Missnöje AB

Klockan är 14:05, och om en dryg halvtimme ska jag promenera bort till
Psyk igen, denna gång för att träffa sjuksköterskan. Sist blev jag så glad för
att jag slapp både väga mig, bli stucken i armen, och betala! Tar dock inte
ut segern i förskott denna gång.. För ett par veckor sedan fick jag en avi där
det stod att jag missat ett besök hos sjuksköterskan, i början av maj, och
att jag är skyldig att betala 300 spänn för detta! Jättekonstigt, eftersom jag
för det första inte ens blivit kallad till något besök då? Och för det andra, kom
de på det nu, i augusti? Att jag missat ett besök i maj? Borde jag inte blivit
uppringd om en ny tid då? Inget av detta har lixom inträffat. Och vid mitt
förra besök behövde jag som sagt inte betala nånting, så det är ju konstigt
att jag ska betala för att jag missade något.. som inte kostade något?

I don't get it.
Jag har ringt och pratat med dem om det, och de sa att jag skulle bli uppringd
av Ekonomiavdelningen - vilket jag såklart inte blev - och jag frågade dem
ytterligare en gång då jag var där på besök, och det enda de kunde säga då
var att jag inte hade kommit på ett bokat besök. Hur gör man då? När man inte
ens blivit kallad lixom? De bad mig ta upp detta med sjuksköterskan idag,
men det är klart att de vill kräva mig på pengar. 300 jävla spänn för ingenting!
Jag blir så arg. Och less. Jag tänker inte betala de där pengarna. Jag har inte 
blivit kallad. Jag tror de bara hittar på. Tänk om brevet försvunnit på Posten?
Vems fel är det då? Ska det kosta mig trehundra spänn?

Åh vad lugn & positiv jag kommer vara vid det här besöket...
Förresten förstår jag inte ens varför de bokar in ett besök bara sådär
hipp som happ, vad ska de leta efter? Jag höjde ju dosen i lördags!
Det har ju knappast hänt nåt? Hon kommer sitta med sitt formulär och
fråga mig samma saker som förra gången, jag kommer ge exakt samma svar,
och så kommer det säkert kosta pengar denna gång. Och att betala 230 spänn,
plus 230 spänn till (?) plus den där straffavgiften på 300 spänn - på en vecka -
är FAN inte vad jag har råd med just nu! Eller någonsin!!!

Och var är mitt högkostnadskort? Kan jag någonsin hålla reda på sånthär?
Nu blir jag helt arg och svettig!! Arrghhh!!!! Huvudvärk!!

  

Postat av: simone

SV: Verkligen, behövde det^^

2009-09-08 @ 14:51:47
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Linna

men va trist av dom! ja menar på mitt jobb om folk säger att de inte fått aviseringen så makulerar vi fakturan. kanske mest för att få lugnt men även för att det inte finns nåt bevis. vi har postat den men alla vet ju att allt kan försvinna i posten liksom.



hoppas att du slipper betala...



tack angående min blogg det är min vän Zanna som gjort den , hon är så duktig så! =)



hihi ja har haft den där tendensen med PMS jämt med men den är liksom så stor vid pms samt att jag inte kan hantera det, annars är jag rätt bra på att reagerar räkna till tio tänka till o sen inse att njaskitsamma. men inte vid pms.



o förrsten tycker jag redan du har en assnygg bloggsida! puss

2009-09-08 @ 15:06:03
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Carro

Typ myndigheter and stuff.. sucks bigtime, många gånger ja.. gaah! Jag hoppas att du inte behöver betala ett skit, och jag fattar verkligen att du blir less fy fan :s



kramar!

2009-09-08 @ 15:29:33
URL: http://textochfoto.blogg.se/
Postat av: Eve

So typical. Alltid nånting. Det värsta med det där är ju att även om man säger att man aldrig blivit kallad, så hjälper det oftast inte. And thhat really sucks. Kan de inte se nånstans i deras superdatorprogram att de missat att kalla dig? Det borde de ju kunna, eftersom de har en jävla koll på att skicka räkningar på folk.



2009-09-08 @ 16:00:24
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: Kia

Vi "bara lär oss" texten men vi får alltid en översättning ord för ord. Vissa språk har sjungit ganska mycket på så en del ord har allt fastnat utan att jag behövt plugga så mycket. Men jag kan inte föra en konversation.

2009-09-08 @ 18:18:42
URL: http://kiasopran.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0