Hamnfestival 2009 - done!


....och jag har en fluga inomhus. Blä.

Klockan är 16:03 och jag är completely naked.
Har hunnit med en dusch, och frukost. Inget mer.
Jag är typ segheten personifierad.
Fjärrkontrollen till kanalboxen är utom sikte och jag orkar inte gå fram
och byta kanal. Det är nåt riktigt skit på TV. Jag får väl låta bli att titta....
Bella har legat på balkongen hela dagen. Ska gå och titta om hon lever sen.

Yes, Hamnfestivalen var det ja, VARENDA ÅR så lovar man sig själv att man inte
ska gå igen, för det är verkligen inte värt pengarna (två-dars-förköp á 300:- alternativt
220:- per dag
), men det slutar ändå med att man gått alla dagar. Med förköp.
I torsdags dejtade jag & Bea i Klosterparken innan, käkade sallad och slappade.
Sen gick vi in på området eftersom det var gratis - som vanligt första kvällen - efter att
Miche joinat oss i parken och tagit med lite kall cider & öl. Yum. Ja inte öl då. Öl = blä.
Vi hade ganska trevligt och det var skitmycket folk, men vi var missnöjda över att de
tagit bort Irländska tältet! Disaster! Sen gick Bea hem och utbyttes mot lillasyster
Hanna som överraskande nog tog ledigt från sambo och barn och cyklade ner till oss!
Himla nice! Sen träffade vi Hannas kompis Bella och hade en askul kväll med betydligt
mer dricka än vi väntat oss! Vi blev bokstavligt talat eskorterade ut av vakterna sen när
det stängde ner (okej, jag bad om det, typ) - t.o.m hållen i armen! Mwaha! Men jag
kände ju honom.. ^ ^ Sen efteråt blev det taxi hem och så lite efterfest & GH Metallica
på det tillsammans med Miches polare Petri & Robban, men vi var så jävla kassa! Vi
kunde inte ens avsluta en enda låt, GH funkar inte lika bra på fyllan... hahaha..
Och man borde kanske inte tagit det där sista glaset rödvin alltså...  

Dagen efter gick jag upp ur sängen kl 15, typ. Och kräktes. Låll.
Ett par timmar senare kom Cia hit, och mellanlandade lite innan vi skulle vidare på
grillfest hos Ingrid. Denna kväll höll jag mig nykter eftersom jag fortfarande var bakis..
Grillfest i solen var toknice! Som man saknat detta väder!! Sen blev det taxibussresa
ner på stan, och in på festivalområdet igen. Träffade Bea & Louise utanför som
planerat, och hängde med dem resten av kvällen. Träffade systerdotter Linette också
som tappat bort sin kompis, så hon fick joina vårt gäng en stund! Sen tog jag cykeln
hem när klockan var ca kvart-tjugo över ett, eftersom jag skulle upp och repa morgonen
efter... Har en spelning med syster + svåger + sambo om två veckor, och vi ska hinna
repa in tre timmars program! Gah! Ska faktiskt dit så snart de kommer hem idag med..

Och sen var det lördag - alltså igår - och jag började med att spendera dagen hos
Furin och repade / bestämde låtar, lunchade, lekte med Maja och var på Systemet.
Cyklade hem när klockan började närma sig halv fem. Sen skulle jag möta Bea &
Louise & andra inbjudna personer som eventuellt skulle dyka upp, i Skolparken för
kubbspel och förfriskningar! Det blev lite senare än beräknat men det gjorde inget.
Vädret var toppen och vi slapp polisrazzia (men det gjorde inte det yngre gänget som
satt på scenen och festade..
), och vi körde fusk-kubb (bilder kommer) och jag
kissade utomhus för första gången på faktiskt flera år. Haha, det är något jag försöker
undvika så mycket det går! Så sjukt obekvämt! Men jag hade ju med mig papper.. ^ ^
Sen gick vi ner till hamnen och hade trevlig-kväll-nummer-tre, Miche följde dock inte
med utan åkte hem igen med kubb & filt. Sen när klockan närmade sig två var jag sjukt
hungrig, så jag ringde efter samboskjuts och köpte thaimat vid utgången. Vi körde även
hem en kille till Fanna som var väldigt tacksam över att slippa gå den långa biten!
Och det var jag med... TUR att Miche stannat hemma! Och den thaimaten var det bästa
med hela kvällen.. så hungrig var jag..

Bilder kommer så snart det är möjligt, dvs inte nu!
Nu ska jag klä på mig och göra mig redo för..... vad som helst....

Postat av: D

Sv: Ja verkligen! Det har du rätt i!

Oj, va vacker du är! Keep on doing your thing, fin blogg!

2009-06-28 @ 16:58:02
URL: http://tinathing.blogg.se/
Postat av: Lilly

Hej!

Jag följer dig med bloglovin och skulle därför bli väldigt glad ifall du ville följa min också så att jag kan få lite fler följare. :)

Tack på förhand!

2009-06-28 @ 18:49:47
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Carro

Awh vad kul med en uppdatering (jag låter besatt, hahahahahahaha) , din helg låter iaf himla kul, hoppas att din blivande vecka blir bra också :D ser fram emot bilderna =) kraaaaaaaaaaaaaaaam, en rosa :P

2009-06-28 @ 21:34:23
URL: http://bubbelrummet.blogg.se/
Postat av: Johanna



DU är väl för rar du! :) tack för dina fina ord om mina smycken! :) vilket är det du gillar bäst? :)

kramar!

2009-06-28 @ 23:16:17
URL: http://item.blogg.se/
Postat av: bealux

haha.. "som planerat" ?? hade vi planerat att vi skulle ses utanför? Jag har inget minne av detta.. jag vär rätt dragen tror jag :) haha, men det var kul ändå!! "jag är kung kung, men kanske bara för en dag" ;)

2009-06-29 @ 16:50:36
URL: http://theadventuresofb.blogg.se/
Postat av: Lajl

yo, efter en sådan helg får man ju va hur seg som helst. du har ju hittat på jätte mkt o verkar ha haft sjukt kul. härligt! =)

2009-06-30 @ 02:14:40
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0