Skrikande ekorrar & dyra piller.

Alltså den här jäkla TV-reklamen.
Till mobilen. Få en skrikande ekorre och betala för det? Nej tack!
Nyss var det Alexander Rybak som fick bli pitchad, men nu,
nu är det Michael Jacksons tur. Åh vilken ära.
-"Skaffa denna hyllning och sms:a blablabla till blablabla!"
Hyllning? Vad är det för jävla hyllning? Ha då hellre MJ's riktiga sångröst.
Fan vad äckligt det är. Folk sitter och pitchar upp låtar och säljer dem till fjortisar
som betalar dyra pengar för att ha detta i sin mobiltelefon. Gah!

Hursomhaver, här sitter jag - naken som vanligt - och har inget bättre för mig.
Klockan tickar mot halv tre, och jag har gjort detta : ätit frukost, lagt in fem bilder 
i min bilddagbok. Wohoo! Och vissa människor har jobb.....
Men man borde ju kunna hitta på saker fastän man INTE har något jobb, också?
Jag sov till typ halv ett, då Miche ringde och ville prata lite på sin lunch.
Varför är jag så trött jämt? Var hos Elin och repade igår kväll, kom hem kl ett.
Tog en dusch och gick och lade mig klockan två. Men ändå. Jag är alltid trött.

Inne på dag nummer tre? fyra? på nya medicinen - Concerta - ännu märker jag inget.
Men det kommer väl. You know, det vanliga, ont i magen och tre månaders diarre eller
nåt. Funny. Fick en smärre chock när jag upptäckte att den kostade 490 jävla spänn
burken, och det går en i månaden.. Plus de andra tabletterna, som jag tar tre om dan,
de går åt ännu snabbare. Och det var typ 400 spänn burken på de också. Wohoo.
Är det värt det? Måste jag verkligen äta allt det här? Jag har inte RÅD att äta medicinen! 
Tänk när Miche flyttar hem igen, dvs snart, inte nog med att jag inte kommer ha råd
med räkningarna, nu ska man käka piller för typ 800 spänn i månaden också?
"Men det blir ju halva priset när du uppnåt en viss summa." Jovisst. Men halva priset
av nåt som är dyrt, är fortfarande mer än noll. Och det här är vad jag har: NOLL.

Gah. Det är ju meningen att det här ska vara BRA för mig.
Varför ställer det då bara till en massa bekymmer?

Postat av: Anonym

sv: hahahahhahha du är för rolig ida. =)

2009-07-04 @ 15:05:48
Postat av: Lajl

sa jag, lajl =)

2009-07-04 @ 15:06:14
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag är också trött jämt ^^, de måste hända något med din a-kassa ida, det här är verkligen inte okej att vänta så länge på pengar, vilka idioter. kramar

2009-07-04 @ 16:11:55
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Lajl

oh, hoppas du såg att de va ett svar på en av dina komentarer till mej o inte ett "hahahha" till detta inlägget, för detta va sorgligt. mkt. de är sorgligt att man ska behöva äta medicin för att kunna "leva" (jag gör de oxå) o ännu sorgligare att de ska va så satans dyrt. de skapar ju ångest om man inte har så gott om pengar o så är man inne i den onda cirklen igen, medicin för att kunna må bra, fast mås dåligt av medicin som egentligen ska få en att må bra. gaaaaaah.

2009-07-12 @ 19:07:49
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0