Sniff sniff.

"Imorse" gick jag upp en timme innan klockan ringde (11:30 istället för 12:30)
och kände ett starkt sug efter att gå ut och gå! Så jag kastade mig upp ur sängen,
och började göra mig iordning. Den där rundan på 1,3 futtiga kilometer som Miche
ritade ut åt mig, den kallade jag plättlätt och jättekort och "jag skulle kunna gå ännu
längre varenda dag".
Gjorde jag det eller? Nej, inte en enda jävla gång sedan dess!
Det var lixom ingen utmaning. Det var tråkigt. Jag är skitdålig på att göra saker som jag
tycker är tråkiga, även fast jag vet att det behövs. Är det inget kul så gör jag det oftast
inte. Och ibland får jag idéer om saker som jag bara måste göra, fastän det verkligen
inte behövs, eller inte är bra. Men jag måste, för jag fick den impulsen.

Det är jobbigt att vara impulsstyrd. Speciellt som vuxen.
Då förväntas man kunna klara av vissa saker. Det förväntas först och främst av andra,
men också av en själv. Sen när man inte kan det, då blir man så grymt missnöjd.
Som att jag vet att jag måste diska, jag vet att jag måste städa, jag vet att jag måste
ringa den och den personen eftersom det är viktigt, men ändå så händer det inte.
Inte för att jag skiter i det. Det lixom bara hamnar utanför min ram just då.
Och så har jag sjukt dåligt minne ibland. Det är jättejobbigt. Och det är inte jätteofta man
får impulser som säger "Wohoo, nu diskar vi!" eller liknande. Ibland lyckas man kämpa
sig igenom det ändå, och då är det en jättestor ansträngning! Jag vet att folk inte förstår
detta, jag vet att folk ser ner på personer som är som jag. Som tycker att vi är slarviga
och oansvariga. Ibland undrar jag om jag själv utvecklade adhd i nåt sorts uttråkat tonårs-
stadie, men så var det ju inte. Jag har ju alltid varit såhär, men det är inte förrän man
kommer upp i den åldern, då kraven ställs, som man märker att man inte är som de andra.
Och när man är 25, då förväntas man vara vuxen. Man förväntas kunna ta hand om sig själv,
man förväntas kunna sköta alla papper och man förväntas ironiskt nog kunna sköta sin
egen medicinering för just detta problem, men alltså jag glömmer ju bort det hela tiden!!
Och jag HATAR att be om hjälp, jag HATAR att känna mig hjälplös, jag HATAR att det är
stökigt och odiskat när jag mest av allt i hela världen skulle vilja ha lite ordning omkring
mig!! Men ingen vet hur mycket man kämpar. Ingen vet att det krävs så mycket energi för
att ens orka fungera ibland, att det kan gå så mycket kraft åt att "orka vara normal" en hel
dag, så att man ibland inte orkar ta hand om sitt hem i slutändan.

Pust. Varför blev det en hel jävla krönika här?
Det var ju inte meningen. Det bara kom.


Jag gick ut, iallafall. Det gjorde jag. Drog på mig sneakers och gick tll OKQ8 och köpte
halstabletter och nässpray! Extremt välbehövlig uppladdning till ikväll. Tack a-kassan
för att du lägligt nog kom igår. Kom på att jag glömt den viktigaste medicinen och köpte
en stor Marabouchokladkaka i kiosken här utanför, innan jag gick hem. ^^

             

Det var skönt med lite luft! Och med lite ljus, framför allt.
Nu ska jag ta en snabbdusch, sen blir det frukost/lunch, sen blir det en massa smink,
lite uppsjungning, uppstryning av kläder and so on. Hoppas våra fyra röster håller ikväll!


Hur ska man tolka det när det ETT kylskåpsord trillar ner, och det är just detta?
 


Postat av: Storasyster Annie

Jo, jag förstår dig. Väldigt mycket! Kram kram!

2009-12-11 @ 14:03:04
Postat av: Ida

Vissa gör.. för vissa är mer lika varandra, än andra.. : ) Love!

2009-12-11 @ 14:08:04
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ewezi

Sv: TACK SNÄLLA DU :D!

2009-12-11 @ 14:30:47
URL: http://ewezi.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag ser aldrig ner på dig i alla fall, jag tycker om dig fast jag inte har träffat dig :) kramar

2009-12-11 @ 15:33:36
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag skulle jättegärna vilja träffa dig iaf :) stan är ju ett bra ställe, till exempel :) annars kan du ju alltid ta med dig någon eller så, bella kanske? ;)

2009-12-11 @ 15:52:39
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Carro

haha :P well, det vore kul att ses nån gång iaf :)

2009-12-11 @ 16:25:02
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Jag hatar också att göra tråkiga saker och måsten. Det resulterar ofta i att det blir väldigt mycket tråkiga saker att göra i korta perioder när man väl måste göra allt. Måsten är också tråkiga....



Visste inte att man kan äta medicin för att det är tråkigt att diska osv. Jag skaffade diskmaskin istället....



Jag håller tummarna för att era röster håller i kväll!



Just idag har även mina inlägg och kommentarer blivit ovanligt lååånga. Säkert en massa uppdämda bokstäver som måste ut.

2009-12-11 @ 18:15:20
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Sarah

Jag fick veta att hon hade det i onsdags, så det är relativt nytt. Usch :( du borde iaf kolla upp det! gör en mammografi..

2009-12-11 @ 18:55:55
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: linna

i agree. suck vad måsten är jobbiga o som sagt, om nån påpekar vad man ska göra. dödsdömt!

stor kram till dig söta ida. bra att du orkade gå. det är så det börjar. jag gick o fick impiulser på att löpa o nu löper jag två tre ggr per vecka. otroligt. jag som hatade det förr.



jag skriver som nån ovan, fy va kul det vore att träffa dej nån dag! bara så du vet att öven om vi inte känner varandra tycker jagatt du verkar helt underbar :) godnatt kramar på dig å din sötis till katt.

2009-12-12 @ 00:47:45
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: linna

svar: vad söt du är ^^ tack så mycket! :) vi får väl se, nån gång kanske man kan ses. så länge är jag glad att jag f¨r följa dig här ^^

krams!

2009-12-12 @ 11:01:35
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: TurboTanten

även om det var ett tag sen du skrev det här inlägget,vill jag bara säga att du verkar klockren som du är. utifrån det du skrivit i din blogg och dina bilder,kan jag bara säga -du är vacker,intelligent,stark,intressant,rolig,modig och jag kan ju hålla på hur länge som helst. ne,jag vet,jag känner inte dig,tyvärr kan man säga,förutom det du skrivit i din blogg. men jag förstår dig där(har oxå adhd) och säkert många fler, på andra sätt då. du ska vara stolt över dig själv. för även om du har låga dagar,då allt känns skit och allt blir för mycket,så reser du ju dig. jo,det känns ibland som om ingen förstår. men känslor är ju itne fakta.även fast du förmodligen visste det så kan man behöva en påminnelse =) oh! nu blev det här typ en novell,men jag har tyvärr inte lyckats somna i natt och sen blev dte ju bara att försöka ;P så sorry... hoppas bara det jag ville säga kom fram och att dte inte blev fel nu. ville bara säga att du inte är ensam, att du är så mycket mer än du verkar tro, att din familj och vänner verkar värda guld =) kram på =)

2010-03-12 @ 08:57:06
Postat av: turbotanten

alltså att många fler förstår dig på andra sätt än just mitt. ne nu ska jag sluta trackassera dig med mina inlägg ;)



2010-03-12 @ 08:59:21
Postat av: Ida

Tack snälla snälla Turbotanten - jag blir glad över din långa fina kommentar : D Hoppas du kikar in här igen så du kan se mitt svar, då du inte har en egen blogg som jag kan besöka (?) ^^ Puss & kram!

2010-03-12 @ 18:08:16
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0