Kladdkaka

Vaknade av ett sms från Hanna. Gick upp. Sen frågade hon om hon och Leo kunde komma över och fika
innan hon hämtar Viggo på dagis. Of course! Och då fick jag ett infall att jag skulle baka kladdkaka. Vilket jag
började med, och sedan snabbt insåg att jag ju fått slut på socker! Så jag lämnade mitt smälta smör och gick
till Ica. Passade även på att köpa saft till Leo och blockchoklad (så jag körde på den varianten istället för kakao)
och vispgrädde. Och nu står kakan i FRYSEN för att ha en chans! De kommer typ halv två. Yes!

Här kommer det kladdkakereceptet jag använder nu, som jag fick av Frida för längesen : ) 


Vispa ihop 2 ägg & 
               2 dl socker


Smält ihop 100 g smör & 
                100 g mörk blockchoklad


Blanda detta med varandra och blanda även i 1 3/4 dl vetemjöl.
Grädda i nedre delen av ugnen i 10 minuter på 250 grader.


Simple, huh?
Snart får jag besök, jag ser ut som en kratta but I don't care and I don't have time att göra nåt åt det heller. 
 
                                                                                                                                              


Postat av: Frida

Haha! Det hade jag glömt! Söt du är! Den är så sjuuukt god! :) KRAM!

2010-09-03 @ 08:33:16
URL: http://pavlovna.blogspot.com
Postat av: linna

lät gott. kanske vore nåt att dona med tills nästa vecka? tackar ^^

och jag tror inte du kan se ut som en kratta. i am just saying ^^

2010-09-03 @ 12:04:14
URL: http://fairydiary.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0