Uppsala back & forth


Sitter här med den portabla studion som Miche lånat av en polare,
just nu lägger vi (hrrm, han) gitarr på "Use somebody" - Kings Of Leon,
och jag ska lägga sång på den imorgon! Sååå braaa lååååt!
Klockan är över 1, annars hade man ju kunnat sjunga lite right now...

Idag var det måndag och eftersom jag numera är arbetslös har jag typ hur mycket
fritid som helst, vilket lyckligtvis denna vecka kombineras med att Miche inte heller
jobbar! Wohoo! Alltså, plånboks-bohoo. Men umgås-wohoo.
Vi hade planer på att åka till Västerås idag, men det blev istället en spontan
Uppsalatripp. Miche har aldrig varit där på stan (bara på fest hos Cia), så jag tog
på mig uppgiften att låta honom uppleva detta. Hoho. Det var skitfint väder, härligt!
Vi gick lite i butiker och glodde, och jag köpte världens kanske sötaste vattenkanna
i form av en grön elefant på Indiska (påminner om en liknande gul som jag hade
när jag var liten
) - tur att den var billig eftersom jag är typ REJÄLT fattig.
Men jag hade nog varit tvungen att köpa den även om den var dyr. Så fin var den.
Sen lade vi oss på gräset i Slottsbacken med varsin glass i solen... yummie...

Sen styrde vi upp lite fika med Cia också när hon kom från jobbet, det blev ett par
timmar på Wayne's Coffee. Jag tycker så himla mycket om henne!!
Hon tyckte att vi skulle följa med henne hem och kolla på film och käka makaroner,
men vi hade planer på thaimat hemma och ville inte att det skulle bli för sent.
Too bad, men nästa gång, sa vi! : )  Damn, vi måste bli bättre på att umgås.
Vi kom hem vid niotiden, började laga mat vid halv tio, och så lite film på det.

Imorgon är vi "lediga" igen, åtminstone fram till på kvällen då jag ska på "Fotparty"
hos syster! Medtag: Fotfil. Oh yes I can. Ska försöka komma ihåg att FOTA mycket
också.. hahahahahaha.. ha.. ha.. ha...
Valborg håller på att planeras för fullt, får se var vi hamnar... hoppas på sol & värme!
TV lovade 16 grader, Aftonbladet lovade sommarvärme... hmmm?
Jomen, svensk sommar, eller? På så vis kan ju båda ha rätt.....
På valborg har jag för övrigt bott här i ETT ÅR redan! Hurra!
Detta firades med att Daniel fick sätta upp den där vajern på balkongen äntligen!
Igår alltså. Värsta handy man! Vi kontrade med att bjuda på korvgrillning på
balkongen. Underbart. Sen satte jag upp de lila och cerisa gardinerna, nu behövs bara
lite fler gardiner och jättemånga sånadär ringar/krokar att hänga upp dem med! : )

Nä, nu ska jag bege mig mot sovrumstrakten.
Över och ut.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0