Brudar på museum! : )

Idag blev jag väckt av Försäkringskassan som ringde kl 9:23. Det var faktiskt ett mycket trevligt samtal,
oväntat nog. Helt klart värt att vakna 40 minuter innan klockan ringde, för. Det är ju så att jag på nytt sökt
Aktivitetsersättning, för min sjukskrivna halva, och det brukar ju kunna ta rätt lång tid med handläggning
och sådär.. hon som ringde var iallafall jättebra och frågade en massa, LYSSNADE, och sa att hon godkänt
att jag ska få förlängning (ansöker ungefär en gång om året..) MEN det är ju inte hon som tar själva beslutet,
det är någon annan... så man hoppas ju att DET är någon som har en bra dag. Läkare godkänner, och ens
handläggare kan godkänna, men så ska det ändå in en person till som kan ändra hela ens förutsättningar.
Alltid läskigt och stressande, det kan bli rätt mycket ångest när man väntar på såna beslut... 

Anyhow så är jag hoppfull. : ) Och jag har ju haft en jättebra dag! Kolla här bara, först träffades jag, Hanna,
Eve & Källa och åt lunch ihop på Asta's uteservering!

 
Sen stack Hanna tillbaka till jobbet, och jag, Eve, Källa & Laura var kulturella bitches och hängde på muséet!
De har en utställning med brudklänningar från de senaste 100 åren! Inte så stor, men ganska mysig.. : ) 

             
                                        "Brudar - tro, hopp & kärlek!"... HAHA, awesome. 




I den här glasmontern hängde en dopklänning som syddes 1937 av mammans bröllopsklänning (från 1936)
och den hade använts av typ hela släkten och hade en massa namn inbroderade. Jättefin och välbevarad!



Jag vet, det syntes ju inte så JÄTTEBRA, men ni fattar grejen... : )  
Men nästa bild är bättre va? På en slöja i samma glasmonter.


Jättehäftigt! Och alla de gamla fotona var sååå fina!


 
 
Sen tog Eve & jag varsin glass på torget. De har spritglass! Men jag tog en rolig Magnum jag... utan pinne. 
 

Sen efter att Eve & jag hängt en stund hemma hos henne och druckit en massa kaffe, så sällskapade jag hemåt
med Hanna som slutat jobba, och så tog vi en sväng upp till pappsen på hans boende, och drack ännu mer kaffe.


Jag insåg där och då att jag KANSKE borde köpa nya skor. Bra att jag jobbar imorgon! Hihihi.

 
Ja, det där till höger om skorna ska infinna sig någonstans inuti skon, men nu är det... utanför... ^^ 
Sen gick jag iallafall och handlade! Jättefint väder och jag hittade jättefin läsk... : ) 

 
                                                                                             Rosa blommor lite överallt.... ^^

Neeej, nu får det räcka, det blev väldigt långt idag. Ihopbuntat, a lot. Var nära på att sticka ut och dansa ikväll
med lillasyster eftersom Alex Moreno (min gamla "Lunarmodellkollega") DJ:ar på All In, men han skulle börja
så sent, vid 00, och eftersom jag ska upp kl 8 för att jobba så kändes det.... inte så jättebra... men en annan gång!!

Puss, godnatt, och solsken. 
(...månsken more likely, snart...)
 ♥
 
 

Postat av: Mia - kakor, klänningar och svunna tider

Men om jag saknar eeer! <3

Svar: Ingen tvekan om att vi saknar deeeej! :D
Ida

2013-05-26 @ 00:29:05
URL: http://byggmia.blogspot.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0