Godmorgon?

Och jag sjunger för katten: "ta en dusch-dusch-dusch, ta en-ta en-ta en dusch!"
(melodi: "Josefin-fin-fin, Jose-jose-josefin")
 men hon tittar på mig och vet inte alls
vad som komma skall. Mohaha. Men stinker man bajs så får man fan ta en dusch.

Vaknade kl. 13 idag. Eller, 12:59 faktiskt.
Sover man så länge så BEHÖVDE man sova så länge, som jag alltid propsar på.
Att jag släckte lampan klockan 4 imorse kan ju varit en avgörande faktor...
Hade kunnat sova ännu längre, men det blir ju inte lättare att komma upp när det är
kolsvart ute. Nä. Nu har klockan hunnit bli 13:56 och vad har jag hunnit med?
Sätta i linserna, upptäcka att jag inte alls tvättade bort sminket igår (Hade jag någon
tanke med det eller? Just det, skulle ändå duscha på morgonen, var tanken...)
 gosa
lite med bajsluktande katt, msn:a med Bea & Carro, kolla mail, kolla några bloggar,
svara på lite kommentarer... Det har jag hunit med.

Varför säger man förresten (mitt på dagen) god middag?
Och varför heter det förmiddag? Och eftermiddag?
När alla vet att middag, det äter man på kvällen. Varför heter det middag på kvällen?
Om mid-dagen är mitt-på-dagen. Alltså det fattar inte jag. Vem vill förklara sig?



Nu tänkte jag - hör & häpna - köra igenom Zumba-dvd:n (!), sen duscha katt,
sen duscha mig, och sen frukostera! Tjoho!
  


Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Jag har egentligen alltid ätit middag just när det är middag. Dvs mitt på dagen ungefär mellan 12 och 13. På kvällen är det kvällsmat som gäller...



Men nu så har jag anpassat lite så nu äter jag väl lunch på dagarna ( så andra ska förstå vad jag äter ) men jag skippar middagen på kvällen och äter kvällsmat.



Ang. Sova så håller jag med dig. Sover man länge så behövde man det. Fast just nu sover jag inte alls länge även om jag behöver det... jag vaknar alltid för tidigt även utan klocka.



2009-12-12 @ 14:40:34
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: annso

Hehe, du släkte lampan 4 och jag klev upp 4 imorse för att jobba ;P



"dina" skor fanns i din storlek, men jag hade sett fel. Det var bara rea på några skor och de var tyvärr inte med där =/

F'låt :(

2009-12-12 @ 19:10:18
URL: http://drmpt.blogg.se/ichtyostega

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0