer pengar denna månad än jag någonsin fått under mina 3 år som lärare, är det inte sjukt?
Så jag kände, att äääntligen kunde jag släppa lite på den här oron över ekonomin, äntligen hade jag fått
så jag klarade mig, inget direkt överflöd men mer än jag väntade mig, och nu helt plötsligt vet jag varken
ut eller in längre. Hur menar de? Är det kört nu igen? För om jag ska lita på deras brev idag så får jag ut
nästan 3000 kronor mindre per månad i fortsättningen, än vad jag fick ut denna månaden..
Med andra ord kan jag inte betala mina räkningar längre.. VARFÖR kunde jag inte bara få ha det lite bra?!

Snälla ordna upp det här nu.......... : /

  

Postat av: Eve

MEssade dig nyss. Klart du får komma förbi! Jag pluggar inte idag, så kom när du är klar. Vi ska ingenstans idag.

2010-03-08 @ 15:07:16
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Lexi

Hej snyggo.

Tänkte kolla med dig om du har lust/tid och ork att göra en bloggdesign till mig. Gillar visserligen den jag har, men vill gärna ha en lite mer persolig med egna bilder osv..

Skulle du vilja?

Hoppas allt är bra med dig annars och att FK slutar bråka med dig snart!

Puss och kram

2010-03-08 @ 15:10:04
URL: http://neijas.blogg.se/
Postat av: Lexi

Ja, alltså.. jag vet ju inte hur man lägger in headern på hemsidan, eller om den jag har gjort är användbar.. jag är inte särskillt bra på photoshop. Du är ju så himla bra. Jag tar jättegärna hjälp men du skulle också jättegärna få fritt spelrum - om du vill.. :D

2010-03-08 @ 16:14:46
URL: http://neijas.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: eller huuuuuur är hon söt?! nästan alla jag känner tycker att hon är läskig och ful.. haha :(

2010-03-08 @ 18:17:24
URL: http://emelieleander.blogg.se/
Postat av: Linna

men usch då. vad har den där Björn sagt om detta nu då? Hoppas hoppas att det är fel på de nya pappren!

2010-03-09 @ 08:45:31
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0