Såsigt

Bella verkar inte gilla den nya maten jag köpte.
Först blev hon jättejamig när hon såg att jag skulle lägga upp i skålen,
och strök sig väldigt entusiastisk emot mig. Tills jag ställde ner maten på
hennes elafantunderlägg. Hon stoppade ner nosen för att börja frossa,
och sedan backade hon och tittade upp på mig i bästa "Heh?"-stil.
Sen gick hon därifrån. Whatta hell?
Nu, några minuter senare, har hon dock kommit fram till en kompromiss.
Hon äter upp all sås. Bara.
Så det blir som vanligt, det ligger en massa torra köttbitar kvar i skålen sen.
Och så står hon där och jamar och vill ha något annat.
Stupid cat. Man kan inte vara sådär petig när man inte har några pengar!!

Och på tal om pengar. Jag för en jättespännande konversation med A-kassan
via mail. (eftersom det är HELT omöjligt att få tag i dem per telefon)
Det är en person som jag mailat med nu ganska länge, då jag försöker få
ett svar på varför min ersättning blev så jävla låg. Och det känns som jag fått
ställa samma fråga femton gånger utan att få svar. Så idag frågade jag henne
om hon förstod mitt problem eller om hon bara är sådär kort och koncis för
att hon HAR en lön. Plus att det kändes som ett skämt att ens vara med i
A-kassan. Är det detta jag har försäkrat mig om, genom att betala pengar till
dem i tre år? Att få ut världens minsta ersättning? Kan lixom inte ta något
beslut om praktiken heller förrän detta är löst. Det lär bli en lång höst... och vinter..
Men hur som helst, varesig jag stannar hemma (och tjänar 1200 kronor mer) eller
inte, så måste jag få in pengar från ett tredje ställe. Soc, säger de. Adjö, säger jag.

....så jag drar på mig sminket, käkar en taco till frukost, och drar ner på stan för
att träffa lillasyster istället, om jag hinner. Och sen lägger vi locket på det här
problemet i några dar till. Och försöker tänka positivt.

H A H A H A H A H A H A H A

Postat av: Carro

Men va fan? Hur kan de ens börja snacka om SOC? Vilka jävla idioter säger jag bara! massor med kramar till dig finaste Ida!

2009-08-24 @ 12:03:22
Postat av: S.

Att den där skiten aldrig lägger ner :S Du får söka massjobb helt enkelt. fast det antar jag att du redan gjort. :/

2009-08-24 @ 15:02:31
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Linna

hihi ja skulle med gjort så.

men tyvärr är ju sånt man inte kan släppa. fan varför är livet så orättvist!



bli modell nu idag - erövra världen o kicka akassans ass!



ps. fick du några vettiga svar ALLS av henne??

2009-08-24 @ 16:42:13
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad är det för jobb du söker då? och var?

Vad vill du jobba med lixom:)



Jag har ju fått en himla massa timanställningar nu, kommer jobba i enköping, bålsta och uppsala



Men jag håller med, bli modell!:) Du har ju förutsättningarna

2009-08-24 @ 19:37:45
Postat av: Ida

Haha, plus-size-modell isåfall.. Njeh. Har inte sökt så mycket jobb. Finns inget att söka. Har ingen utbildning och inget körkort. Har sökt till förskola men fick inget svar, vågade inte ringa. Sen är jag en stor tönt också som inte vågar testa nya saker. Med mera med mera. Blaha blaha.

2009-08-24 @ 20:24:24
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Tjo! Flytta ner till Lund och plugga, nuuuuu!!! Vad kan hända? Allt blir toppen!

2009-08-24 @ 20:34:15
Postat av: Ida

Tsss, det har jag redan pratat om! Men det är ju inte "bara att dra".. sen vill jag inte bo i Miches lägenhet heller.. hu : )

2009-08-24 @ 20:56:04
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men har du inte ringt åfrågat om timvik? Det finns tror jag. du har väl erfarenhet? eller ja. Jag har inte heller utbildning/jobb



Plus-size? Inte e du stor inte! Och shit samma isåfall, såna behövs också:)

2009-08-25 @ 20:32:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0