Dots. . . .

Sitter här i vitprickiga kläder, klockan är halv ett och Miche stack just till jobbet.
De vita prickarna kommer som ett resultat av mitt målande! Yey! Gick upp typ
tio över tio idag, och satte rollern & penseln i arbete. Min karl är inte till mycket
hjälp, han sov vidare till klockan var kvart i tolv.
Börjar bli lite trött på att måla nu. Bah. Ont i axlar och rygg har jag också.
Finns det ingen färg som det räcker att måla ETT lager med?
This is starting to get annoying.. Men nu är det bara ett par drag till på väggen
till höger om fönstret,  sen är det baaaraaa den stoooora väggen kvar. Snark.

Känns som om man inte kommer bli klar den här veckan ens.. fast det är
ju bara tisdag ändå. Klockan 14 har jag tid hos en sjuksköterska (?) på Psyk,
som ska kolla lite värden och sånt efter nya medicinen. Hoppas hon inte ska
sticka hål på mig.. men det ska hon säkert.. och VÄGA mig! Det är ju nästan
det värsta. Speciellt när jag VET att jag väger mer än vad jag någonsin gjort,
typ 8 kilo över min "normalvikt". Buäh. Men nu har jag äntligen - haha - börjat
märka av den där biverkningen som jag hoppades på. Minskad aptit. Jag blir
typ inte hungrig längre. Det är ju fantastiskt. Det brukar ju vara viktökning som
biverkning annars. Som att man inte redan var tillräckligt depp? Hahaha.
Så ironiskt. Det vanliga, typ, här får du medicin för ångest och depression,
de vanligaste biverkningarna är ångest och depression. Hey, save all the money!
Men annars har jag inte märkt något "bra" med dessa små gula piller...

....men jag vet ju att man måste äta ändå. Börjar bara bli lite desperat, det är ju
läskigt som fan hur lätt det är att lägga på sig vikt.. eller ska jag behöva bära tights
föralltid? Haha. Tights och stooor tröja. Känner mig inte bekväm i något längre.

Ska dra på mig sista lagret mascara nu, lite andra kläder som inte är nedstänkta
med målarfärg, och sticka om typ en timme. I really don't look forward to it though.
Får alltid ta det på faktura eftersom jag ALDRIG har pengar, och då blir det 300:-
istället för 230:- (som också var dyrt!). Va fan! 300 spänn för att få ställa sig på
en våg och må dåligt, bli stucken i armen och få ont, och typ ligga på en brits och
bli ihjälkittlad med den där mäta-blodtrycks-grejen de drar åt runt armen.
Herregud. Roligare kan man ju ha för de pengarna.....


Postat av: Maja Lilja

det är kul att måla... men ännu roligare när det är färdigt! ;)

2009-07-16 @ 14:30:14
URL: http://majalilja.webblogg.se/
Postat av: Elin

Ever heard om LADY, väggfärgen som täcker redan första gången man målar..? : P

2009-07-16 @ 18:17:34
Postat av: Tobbe

Hahaha jag känner igen det med 8kg för mycket. jag ligger nog på 10kg men det känns som det saknas en etta (100kg!). Tights och stor T-shirt säger jag "FETT MED PASS" på. Då ser du ut som en sån fet morsa som röker och skriker på ungarna på MAXI. =)

2009-07-16 @ 19:33:51
URL: http://tobbesandra.wordpress.com/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0