"Välkommen till helvetet"

Suck. Blev påmind om brödet när jag kommit HEM från affären.
Typiskt.

Vilken konstig dag det varit. När Bea kom hit och skulle låna min skinnjacka så
hälsade jag henne "välkommen till helvetet", och det var precis så det var just då.
Med Dilemmat, toppat med att katten kissade i soffan, och lyckades dessutom pricka
tre soffkuddar!! Så jäkla begåvat! Och när hon skyldigt skuttade därifrån lyckades
hon även stänka kiss på min mobil. Heja katten friskt humör.
Gissa hur fullt mitt badrum är, av rengjorda saker på tork? I väntan på tvätt.

Kommentera inte detta med avlivningsförslag, tack, jag har typ kaos i hela hjärnan
tack vare min älskade katt. Min älskade, förjävliga, katt. Jag ger snart upp.

Fick skjuts ner på stan av Bea + Beas mamma, thanx a bunch! Så slapp jag gå.
Åtminstone åt ena hållet. Köpte ny hostmedicin på Apoteket, få se om denna funkar
bättre. Fast inatt var det ju rätt lugnt på hostfronten, det var ju skönt.. Men, vågar 
inte chansa och gå utan. Hann även med ett besök på banken som hade kvällsöppet.
Hurra! Sen ringde Bea och vi träffades igen, gled runt lite på HM och Lindex.. Jag hade
en 50-kronorscheck på HM som jag tänkte att jag kunde avverka på nån röd detalj till
showen, men det var dåligt med sånt.. hittade dock skitcoola ROSA hårspännen med
strasstenar och stora fjädrar på! Dem vill jag ha! Men de var ju inte röda.. så nej.
Inte nu. 

Sen skiljdes vi åt, jag gick hemåt och passerade Willy's där jag köpte hårfärg 
(fick fråga "du-ser-lång-ut"-random-kille om hjälp att ta ner den från hyllan, haha),
plus två energidrycker till lördagens showrep. Sen vidare till Ica, handlade lite prylar
såsom toapapper, tvål, badrumsspray (ja, alltså rengöring) och lite käk, och grönsaker!
Så nu kan jag äntligen göra en sallad igen. Sjukt längesen. Jag älskar sallad. ♥

Det blir inget rep med tjejerna ikväll, eftersom halva gruppen (två av fyra)
inte kunde. Nähänä. Ingrid & jag försöker styra upp nåt imorrn istället,
vi får väl se hur det går. Vi ska ju lixom kunna det här på lördag!



Och - det där som jag hade så mycket ångest för tidigare idag, har släppt lite.
Jag har gjort det jag kunnat, och nu är jag ute ur matchen.
Nu är det upp till dem det gäller, och det känns ju skönt, plus att jag inte
vänt någon emot mig (som jag kanske var rädd för).
Hoppas det ordnar sig, på nåt sätt... Jag är färdig nu. Tack för mig. Sorti!

Nu, middaaaaag!
Kycklingfilé och sallad med balsamico.
Sjukt nyttigt. Men mest : GOTT.


Postat av: Fisan

Får rysningar längs hela mig när jag tänker på kattkiss överallt.

Jag har lyckats bli av med de flesta av mina olyckor. Jag köpte en låda till och ställde i hallen. Nu händer det i princip bara en gång om dan att han kissar/bajsar utan för den...fast en kladd i badkaret på mornarna brukar jag få också.

Fast det är ju rena himlen mot hur det var innan ;D



Vad ska du göra med hårfärgen? Mörkare, ljusare, samma?

Jag har dilemma om mitt hår. Vet inte om jag ska om-blondera för att bli av med utväxten eller gå tillbaka till att vara brunett.

Hej och välkommen till dagens i-lands problem ;)

2009-11-26 @ 19:59:13
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Du kan ju göra scones om du blir sugen på bröd :) Finns ett recept för en hungrig mage på min blogg under kategori Mat.



Trist med katt som inte gillar lådan. Hon kanske gör det för att jäklas när hon får vara själv en stund. Kanske skaffa en till som sällskap?

2009-11-26 @ 20:58:05
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Carro

Hm.. hur ska jag förklara.. känns som man skulle dra ner hennes huvud lite så kroppen så mer jämn ut, på min skärm ser hon lite oproptionelig eller hur de stavas, ut. jag gillade iaf den designen mycket :)



awh usch så tråkigt när man inte riktigt mår bra.. hoppas allt löser sig snart.. tycker fortfarade att de e bäst o ringa veterinären och kolla, kanske hon som sagt bara behöver medicin..



kram kram

2009-11-26 @ 21:10:33
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Katarina

Måste vara jobbigt att ha en katt som kissar överallt utom i lådan. Speciellt när man inte har råd att gå till veterinären och kolla om det är något som är fel med tex njurarna.

Hon kanske är olycklig?

2009-11-26 @ 21:40:40
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/
Postat av: Fisan

Mjaaa, hellre en gång om dan än fem...som det var innan.

Det värsta han träffar är hallmattan någon gång ibland.

Förutom när han bestämde sig för att kissa in köksmattorna...alla tre. Med en dags mellanrum. Då var vi inte kompisar.

Fast jag kommer väl tröttna på att torka kiss en gång om dagen också.

Tror iofs han gör det för att jävlas. Så länge jag är hemma går han på lådan :)



Du ska inte dissa blondiner, förutom dom med taskig utväxt ;D

Kommer nog prova blond en gång till sen får de va. Har varit brunett hela mitt liv.

Men har varit kul att vara blond en snutt.

2009-11-26 @ 21:45:50
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Bealux

well, baby, du vet vad jag sa om katt. Fundera på det iaf.



Annars var det trevligt som fan att hänga, vi gör det för sällan. :( puss!

2009-11-26 @ 22:54:55
URL: http://theadventuresofb.blogg.se/
Postat av: Fisan

Jag gillade också det när det var überblont. Fast mitt hår växer alldeles för snabbt. Det var typ knappt en månad sen jag färgade det =P

Men tack...glad blev jag i lilla ögat :D



Vi har vår tvättstuga mitt ute på gården i ett fristående litet hus. Så jävla meckigt. Dessutom låser dom portarna klockan sju så man måste komma ihåg att ha nyckel med sig. Själva tvättstugan öppnas och används med kort....också jäkligt meckigt.

Jag vill ha tvättmaskin och torktumlare i lägenheten.

2009-11-26 @ 23:17:20
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Carro

hm.. jag förstår, men de bästa är nog att ringa ändå för de kan ju inte fortsätta så här.. :/



kramar

2009-11-27 @ 01:09:16
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/
Postat av: Fisan

Fett orättvist att du ska få tvättmaskin i lägenheten.

Nu ska jag nog sätta mig och sura i ett hörn en stund och känna att livet är orättvist...



Eller inte. Känns som att du förtjänar allt du får :)

2009-11-27 @ 09:14:20
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oftast rör det sig om en protest mot något när katter börjar kissa inne. Förändringar i miljön som en ny katt, en ny familjemedlem, en ny katt hos grannen kan få katten att kissa inne. Också löpande katter i grannskapet kan vara orsaken. Eller så har kanske katten tröttnat på att vara innekatt. Kastration hjälper endast i en del fall.



Prova att byta kattsand och rengöra kattlådan ofta, byt typ av kattsand. Gör den plats katten kissar på mindre atraktiv. I sängar kan du lägga tunn prasslig plast. Rengör förbjudna platser med rengörinsmedel. Syselsätt katten med leksaker, tillbringa också tid tillsammans med katten varje dag.



Vissa katter "sprayar" och då kan ett medel vid namn Feliway hjälpa. Det innehåller feromoner och verkar lugnande, gör katter harmoniska och minskar sprayande av urin. Du kan köpa Feliway på djurkliniker.



Samtidigt med dessa åtgärder kan katten medicineras med Clomicalm (receptbelagt) under minst 3 månaders tid.

2009-11-27 @ 09:58:32
Postat av: Anonym

För att avhålla katten från att förorena utanför sin låda på den plats, den vanligen återkommer till, kan man efter noggrann rengör av stället täcka området med folie, vilket ger en obehaglig känsla att trampa på eller lägga ut rivet citronskal. Ett annat sätt är att lägga ut lockande torrfoder på platsen. En katt äter aldrig på samma ställe, där den har förorenat. Risken finns naturligtvis, att den söker en ny toalett utanför lådan, men metoden är värd att pröva och har givit gott resultat i många fall.

2009-11-27 @ 10:03:56
Postat av: Anonym

Den vanligaste protesten är mot toalådan, vilket kan bero på:



* Lådans placering (ej i anslutning till matplatsen).

* Katten vill ha separata lådor för kiss och bajs.

* Lådan är för liten (vill ha svängrum för ”stora” saker).

* Typ av lådinnehåll (vanlig sand, kattsand, pellets, tidningspapper, etc.)

* Lådan redan använd men inte tömd vid nästa besök.

* Alltför noggrann rengöring av lådan eller tvärtom.



Rengöring i och utanför lådan:

Rengörs lådan med medel innehållande citron (t.ex. diskmedel) sätter sig katten gärna utanför. Katter avskyr i regel dofter av citrusfrukter. Om rengöring sker utanför lådan med medel innehållande ammoniak eller klorin , vilka dofter påminner om beståndsdelarna i kattens egen urin, lockas den på nytt tillbaka att förorena på samma plats igen, det vill säga utanför lådan.



För att avhålla katten från att förorena utanför sin låda på den plats, den vanligen återkommer till, kan man efter noggrann rengör av stället täcka området med folie, vilket ger en obehaglig känsla att trampa på eller lägga ut rivet citronskal. Ett annat sätt är att lägga ut lockande torrfoder på platsen. En katt äter aldrig på samma ställe, där den har förorenat. Risken finns naturligtvis, att den söker en ny toalett utanför lådan, men metoden är värd att pröva och har givit gott resultat i många fall.



En engelsk metod kan även ge ett gott resultat. Stäng in katten i ett litet utrymme, gärna typ utställningsbur, där den får vistas med tillgång endast till vatten- och matskålar, liggdyna och toalåda placerad en bit från matskålen. Nu tvingas katten att använda sin låda, eftersom den inte vare sig vill kissa i maten eller på sitt sovunderlag. Efter ett par dagar, maximalt en vecka, ger man den successivt större utrymme, om den hela tiden använt lådan. Till sist får katten tillgång till flera rum och om den sköter sig, slutligen till hela hemmet.



Föroreningar i sängar och i möbler:

Om katten kissar i sängen eller i en av ägaren flitigt använd fåtölj, etc. där ägardoften sitter längst kvar, beror detta vanligen på, att katten känner sig otrygg, ensam eller övergiven. Genom att kissa där beblandar den sin egen doft med ägarens och upplever på så sätt en viss trygghetskänsla.



Även om någon enstaka katt kan vara omöjlig i sig, beror denna beteendestörning – kattens protest mot något – till minst 90 % på kattägaren själv. Det gäller därför för denne att finna orsaken till störningen och kattens missnöje. Det kan ta lång tid att nysta upp problemet och mycket tålamod i anspråk. När man väl funnit orsaken och ändrat på förhållandet, återgår oftast en nöjdare katt till sin forna renlighet i en tryggare tillvaro. Gör den det inte självmant, återstår andra hjälpmedel och ytterligare råd att ta till.



Avliva inte katten. Den är väl värd att få hjälp ur uppkomna problem av det här slaget.

2009-11-27 @ 10:06:07
Postat av: Eve

Oh god I hate that! Glömma saker när man kommer HEM från affären. Ska kortfattat försöka svara på dina kommentarer "hos mig" också..hmm..affischen ja, ja en jävla egobost till en början, nu blänger den mest på mig, kan tyvärr inte ta anledningen här. Ni kommer rocka fett som vanligt, so I wish you good luck med det! Phu...undrar om jag missade nåt nu?

2009-11-27 @ 13:07:53
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Carro

oh my pink lord.. här va de ju en hel novell om kattproblem.. fast alltså, de där med beror på ägaren själv vet jag inte om jag kan hålla med om..Jag hoppas iaf att bella mår bra snart!

2009-11-27 @ 13:52:45
URL: http://carroblomqvist.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0