money = evil

Det är faktiskt lite sol idag. Men ändå, jacka. Elfte juni!
När kommer värmen egentligen?

19:45  - Men åh nu måste jag ner & ta hand om tvätten!

20:06 - Tadaa, back in game.

Nå, var var jag nu.. ingenstans.. Jag & Miche var nere på stan idag, vid 13-tiden.
Hade bara tre pyttesmå ärenden att klara av, sen skulle vi hem igen för Miche skulle
på möte kl 14:30 och jag skulle hem och få tag i A-kassan. Men.
Först var vi inne på banken och satte in pengar från gårdagens spelning.
Sen in på Lindex, för att köpa en kajalpennvässare. Drog kortet (som jag ju visste
att det fanns pengar på
), men köpet gick inte igenom. De provade en gång till men
det funkade inte. Vad fan! Första gången på länge som man har pengar och kan
betala något själv, så går det inte! Miche fick betala med sitt kort. Knu**. Sen skulle
jag köpa en mascara och detta var på Åhléns. Tog för säkerhets skull ut pengar
innan ifall det skulle krångla med kortet igen, och det gjorde det ju förstås.
De provade två gånger. But no. Fick betala mascaran kontant istället.
Gick genast in på banken igen, och sa att det var strul med kortet. Hon beställde
ett nytt kort åt mig och jag passade även på att uppgradera till ett Visakort, istället
för Visa Electron som jag har nu. Nu var klockan redan över två. Tog ut en hundring
till, och gick och mötte Hanna för att titta på en present till systerdottern som går ut
nian imorgon. Då upptäckte jag på kontoutdraget, att jag hade VÄLDIGT lite pengar kvar
med tanke på vad jag hade innan! Såg att alla gånger de testade dra kortet, så hade
pengar dragits. Så jag hade alltså betalat för TRE pennvässare och TRE mascaror!
Vad i heee..... och nu hade vi jättebråttom, så vi skyndade oss att möta Hanna och
titta på present, lämna pengar till detta, sedan upp till Lindex & Åhléns för att lösa
detta problem! På Lindex fick jag pengarna tillbaka i handen, för de två som dragits
en extra gång. På Åhléns ringde de huvudkontoret och kollade varför det blivit så,
och det var något om att pengarna hade blivit "reserverade", och kunde trilla tillbaka
till mitt konto snart. "Men du kan gå till din bank och prata med dem." Så vi gick till
banken för tredje gången, och snackade. De sa att pengarna borde vara tillbaka
innan tisdag (som är flera dagar bort!), annars skulle jag komma tillbaka. Tur att
jag behöll alla kvitton och utdrag. Men de lär ju försvinna snart om jag känner mig
själv rätt.. bah. VARFÖR händer detta när 1) jag för första gången på länge ska
handla, och 2) vi har bråttom? Miche kom en halvtimme försent till sitt möte och
jag missade A-kassans telefontid. Så nu måste jag gå upp kl 9 imorgon och ringa.
Uhh. Undrar om Lindex pengar också kommer tillbaka till kontot innan tisdag.
Isåfall är jag skyldig dem 39 spänn. Värsta grejen.

Nu kom Miche hem. Lillasyster ville att jag ska följa med och sola.
Hell yeah, det vill jag med. Men jag hinner nog inte. Uäh.
Får ta det en annan dag... hon skulle komma förbi och låna klänning till imorgon
också. Jag borde styra upp mina kläder lite jag med, tänkte ha den svarta
långklänningen som verkligen är lång - 15 centimeter FÖR lång typ.
Jättehögklackat? Klippa av? Näää... Well well, det löser sig.

Jag har fått min kvarskatt också, förresten.
1720 spänn. Fatta vad glad man blev för det,
när man hade 0,00- på kontot innan.
Nu ska vi åka och handla!
(men jag kan inte betala för mitt kort funkar inte, hahahaa...)



 

Postat av: Lajl

fan va störigt o typiskt när man har brottom. grr för alla som helatiden ska klydda till de för en.



men du, sy upp klänningen vet jag, de gör du ju hur enkelt som helst. =) eller nåla den med säkerhetsnålar.

2009-06-11 @ 21:00:27
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0