April, vår, hurra!

Första april idag, men jag har inte råkat ut för något aprilskämt.
Men vad vet jag? Kanske den där praktikanten vi fick idag inte var på riktigt?
Eller så kanske deklarationen som kom idag, var ett skämt?
Åh, som jag fasat över denna dag. I ett helt jävla ÅR.
Förra året skulle jag betala tillbaka 4.500 spänn, och det är ju vad jag får ut i månaden
på mitt jobb, gissa hur bra det gick att betala tillbaka det? Typ, this close to a
betalningsanmärkning!! Men tack vare familj och pojkvän som lånade ut pengar till
mig, så gick det ju. Och jag trodde jag skulle få betala tillbaka detta år också.
Tänk om det blir lika mycket igen? Tänk om det blir MER??
Eftersom min chef drog alldeles för lite skatt på min lön under så lång tid.
Jag bad henne att dra mer, och i nästan ett år nu så har hon dragit nästan lite för
mycket. Och jag blev glad när jag läste att jag ska få tillbaka ca 1.500:-. Underbart!
Jag slipper betala tillbaka! Hurraaaaa! Stor sten borta. Phu.

För övrigt var det närmre 10 plusgrader ute idag, känns helt underbart.
Vid halvfemsnåret skjutsade Miche ner mig plus min symaskin till Elin.
Vi skulle sy scenkläder och dansa lite. Men jag upptäckte att jag glömt PEDALEN
till maskinen så det blev inget sytt.. måh! Fatta vad längesen det var jag använde
maskinen för att glömma en sån sak! Pucko!!! Syster Åsa & syster Hanna (plus
Viggo) kom över också, och vi hade "påsk-möte" = pratade om mat till påsken och
delade upp och gjorde listor. Vi blev sittande länge, och sen så passade Elin & jag
på att öva lite dans, och sen kom Miche och skjutsade hem mig.. och Hanna & Viggo.

Note to self: Gå till Coop imorgon och köp de snygga lösögonfransarna!!


Miche hade lagat middag här hemma, spagetti & köttfärssås. Det var OMNOMNOM!
Sen glodde han på fotboll och det var så tråkigt så jag nästan dog, och det är jag
väldigt noggrann med att påpeka varje gång tillfälle ges. Usch.
Jag är grovt sugen på någon form av efterrätt eller godis. Men sen är jag ju så tjock
så jag mår dåligt också. Knepig balansgång det här. Måh! Jag får väl ta ett äpple.
Värsta supertråkiga snackset.

Nu ska jag gå och lägga mig, läsa ut Virtanens "Olyckligt kär i ingen speciell",
eventuellt börja med ny bok, eller typ helt enkelt SOVA.


(...som om det någonsin varit enkelt......)







Postat av: Carro

Men Idaaaaaaaa... du är inte tjock ju! Dammdidamm. Själv har jag liksom typ jag kan avslöja, 27 KILO inte HEKTO, KILO - att gå ner. Det är mycket, fatzo...tjolahopp...mhm.. :P



Vad bra att du fick tillbaka på skatten, det är tråkigt att behöva betala tillbaka, tror jag, tror inte att jag fått göra det men kan ju fatta the feeling liksom. Själv fick jag tillbaka en konstig summa på 1999 - det måste vara ett aprilskämt, vadå glömma en krona .. mysko.. :P



KRAAAAAAAAAAAAM

2009-04-02 @ 00:00:02
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Gnällig

Minimorötter är väl roligare som snacks? Fruktsallad är väl rätt vettigt också, så länge man har i kärnfria vindruvor :)

2009-04-06 @ 15:11:42
URL: http://gnallig.blogg.se/
Postat av: Ida

Roligare än vad?

Inte roligare än godis iaf.. hahaha ; )

2009-04-06 @ 19:00:18
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0