12:e november!!! Äntligen!! :D

Häromdagen fyllde håret ett år och idag är det ett år sedan jag slutade plocka.
Det tog fyra dagar efter rakningen att verkligen påbörja striden på riktigt.

ETT ÅR! Ett år sedan jag drog första strecket på badrumsspegeln! Strecken är många nu,
men sedan augusti har jag levt i ett litet återfall. Ett någorlunda kontrollerat sådant.
Jag har gjort inom-parentes-streck på spegeln iallafall för att fortsätta motivera mig själv,
för att se hur många streck jag faktiskt lyckats göra ändå. Hur många fler dagar jag vunnit,
än fallit. Att inget, inget är förgäves! Idag snör jag åt de osynliga boxningshandskarna ytterligare
och minns min kamp, minns min vinst, och kör streck utan parentes från och med nu. Igen.
Jävlar jävlar om jag någonsin underkastar mig dig, dumma sjukdom. Jag ska vinna. Varje dag. 



Ett-år-sedan-videon:

 


Postat av: Caroline

Oj så fort tiden gått! :) Och heja heja så duktig du varit! Keep it up! :D

Svar: TACK! :)
Ida

2014-11-13 @ 00:36:31
Postat av: Granntanten

Hejaheja! Kan du inte börja ett nytt år nu, som ska bli helt och oplockat? Du KAN!!

Och jag vill se dig i en längre frisyr. Det där korta är coolt men du blir så himla vacker i lite längre...

Svar: Tack bästaste granntanten ;) Ja, jag saknar ju så lätt det långa... det är julätt ordnat med peruken dock, men tänk att ha eget långt! Jag är nästan mer taggad på att spara, än att raka igen. även om jag gillar den frillan också... så just nu är det sparande som gäller. Man blir ju aldrig frisk från TTM och jag ska försöka vara duktig varje dag, men går det inte alla dagar, så är det okej. Jag har iallafall klarat mig sedan det 12:e nu som jag skrev att jag skulle, förutom typ ETT hårstrå som jag plockade helt omedvetet men jag kom på mig på EN GÅNG och förhindrade fler : D
Ida

2014-11-15 @ 14:00:25
URL: http://granntanten.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0