En ny lampa och ett nytt jobb, tack!


På jobbet, i köket - Chefen:
"På fredag kan E börja jobba, så från och med måndag
behöver jag inte dig förrän kl 13 på dagarna!"



I snart tre år har man jobbat på den där skolan, varav två och ett halvt år som lärare.
Och nu så ska man bli utbytt mot en gratisjobbare. Ha! Är det inte fantastiskt?
JAG är den enda anställda, jag har jobbat fyra timmar om dagen sedan jag började - dvs halvtid - men nu ska jag gå ner till två timmar. TVÅ TIMMAR! Hur ska jag leva på det?

Jag: "Två timmar? Men det går inte. Det kan jag ju inte leva på."
Chefen: "Ja men jag har ju förvarnat dig om att detta kunde hända."
Jag: "Att jag skulle få gå ner till tre timmar ja.. inte två. Det går inte."
Chefen: "Ja men börja kl 12 då. Jobba 12 till 15."

Tre timmar. Visst, superskönt att jobba mindre, men hello - inte att tjäna mindre!
Och jag tjänar ju typ inget som det är. Det är helt sjukt. Att man kan tjäna så lite som lärare.
Jag fyller fan 25 i år. Dvs: jag är inte 17. Å jag tjänar typ som en sjuttonåring. På Donken.
Och hela grejen att hon hellre tar in en gratisjobbare [som får lön från Försäkringskassan alltså] än att ha kvar mig som kan allt och har jobbat där i snart tre år och typ ansvarar för allt som går att ansvara för [bild, musik, fritids, mellis, lunch, städ] och som älskar barnen och barnen älskar mig! Hur? Hur hur hur? Jag förstår inte.
Waaaah. Jag måste söka nytt jobb. Men vem fan skulle anställa mig??

Någon som har ett jobb till övers?
Tre års arbetserfarenhet av skola & fritids, bild- och musiklärare samt Montessori-fritidsledar-kursutbildad. [värsta långa ordet] Miche har typ hundra jobberbjudanden nu, varav ett som JAG fick, men jag kände inte att jag skulle greja det. Leda en grupp tonåringar på en fritidsgård och ha rockskola.. hmm, låter ju typ crazy roligt, men tonåringar är typ STÖRRE än mig. Värsta läskigt. Så jag ba "Här Miche, du kan få det!" ..... varför är jag så kass?

Uäh. Depp.



Miche hämtade mig när jag slutade - och då hade han varit hos frisören, typ himla på tiden! - och så åkte vi till Ikea. Vi bestämde det häromdan, och nu kändes det jävligt välbehövligt när jag precis fått veta det där om jobbet.. Vi skulle köpa en ny lampa till hallen, modell lite längre med några spotar tänkte jag, och nattduksbord. Miche hade två snygga bord på jobbet [Jysk] som vi tänkte köpa men det slutade med ett simpelt Lackbord ala 99:- istället.  Det var ju ändå bara jag som behövde ett bord. Så varför köpa två bord för 600:-.. när man kan få ett för.. typ inga pengar...? Hittade en snygg lampa också som jag tänkte ge mig in i att försöka montera. Miche är så mesig när det kommer till elektricitet. Det erkänner han. Och nu är han ju inte ens hemma, så.. I'll do the fixing. He is doing the söka jobb på fritidsgård i Fjärdhundra.
  



Förresten, jag bara MÅSTE skriva detta, fick en himla söt kommentar av en kille på en polares msn.. Jag vet faktiskt inte vem han är, men kommentaren lyder:

"HittaFisken är en otroligt vacker kvinna.

Jag har inte sett henne sedan jag avslutade mitt medlemskap på lunar
vilket är bra många år sedan nu, men jag minns henne än idag.
Herregud vad hon är fin. Jävlar vad hon skriver bra.
Fan vad hennes humor är skön. Helvete vilken drömkvinna hon egentligen är. -.-"


Tack, det ska jag leva på även om jag blir AV med jobbet! Haha!


Postat av: S.

Sök nytt! fan 3 timmar? Schisse.. vilka typer :S

2009-02-04 @ 21:12:49
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Malin

men fyfan! vilken idiot till chef.. måste väl va lätt för dej att få ett nytt jobb?

2009-02-04 @ 22:13:11
Postat av: Ida

Nä, jag tror inte det... och spciellt inte just nu, nu när det är lågkonjunktur å allt.. : /

2009-02-04 @ 22:16:25
Postat av: Lotta

Fy vad tråkigt... Jag hoppas att det löser sig!

2009-02-04 @ 22:17:00
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Buuuh för chefen, ge Ida massor med jobb och pengar säger vi! Men varför inte tacka ja till rockklassen! Buuh Ida, Miche= mesig när det gäller el. Ida = mesig när det gäller tonåringar ;D Myckiet bra par hör jag kompletterar varandra bra liksom! Haha du har många beundrare Ida glömmer aldrig när ditt dagis började äta på gymnasiet.. Alla mina vänner bara "Åååh där e hon hittafisken, hon e så himla snygg" Haha jag bara la till "Bytheway, hon heter Ida" Haha alla blev mycket förvånade;)

2009-02-04 @ 22:23:09
Postat av: Nadja

men vännen.. Hon är ju inte klok i huvudet den människan!! lider med dej.. Been there done that irl.. och det sög.. hon kan ju tro att hon kan bygga upp en skola på gratispersonal.. hallå man kan väl inte gå till ett jobb för att jobba två timmar.. sök andra jobb Ida!! klart nån vill ha dej du e duktig på det du gör..I Know:) ja allt ansvar och dålig lön det ska du inte stå ut med! hon kör slut på folk... Kram på dej!!

2009-02-04 @ 22:53:45
Postat av: L

naaaw men ida.. du borde ha så mkt bbättre självförtroende än vad du har.. du ser ju själv, många som gillar dej, snygg, smart, rolig.. kan de bli bättre? du sätter spår ida, du gör intryck, heja mer på dej själv, heja heja!!! du är bra!

2009-02-04 @ 22:56:12
URL: http://jaktenpopirret.blogspot.com/
Postat av: S.

Puuh! då är jag lite "normal" iaf ;P

2009-02-04 @ 23:37:11
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Gnällig

Du vet att du kan få jobb om du bara morskar till dig lite ;)

2009-02-05 @ 03:28:04
URL: http://gnallig.blogg.se/
Postat av: Denise Dajnajs Dellinore Nisan what ever you like

Det är hemskt det där när jobbmännsikor sviker en.. Kan du inte kontakta facket då? Det är ju inte rätt att använda en gratis person när den andra (du) redan är insatt sen lång tid tillbaka.

Ha det bäst =) @---)

2009-02-05 @ 09:34:06
URL: http://inteutanminmossa.blogg.se/
Postat av: Ida

Är inte med i facket!

Har inte råd!

Ironi eller vad..... : )

2009-02-05 @ 16:59:35
Postat av: Carro

Du är vacker Ida, det har jag alltid tyckt :D Well, kommentaren var sweet anyhow - sug åt dig! :)



Puss&kram!

2009-02-05 @ 20:36:22
URL: http://frokencaroline.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack för att du vidarebefordrade den ; )

2009-02-05 @ 22:13:46
Postat av: R.

Bara för att jag är din hemliga beundrare! :]

2009-02-06 @ 11:25:48
Postat av: Ida



Oh så spännande. Haha! : )

2009-02-06 @ 16:53:35
Postat av: R.

Mm, något fruktansvärt.

2009-02-06 @ 19:24:19
Postat av: Frida

Bästa kommentaren ju!:D Hoppas verkligen att det löser sig med ett jobb för dig, så jobbigt att vara utan :( <3

2009-02-11 @ 12:42:53
URL: http://pavlovna.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack, det hoppas jag också : )

2009-02-11 @ 17:59:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0