: ( ...

Det har INTE blivit fel. Som jag skrev så blir det tydligen såhär eftersom det är ett nytt program,
med nya brytdatum. Så nej, Ida, du kommer inte få ett enda ÖRE mer än 6.300 kronor denna
månad. Däremot nästa månad så får du lika mycket som du brukar få - ca 7.900 kronor, som
OCKSÅ är alldeles för lite. Gråt gråt gråt. Jag ger upp snart.

Seriöst. Det här året. "Åh, 2010 kommer bli världens bästa åååår!" - är det enda jag hört folk säga,
medan jag själv känner att det här året fanimej tar mitt liv. Jag har inget att se fram emot förutom
att det bara blir säääämre och säääämre, och ironiskt nog så ger det mig huvudvärk - och jag har ju
inte råd att köpa värktabletter, det ger mig ÄNNU VÄRRE sömnproblem - och mina sömntabletter är
slut, det gör all stressen värre, det gör allt det där som jag ÄR sjukskriven för värre, och gissa hur
mycket mer upplagd jag blir för att börja jobba då - om du nu ens hade funnits jobb?!
Och mina tänder kommer säkert ramla ut snart, och mina käkar likaså, som jag går och biter ihop,
som jag gnisslar tänder på nätterna. Göra nåt åt det? Tror ni jag har råd med det eller?

Och just nu handlar det inte ett dugg om positivt tänkande. För HUR ska positivt tänkande kunna betala
de räkningarna på ca 1200 spänn som fattas? HUR ska positivt tänkande kunna köpa mig mat och
kattmat och kattsand och linsvätska? HUR ska positivt tänkande ens kunna gro på de här grunderna?

Jag trodde jag skulle få se ett litet ljus, kanske få slippa gråta lite, NÅNGÅNG!
Men jag känner mig så jävla värdelös, och nej, det blir inte bättre fär att min pojkvän för två dygn sedan
skrev ut på Facebook att jag är en idiot, och inte pratat med mig sen dess. Nej, det blir lite översvämning där.
 



Tillägg: Just det, sen ska jag ju betala tillbaka 600 spänn på skatten också. Oh, joy.
 

Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Jobbigt läge, förstår att positivt tänkande inte hjälper. Men själva problemet är ju ett faktum så kanske det kan fungera att kolla efter olika lösningar. Du kanske har något som du inte använder som du kan sälja på tradera? Där brukar jag skrapa ihop lite pengar när det fattas.

2010-04-28 @ 11:04:39
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Eve

Dumma honom. grrr



sv: ja, valborg är på fredag, enda lediga dagen den här veckan. Sen praktik i helgen 07-16. No party for me! Möh!



Nu ska jag plugga, sen praktisera...again. LOVE!<3

2010-04-28 @ 11:39:25
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Therese

jag har läst din blogg ett tag nu,men aldrig skrivit ngt. kommer inte ihåg hur jag hamnade här :)

I alla fall, ngt positivt är att skatten behöver du inte betala in förrän i november (fast de kanske du redan visste) och då är din situatuon förhoppningsvis bättre!

2010-04-28 @ 11:48:44
Postat av: Ida

Therese: Jag hoppas det är i november, minns det från nåt tidigare år.. men man borde väl börja "spara" lite redan nu. Spara? Hahahaha! Logiskt.. inte.. ^^



Jag hoppas VERKLIGEN att det är bättre då, såhär har det varit alldeles för länge. Men man blir ju lätt hopplös med tiden...

2010-04-28 @ 11:59:45
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Frida

Du kanske skulle hitta ett billigare boende? Eller vad betalar du nu? Din syster kanske är snäll så du kan bo där tills allt blir lite bättre? Du kan ju inte gå runt och må så här dåligt, du kommer gå ner dig totalt! :/ Lider verkligen med dig!

2010-04-28 @ 12:19:58
URL: http://medhjartatihanden.blogg.se/
Postat av: Frida

Du verkar vara i en väldigt jobbig sits. Men kanske vore bra att göra sig av med krediter och sånt? Kan sluta illa det dära :/

2010-04-28 @ 12:58:01
URL: http://medhjartatihanden.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag förstår de, jag hoppas de löser sig på bästa sätt, fast jag inte känner dig alls. Det ska garanterat betalas tillbaka senast i november, jag jobbar som ekonom så jag har koll på sånt "viktigt" :)

2010-04-28 @ 13:23:24
Postat av: Carro

åh ida... jag vet inte vad jag ska säga riktigt...



kramar..

2010-04-28 @ 14:28:04
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Charlie

litet tips: vet inte om det hjälper men. sälj saker på tradera, blocket eller en bloppis på bloggen? du har säkert lite saker du inte vill ha kvar längre och kanske tjänat lite på det :) fråga familj och vänner om hjälp inte lätt alltid, men man måste hålla näsan över vattenytan. ta vara på dig!

2010-04-28 @ 17:24:14
URL: http://charliebernadotte.wordpress.com/
Postat av: Charlie

sv: nä det är svårt att ta tag i saker :/

Lägg upp en bloppis ikväll vettja.. jag bjuder... lägg ut nåt fint ;) hare

2010-04-28 @ 17:57:13
URL: http://charliebernadotte.wordpress.com/
Postat av: fellsan

om ja inte hade varit fattig student hade jag skänkt lite pengar till dig, hehe. Har läst din blogg ett bra tag nu och jag måste säga att du är riktigt stark och verkar vara en bra tjej med båda fötterna på jorden! hoppas det blir bättre snart med allt

2010-04-28 @ 18:28:02
URL: http://fellsan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0