Smink & sushi!

Idag blev det allt en riiiiktig segdag. Men det är okej, på lediga dagar mellan jobb, när man ändå
inte har ett endaste dugg inplanerat. Eller, mjo, det hade jag ju. Planen var att gå ner på stan och 
köpa SMINK! (oh how girly, riiiight?) Ny mascara, ny primer, nytt sminkborttagningsmedel. Iallafall.
Jag började dagen med att snooza från klockan 11 till klockan 13:40. Sen TVINGADE jag mig själv
ur sängen, för hade JAG fått bestämma så hade jag legat kvar mycket längre. Det var ju ändå typ
mörkt ute redan, lixom. Anywhore, sen efterföljde ett par timmars lame-ass:ness, och jag rörde mig
mellan soffan och datorn. Mådde illa och var tvungen att ligga ner hela tiden, antagligen p.g.a att jag
legat i sängen för länge och att jag ju var FANTASTISKT hungrig! Så jag lyckades iallafall fixa lite frukost,
men illamåendet var lite FÖR påtagligt. Och det där magkatarr-suget i magen. Uhu. 

Efter en stund käkade jag lite frukt och drack lite kamomillté och så gjorde jag mig iordning för att gå
ner på stan, iallafall, i sista minuten som vanligt! ^^ Hann in på H&M en kvart innan de stängde och
köpte mascaran. Mangamascaran ^^. Träffade Laura, hängde lite med henne, köpte primer på Lindex
och luktade på parfymer på Åhléns, där jag även köpte en KALENDER - hurraaa, nu är jag på banan
igen! - och en fin skrivbok som jag ska ge bort. Sen hämtade jag sushi på Lilla Japan och sen skjutsade
Laura hem mig. Yay! Och jag har ätit... och nu är jag typ hungrig IGEN? Vafan! Idag var en såndär dag
då 7 bitar inte räckte alls... Eller jo, först kändes det så, men efter ett par minuter blev jag lixom hungrig
IGEN! ...får väl trycka i mig en massa choklad eller nåt, då... : ) 

                        
    Bilden är från ett par veckor tillbaka, där är det ju en bit TILL, idag hann jag inte fota innan jag åt.. ^^

Så, i helgen väntar jobb + jobb, och däremellan 3x30-årsfest! Tjohoo! Jag ska försöka att inte var aslam
efter jobbet imorgon m.a.o., Bea har fixat presenter, och jag ska bara se till att ta mig ut. Och hem igen.
  

Postat av: Josefine

Apropå smink!
Du råkar ju vara helt jävla amazing när det kommer till att sminka sig, huuur går du tillväga?
Särskilt ögonbrynen är ju alltid fakking fantastic.

Och apropå något helt annat, hur kommer det sig att ingen OB? Låter ju helt galet? o_O

Svar: Men åh, tack.. : ) Mina ögonbryn tycker jag inte alls om, så nu blev jag ju lite extra glad..! Har lite för lite, myself, känner jag. Så de ser ju inte alls likadana ut osminkade ; ) MEN! Jag kör med bästa ögonbrynspennan + snedskuren ögonbrynsborste från Make Up Store.


(och resten av sminket, ba, freestyla, använd primer under så sitter svarta skuggan som en smäck! ^^ Sminkar mig typ på samma sätt alltid så jag kan nog inte ge några bra råd tror jag..)



I know, det är sämsta arbetsvillkoren ever, typ. Eller nej det är klart att det finns folk som har det värre. Ska inte överdriva. Men vi är inte anslutna till handel så vi "behöver" ju inte följa några lagar, typ... Yaaay... Det ÄR helt galet med tanke på att vi har öppet, alltid.
Ida

2014-01-03 @ 20:58:20
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com
Postat av: Josefine

Aah, men brynsminkningen är jävla grym iaf! Ingen skugga alls, bara penna? Sen lär jag ju köpa skugga och pensel ( <3 ) ändå, pennan från HM börjar fallera lite.

I see I see! Har tur nog att mitt face suuuger åt sig smink, så inget faller bort eller dit det inte ska vara. Kanske helt enkelt behöver våga köra på med lite MER :D

Sjukt! Sjukt ju! *upprörd*

Svar: Tack! Igen! : ) Nej, ingen skugga, bara den bruna pennan (Brow color no.1 heter den - http://www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/browcolor/browcolorno1), ibland kör jag liiite svart kajal precis i "början" på brynen och borstar in den mot mitten med den där braiga penseln. Penseln finns dessutom i två varianter, en med äkta hår och en med syntet, och jag kör syntetpenseln, eftersom den är lite skarpare, passar mina bryn mer! : ) (http://www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/syntethicbrowbrushangle210)
Ida

2014-01-03 @ 21:57:23
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com
Postat av: Josefine

Tack för tipsen!
Sminkshopping när man nu blir rik haha.

Svar: No problem! Jag brukar inte köpa så dyra grejer vanligtvis, men fastande för de där en gång när jag blev sminkad på en bröllopsmässa för en massa år sedan, och de är verkligen så himla bra, och pennan räcker aslänge (trots att jag uppenbarligen anväder a lot) och penseln behöver inte heller bytas ut så jätteofta. Så det är en bra investering! : )
Ida

2014-01-03 @ 22:13:50
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com
Postat av: Maja Lilja

Haj! :D

Vad tycker du om manga mascaran? :D är den bra? Är sugen på att testa den! :)

Ha en bra dag!
<3
Majalilja.com

Svar: Jag tycker den är toppen! :D :D Är inne på min 3:e i rad, så det tar vi som bra betyg ; )
Ha en bra dag du med raring! Kram!
Ida

2014-01-08 @ 07:34:55
URL: http://www.majalilja.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0