[ein pawse rair-kohr]

Var inte alls pepp på styrelsemötet, men det gick ju ganska bra ändå.
Blev bara en kopp kaffe eftersom det knappt fanns någon mjölk!
Jag som hade lovat att dricka fem.

Fan. Nu är det nästan på gränsen till mycket disk igen.
Eller, det ÄR nog redan mycket disk.
Tänk att det alltid blir såhär. Varför är det så jävla svårt?!
Jag som t.o.m investerat i ett nytt diskmedel i skitsnygg
turkos/petrolblå färg, som luktar lite sött och fräscht, Jenka-aktigt.
(Fast det heter Ocean. Skona Ocean.) Men TROTS det nya snygga och
väldoftande diskmedlet så diskar jag inte. I början gick det bra.
Jag diskade efter varje mål, och höll diskbänken skinande.
Men sen så råkade man lämna en middagsdisk till dagen efter.
Lixom. Och så lämnade man en sak till. Diskade undan lite,
lämnade lite. Diskade lite, lämnade mer. Och någonstans så passerar
man den där gränsen, för vad som är lite, och för mycket.
Det går alldeles för fort. Och jag tittar bara på diskberget, och HATAR mig själv.
Hatar min förlorade städ-egenskap. Hatar min oreda. Hatar att behöva diska
innan jag kan börja laga mat eftersom det man behöver är smutsigt.
Så jag slutar laga mat. Bra va? Jag orkar inte hålla ordning på mig själv,
jag klarar inte av ett en-persons-hushåll. Jag borde skjutas.

Har Hell's Kitchen på i bakgrunden (fast tv:n är ju framför mig - framgrunden?)
och de håller på och lagar/skalar räkor. Massor. Och jag ba. Åh. Har räkor i
frysen. Också massor. Jag har ätit ett mål mat idag - vilket är ungefär fyra-fem
mål för lite om man ska följa några som helst riktlinjer här i livet
- och det var en
skål med micrad pasta från gårdagens middag. Tråk! Så nu blev min mage sugen
på räkor. Och vad skulle jag äta till det? Man kan ju inte bara äta räkor?
Har inte nåt kul alls som jag kan slänga ihop. Inte ens lite majjo att doppa i.

*söker igenom kyl, frys & skafferi*

Men kolla! En burk kokosmjölk.. lite Tom Kha-blandning i påse (thaisoppa),
och, eh... bladspenat? Kanske kan bli en okej soppa? Med räkorna alltså.
Well well, jag testar. Soppan är ju en given hit, och den blir nog kick-ass 
med räkor i. Sen får vi se om jag slänger ner "löven" - som Maja skulle sagt.



Och.. typ.. kan man må lite sämre inombords?
Nej, Miche har inte hört av sig ännu.
I don't know if I have the power to care.
Jag skulle ju kunna ringa själv, men då får jag
ju inte veta, hur länge han tänker gå omkring
och inte ringa. Lixom. Och det vill man ju veta.
 

Postat av: Carro

Här blir det också mycket disk, alldeles för ofta ^^ Jag vet hur de kan vara, typ, men ring inte Miche, jag tycker faktiskt att han kan ringa..^^



kraam

2009-09-15 @ 22:47:49
URL: http://textochfoto.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh nu blev jag suen på thaimat! Längtar tillbaakaa...

Ja visst är det h'rligt med långt hår?! Jag har fasktiskt haft sådär långt hår en gång i tiden, men alltså, då gick jag typ på mellanstadiet eller något... Fick sedan för mig att jag skulle ha page (typ när Robyn var poppis) sen var det kört. :p



Jaa Thomas Sabo är underbart, var och köpte två berlocker till igår och bad dem ta hem ytterligare en åt mig, thihi! =) Man får ju dille på de där...

2009-09-15 @ 23:17:22
URL: http://maddeherman.blogg.se/
Postat av: Eve

"Du skall diska, annars får du smaka på piska" Remember?

2009-09-16 @ 00:17:26
URL: http://www.metrobloggen.se/eveseden
Postat av: linna

kramar!

2009-09-16 @ 09:48:01
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: S.

RING honom!

2009-09-16 @ 10:32:19
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Första stycket angående diskberg är så fenomenalt klockrent! Vi känner igen det, OBSERVERA - "VI". Vi är två men ändå uppstår detta diskfenomen. Vi flyttar ju den 1nov och då har vi DISKMASKIN!!! YEEEY HURRA FÖR MIG harkel OSS!!! kram från oss

2009-09-18 @ 11:51:42
URL: http://www.tobbesandra.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0