Worries

-"Don't worry."

But I do. Jag oroar mig, faktiskt.
Satt och läste annonser på platsbanken nyss och ögonen fylldes av tårar,
för det fanns ingenting där som jag skulle kunna göra.
Bläddrade igenom förskolorna. De var inte många. Och alltid alltid dessa
krav på förskollärarutbildning. Och kanske körkort. Well I have none of those.

Det finns kanske inget ställe för en sån som jag?
Jag hade hoppats på det... men var?
Praktiken som eventuellt drar igång i mitten av augusti,
kommer den ge mig tillräckligt med inkomst?
Säkert inte. Tycker inte att jag är speciellt dyr i drift.
Men just nu har jag 4000 kr i månaden, som inte ens täcker hyran,
och vem vet när a-kassan kommer igång, och vem vet vad jag får därifrån?
I årsskiftet blir jag dessutom av med sjukpenningen eftersom jag haft den
tillräckligt länge, och då måste jag ha sökt aktivitetsstöd/ersättning,
men det kommer jag ju inte göra! Jag kommer skjuta på det så länge jag kan,
precis som med allt annat! Jag vet det! Och jag vet precis vad som kommer hända!
I'ts always going down... Och jag tittar på från första parkett.

Klockan är fan kvart i fyra på morgonen, det har börjat ljusna.
Och här sitter jag och oroar mig för min ekonomi.
Healthy? Nja? Och hjälper medicinen? Alls? Mot vad?
Skulle inte tro det.. den bara kostar pengar, jag har inget hopp alls,
inga förväntningar på nånting, livet ska väl bara rulla på - rulla i skit -
tills den dan man ger upp. 

Tyck att jag är en pessimist, varsågoda, jag byter gärna med er! 
Någon som bryr sig om jag sover hela dagen imorgon?
Nä, trodde inte det heller..


Postat av: Anna

Varför flyttar du inte ner till din kille? Där är ju säkert fler jobb att söka i lund eller malmö..Jag har själv fått aktivitetsstöd som det så fint heter och ahh så kass det är. Hade aldrig orkat med det igen..usch och tvi.. Jag håller tummarna för dig!

2009-08-06 @ 08:13:17
URL: http://anushka.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag bryr mig=ofrivillig väcknig=bad! Kram

2009-08-06 @ 17:07:21
Postat av: Anonym

Men hallå! Ta tag i dig själv istället då:) Det kommer bli bra förr eller senare! Förmodligen senare, men bra blir det på ett eller annat sätt.. Börja plugga kanske låter som en bra grej?:) Om du inte har betygen får du väl börja på komvux.. O då är det bra att göra det nu innan det blir försent!

2009-08-07 @ 08:02:40
Postat av: felle

Hejdu. Här kommer den längsta kommentaren du säkert någonsin har fått, haha. Sen kan jag passa på att säga att jag inte är någon galen stalker eller så .. När jag fyllde 14 (bra tag sen nu ..) så skulle mina kompisar sjunga för mig på hamnfestivalen. De pratade med killen som hade ansvar för rocktältet och de fick godkänt att gå upp och sjunga för mig på scen. Innan det var deras tur var det en tjej som skulle sjunga,kommer ihåg att det var någon rocklåt som säkert inte så många hört tidigare, iaf inte någon av oss .. Tjejen var helt jävla otrolig på att uppträda, kommer ihåg att vi stod där som ett gäng jävla fån med hakorna i knävecken. Minns att varenda en av oss sa att "den där tjejen kommer bli känd snart!". skrev sedan till tjejen på lunar att hon var heelt sjukt duktig, minns även att hon gjorde reklam för lunar och ja .. alla vi fjortisar (som man var under den tiden, tack gud att man kommit ifrån det)

blev som stumma när vi såg henne på stan - enköpings kändis! Du förstår säkert att det är d i g jag pratar om och jag tror att detta kommer låta helt knäppt men jag har "följt" ditt liv så länge, från hittafisken på lunar till kawrtnee på bdb och nu bloggen. Du skriver så otroligt bra så jag började nästan gråta när jag läste inlägget om att din sambo hade flyttat och du knappt hade några pengar .. Jag vet själv hur det är. Jag har bott hos min kille i 2 år och faaan vad drygt det är med ekonomi. För några kvällar sedan så var jag nästan redo att köpa en kasse mat åt dig och lämna utanför dörren. Men kom på sedan att jag känner inte dig och jag vet inte vart du bor, även fast det känns så ibland. och du vill säkert inte "bli räddad" heller. Jag vet att Du kommer gå långt en vacker dag, bättre sent än aldrig. Ta hand om dig!(och nej.. jag lovar att jag inte är någon galning ;b)

2009-08-07 @ 10:44:29
Postat av: Ida

Oh.. nu blev jag så glad så jag nästan grät...

Jag älskade när det var Rockkaraoke på Hamnfestivalen, det var säkert Even Flow som jag sjöng (Pearl Jam) - en av mina favvolåtar. körde den några gånger, t.o.m när Rockkaraoke var på Joar en gång!



Jag kommer leva på din kommentar hela dan.. säkert ännu längre ^^ Tack Felle, vem du än är! Tack!



2009-08-07 @ 11:43:02
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Linna

vad jobbigt att läsa din blogg, men du vet du vad. sök förskolejobb du hittar för vet du vad du har som drar mkt. erfarenhet!!!



önskar dig massa lycka puss

2009-08-07 @ 20:53:53
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Michelle @ facebook

Hejsan! Även om jobbannonserna innefattar att de vill ha nån med förskoleutbildning, så ge det en chans. Hittar de ingen lämplig för jobbet kan du ändå ha chansen! Håll huvudet högt, det känns tungt ( är själv i samma sits...utan jobb, utan körkort...knaper ekonomi o. dessutom flertalet barn att mätta. Jag ska börja studera nu till hösten, bättre än inget + att man blir mer kunskap rikare :) kanske skulle vara en bra idé? kram

2009-08-09 @ 22:01:05
Postat av: Ida

Tro mig, tanken finns : ) Men vad? Skulle vilja plugga både musik - för min egen del för att bli bättre och mer säker på det jag gör, och sen typ fritidsledare, för att eventuellt kunna jobba med det, och vara UTBILDAD! Kan bara inte välja.. och sen kostar det väl en förmögenhet att plugga..

2009-08-10 @ 01:19:54
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Sabrina

känner igen mig i det du skriver, pengarna styr en verkligen & trycker ner en.



kan man bara itne ha lite tur ibland?

2009-08-10 @ 13:39:54
URL: http://sabrinadoh.blogg.se/
Postat av: Mumiyo

känne rigen mig, har varit arbetslös i över 1år nu, arbetsförmedlingen gör inte ett skit, du kan lika gärna skippa de, skaffa a-kassa så får du i alla fall 2500 i månaden.

Eller gör som jag, börja plugga :P

2009-08-10 @ 14:24:59
URL: http://mumiyo.blogg.se/
Postat av: Eva Sten

Sjukt att när jag läste kommentaren från "felle" eller va hon hette så kände ja igen mig.. Inte i stalker-grejen dock! :)

Men ja började leta efter typ såndär matkasse man kan beställa till dörrn osv.. Tycker det är trist att läsa hur du kämpar å kämpar men har så mycket mot dig...



Men fortsätt! Orka! Det kommer vända!

Stor KRAM!

2009-08-11 @ 14:19:13
Postat av: Eva Sten

Sjukt att när jag läste kommentaren från "felle" eller va hon hette så kände ja igen mig.. Inte i stalker-grejen dock! :)

Men ja började leta efter typ såndär matkasse man kan beställa till dörrn osv.. Tycker det är trist att läsa hur du kämpar å kämpar men har så mycket mot dig...



Men fortsätt! Orka! Det kommer vända!

Stor KRAM!

2009-08-11 @ 14:20:20
Postat av: Eva Sten

Oj det blev visst två kommentarer...

Å nu blev det tre :)

2009-08-11 @ 14:21:11

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0