"just another manic Monday..."

Jahapp. Måndag igen.
Jag har haft helg i 4 veckor och äntrar nu min 5:e.
Det var regn på marken när jag gick upp (vilket jag gjorde klockan 11), deppigt!
Men det kan nog behövas så det blir lite grönt.
Men NU tittade solen fram, just som min sambo gick till jobbet.
Ha! Det kan man ju tolka som man vill. Vi bara gnäller ju på varann,
och tillvaron blev genast lite ljusare så fort han gick hemifrån. ^^

Jag har glott lite på TV, läst två mail, fått beundrarmeddelanden på msn,
och ställt en kastrull ravioli på spisen. Frukost! Omnomnom.
Min enda plan idag är att träffa Cia & Karin kl 17 och lämna tillbaka
tyllkjolarna som vi lånade på showen, till Musik- & Dansskolan.
Tjoho! En halvtimmes promenad dit, en halvtimmes promenad hem.
Boring.

Jag sökte faktiskt ett jobb förra veckan. Wow!
På Montessoriförskolan Snäckan i Örsundsbro.
Jag har varit där förut på studiebesök och åtminstone ett par i
personalen borde veta vem jag är.. Hoppas Madde jobbar kvar..
Undrar om de hör av sig.. tycker iofs det är LITE långt bort,
fastän det "bara" är 18 minuter bort med 804:an.. men man måste ju
vidga sina vyer lite.. lite lite.. lite till.. Det värsta är väl att det kostar 80
spänn om dan i busspengar. Det kommer jag ju aldrig ha råd med.

Äh, varför funderar jag ens.. jag lär ju inte få jobba där ändå..



Har träffat lillasyster både lördag & söndag denna vecka,
igår blev vi bjudna på middag & fika hemma hos dem.
Skönt att det finns fler som inte jobbar... undrar vad hon gör idag?

Hanna i lördags:
"Folk säger att man blir komplett av att skaffa barn.
Fuck you! Man blir ju helt trasig ända in i själen!"

(vi pratade om bebisars vanor och rutiner och "vara-vaken-hela-natten")

Jag ska sätta mig i slackersoffan igen och inmundiga lite raviolifrukost..
See you late-URR.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0