Höhö, ha den äran! Nejnejnej, dumsnut!

(Lite mycket Askungen igår kanske...)

Första advent idag. Det kom jag på när vi var nere på torget.
Julmarknad - helt utan julstämning! Plusgrader och dimma och blött på marken
är ju inte så himla "falalalala".. Men Maja & Leo gillade grisen (som man skulle gissa
vikten på),
och vi tittade även förbi vårt (Återsken's) lilla bord där "vi" sålde hembakt
och även biljetter till julkonserten. Elin & jag var inte med och sålde, eftersom vi ska
dra in pengar till föreningen på annat sätt, genom ett gig i Uppsala med några till.

Sen skulle vi gå och fika (jag, Elin, Herman, Maja, Hanna, Daniel, Leo & Viggo)
men det var fullt överallt! Men vi lyckades få två bord på Wickmans - efter att ha blivit
vittnen till en lastbil som brutalt körde in i en parkerad bil så backspegeln gick av, 
E + H dokumenterade med mobilkamerorna
- dock en bit ifrån varandra (borden).
Kaffet var gott och barnen var busiga. Sen närmre halv 4 så skiljdes vi åt, och jag
traskade hem till min tvättid. 

Imorse tänkte jag att Bella kunde få vara "ute" (ute från toaletten alltså) medan jag
var på stan, för ifall hon skulle råka kissa på en filt eller nåt så hade jag ändå en
tvättid som väntade..  Men nej nej, det erbjudandet sprack när hon kissade i soffan
precis innan jag gick ner på stan! Då blev hon skamsen, jag blev arg & trött, sen fick
jag spruta massa alsolsprit (tyvärr inte på katten) och torka torka torka.
Det var ju inte jag hade tänkt. Får ju lixom inte in soffan i tvättmaskinen.

Alsolspriten är nästan slut redan. Köpte den ju typ för en vecka sen! Ja, exakt en
vecka, igår! Ska vi ha det så? Nääeeej. Måste kila till Ica och köpa lite småsaker,
och förresten vill jag ha adventsstjärnor till mina fönster!! Men det har jag ju inte råd
med.. Nån som skulle vilja skänka / låna ut ett par? ^^ Cia köpte ett par jättefina
nyligen som ni kan kika på HÄR! 

Snart dags för andra omgången tvätt, dvs nerkissade gardiner & kuddfodral, filten
som det kom lite kiss på imorse, plus Bellas duschhandduk. All the besudlad tvätt!
 


Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Bella kanske har problem med njurarna? Innekatter brukar kunna få det när dom blir lite äldre. Sen om man pinkar överallt av det vet jag inte...

2009-11-29 @ 17:23:01
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Ph

Hum hum.

2009-11-29 @ 20:53:48
URL: http://www.katt.nu/kattmat-vatten3.htm
Postat av: Sanna

Det kan mycket riktigt vara fel på njurarna. De flesta kattägaren brukar upptäcka det just för att katten kissar överallt. Det är väldigt vanligt hos innekatter och speciellt honor. Det kan också sprida sig och det kan vara så att hon känner av det, dvs har obehag. Du borde försöka ringa och rådfråga en veterinär iaf. Har dom problem med njurarna är det tyvärr oftast avlivning det brukar sluta med.

Övriga åtgärder är oerhört kostsamt.

Vet att det inte är det du vill höra men tyvärr brukar det vara så.

Men ring och rådfråga, det kostar inte!

2009-11-30 @ 07:40:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0