Torsdag & Eve's birthday!

Nu har min fot fått promenera lite! Lite på halvkant, sådär. Hmm. Känns inte så skoj detta.
Först njöt jag lite av solen (mellan alla stora moln) på balkongen...


                         

Sen kom Hanna & grabbarna hit med buss, och vi gick till Donken och fikade/lunchade.
Jag hade en gratislatte att hämta, wohoo! Som Viggo gärna drack upp helt själv... ^^



Sen följde jag med Hanna & c:o och handlade när Daniel kom från jobbet, vi köpte en orkidé till Eve -
lila såklart ^^ - och sen gick vi och födelsedagsfikade hos henne. Mys mys med tårta & kaffe & familj!
Hälsade på senaste tillskottet i illerfamiljen också, lilla Vita. Snacka om sötnos!

Ska försöka styra ihop lite get-together imorgon också, runt lunch. Dra en runda på Växtriket, och Ica och vad
fan det nu var som Hanna & Eve ville röja runt.. själv ska jag iaf ner på stan till 14:30, och ha möte med min
papperskille, och ta med de enorma BUNTAR med papper som jag har i mitt ärende med FK. Heavy shit!
Ja inte tungt rent viktmässigt egentligen, men tungt och jobbigt och krångligt och blääähhh...

Fick förresten en illustration gjord, av mig, från en barndomsbekant som heter Kim! Hon mailade den och jag
måste ju visa upp den! Philip skulle lära mig Illustrator sa han, men det hanns inte med senast.. ska bli kul.. : ) 


                                                 Tack Kim, mitt ego applåderar ; ) ♥

(..och när jag såg den tänkte jag "Hmmm, nu var det verkligen längesen jag hade septumringen i, undrar om
hålet ens finns kvar?"
- och så måste jag typ gå och terrorisera min näsa i badrummet... spännande. Men nej,
jag vill inte ha ringen i nu, jag vill bara ha kvar möjligheten att KUNNA det... ^^)
 

 

Postat av: Fisan

Jag vet inte riktigt OM vi löste det. Vi fick övat en stund, jag från scratch. Lärde mig refrängen och fick nästan kläm på verserna. Sen ska vi ses ca en timme innan vigseln på lördag och köra några vändor till så vi är överens :) Det blir nog bra. Han vart grym på piano så även om jag sjunger som en kratta så kommer i alla fall paniot låta grejt! ;)



Klart du ska vara ego Ida. Är ju ditt liv så varför inte ta upp all plats i det som finns? (tror det kan vara mina två glas vin som pratar nu :P)



Du vet, det är faktiskt inte så hemskt synd om mig som måste gå till tandläkaren. Jag KAN ju gå till tandläkaren. Jag är mest glad för att det är min tand och inte din :/



Mupp me den där foten du... Tror inte det är lönt att gå till doktorn ändå. Dom kommer bara slussa dig fram och tillbaka, låta dig vänta på röntgen ett halvår, och sen säga att "Nää, vi kan inte se något konstigt" och sen skicka dig till en annan avdelning och fortsätta så tills du antingen A: Lärt dig leva med smärtan, eller B: det har gått över av sig själv.



Jag röstar för Ipren-salva och min expertis på att hålla tummar ;)



Vi kommenterade lite grann me varann (wohoo, ett torsdagsrim bara till dig) i vintras. Du hade ingen ljusslinga, jag hade en för mycket... Men missade totalt att skicka den till dig. Normalt sett är jag någorlunda pålitlig...förutom när det kommer till att skicka brev. Jag var kroniskt duktig på att skriva breven men aldrig skicka dom när jag var yngre och man hade brevvänner. Det är jag tydligen fortfarande ;)

2010-08-05 @ 21:25:17
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Fisan

Jo, jag fick också nån sån där brevvän när jag gick på lågstadiet. Hon letade faktiskt upp mig på febban för bara nån vecka sen. Hur coolt som helst.



Fast hon var galet religiös och jag tycker om att svära, supa och utnyttja pojkar....så jag kände alltid att det var lite svårt att vara mig själv ;)



Oj, du menar att jag har varit RAR idag? Herrejävlar. Det ska jag skryta med imorgon ;)



Jag som har ungefär noll vana av att sjunga själv kommer inte bara ha lite nerver, jag kommer ha löjligt mycket-knäna-skakar-svetten-lackar-nerver. Så ja, jag måste verkligen kunna låten.



Nä, nu fick jag inte alls ångest. Inte alls ;)



Klart jag vinar en torsdag, allt annat vore ju katastrof. Man måste ju fira in fredagen.

Fast nu när jag tänker efter så firar jag nog in dom flesta dagarna i veckan.

Alkisvarning? Näpp, nu hör jag inte vad du säger. Woawoawoa, bingo bingo bingo händerna för öronen

2010-08-05 @ 21:36:45
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: Bettina

Hej där igen. Tänkte om du ville kika in i bloggen o skriva va du tycker om nya designen. lätt eller svår o läsa? kan ju va bra o veta... tröttnar ganska fort på layouten o har svårt o fixa sån snygg som du ha. så tog en färdig mall..:)

2010-08-05 @ 23:16:13
URL: http://www.korrektochperfekt.blogspot.com
Postat av: Fisan

Tjaa, vattna kan kanske vara kul det också? :P



Skönt att det inte bara är jag som får knäskakningar av nervositet.

...och nä, du gav mig inte mer ångest än vad jag redan hade ;)



Nu ska jag dricka upp mitt kaffe innan det är dags för tandläkaren. Hoppas han inte behandlar mig som en fjortonåring den här gången :P



Hoppas du får en bra dag!

2010-08-06 @ 07:58:23
URL: http://fisansblogg.blogspot.com
Postat av: linna

åå beröm åt henne. vad fint o likt det var! :)

hoppas att du får en fin helg ida, det är du värd!

jag ska mest packa o dona och hinna med en 30 års fest ^^ men så fort jag får läge ska jag kika in igen här.

stor kram

2010-08-06 @ 08:18:50
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jäklar vilken häftig bild...Lika cool som originalet! Men sen blir ju du alltid lika bra på bild oxå gummsan!!! Börjar alltid min morgon me att kika in här och kolla vad du har haft för dig =)

2010-08-06 @ 09:53:59
URL: http://www.e-city.se/web/onside/
Postat av: Saowalak

Hej Ida jag saknar dih jette mkt ♥ Har inte träffat dig på länge :'( Hoppas vi ses snart igen :) <333

2010-08-06 @ 20:48:35
URL: http://saowalak.bloggplatsen.se
Postat av: Ph

He said it, and meant it. Vi får ta det nån annan gång bara :)

2010-08-07 @ 01:33:51

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0