Look what I did!

Jag har bakat kaka, jag har slagit in paket, och Miche har kommit hem från jobbet,
but that's pretty much it. Lite städ & röj på det här då?
Jag vill måååålaaaa...

 
 
 

Snyggaste förklädet ever! Och Daimkaka med Daimfritt hörn för allergisk syster.

Receptet för Daimkakor:

4 ägg
6 dl strösocker  (jättemycket, jag tar typ... 5..)
200 gr smält smör
3 dl vetemjöl
2 msk vaniljsocker
1 dl kakao
1 krm salt
½ tsk bakpulver

Smörj och bröa en långpanna på ca 30x40 cm, eller använd bakplåtspapper.
Rör samman ägg och socker. Rör ner avsvalnat smör.
Blanda i en annan bunke: vetemjöl, vaniljsocker, kakao, salt och bakpulver.
Vänd ner blandningen i smeten. Häll smeten i långpannan och bred ut
med slickepott. Grädda kakbotten mitt i ugnen i 175 grader, ca 20 minuter.

Daimkross:
2 stycken Dubbeldaim  (hell no, jag tar 4 stycken!)

Krossa chokladen (jag brukar gå loss med en tandad kniv). När kakan tas ur
ugnen strös daimkrosset över den varma kakan så att bitarna smälter fast.
Skär kakan i fyrkantiga bitar när den kallnat!



  
Snyggaste omslagspappret från Lagerhaus! Bella hjälper till att slå in.

 
...och äter upp presentsnöret. Glittrigt är godast, tycker Bella.

 
Kras kras. Nu är paketet färdigt! Allt under ackompanjemang av Johnny Cash.

Postat av: Annelie

Ser jättegod ut :-) , men hur är det med kakaon den här gången? Är det en sån där jobbig "kan-innehålla-spår-av-mandel-och-nötter"sort?

Kram kram!

2009-07-11 @ 19:08:07
Postat av: Ida

Nä den här gången är det hundra procent utan spår av nötter!! : )

2009-07-11 @ 20:06:16
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Linn

och du har KLÄTT PÅ DIG! :d

2009-07-11 @ 21:51:26
Postat av: Ida

Ja för fan! : D

2009-07-11 @ 22:28:27
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Linna

sötkläder å ser gott ut med!

sjukt sött omslagninspapper!!



pussen

2009-07-12 @ 15:44:59
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Bea

Jag gillar ackompanjemang av Johnny Cash!

2009-07-28 @ 19:15:10
URL: http://theadventuresofb.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0