Inte bara roligheter.

Skrev för ett par dagar sedan om alla jävla papper från Försäkringskassan som låg utspridda över bordet,
som jag knappt visste vad jag skulle göra med. Well, ett av dem var ganska tydliga, jag skulle fixa ett
läkarutlåtande (japp, trots de tre tidigare) och ringde därför Psyk idag, måndag. MEN där svarar sekreteraren
att min läkare ÄR LEDIG TILL I MARS! Så de kan inte hjälpa mig. Va? Alltså samtidigt som jag inte är förvånad
alls, så blir jag chockad. Hur kan man ta ledigt som läkare utan att ha en "vikarie" som tar hand om ens jobb?
Den andra läkaren som finns där har för det första aldrig träffat mig och därför är det ju helt otänkbart att HAN
ska skriva ett läkarutlåtande om mig som ska vara avgörande i Försäkringskassans beslut - och dessutom hade
han inte ens tid eftersom han hade så mycket att göra. Så att få in detta utlåtande innan den 15/2, som FK bad
om, är helt OMÖJLIGT. Men vad skoj! "Du kan inte be dem vänta till i mars då?" frågade sekreteraren mig.
"Men då får ju även JAG vänta till i mars innan något händer!" svarade jag, för jag skickade in den här jävla
ansökan i jävla SEPTEMBER! Och om vi ska skjuta upp allt (vilket kanske inte ens går), hur jävla lång tid kommer
det här inte ta då? Hela oktober, november, december och januari har gått utan någon som helst framgång
(förutom detta brev då), och nu ska alltså även hela februari gå också? Och jag tror inte det går i superspeed i
mars heller... Första april är mitt AF-program slut (som jag tvingas gå enbart för att jag inte fått igenom min
ansökan hos FK ännu)
och då får jag ingen ersättning därifrån längre, och ingen annanstans ifrån HELLER eftersom
jag tydligen blev FRISK i årsskiftet (tack för det regeringen!), möjligtvis A-kassa på ca 3000 kronor i månaden.
Om jag ens har några dagar kvar, eftersom de rullar på medan jag går mitt program.. som inte ens kommit igång.
Och just det, de ville höja min hyra från 4380:- till 4560:-. Sånt känns ju ganska motiverande just nu...
3000 i månaden? Vad ska jag göra för de pengarna? Betala knappt två tredjedelar av hyran och inte en endaste
räkning till, och ingen mat? 2010, bästa året ever, säger ni...

 

Jag ska hjälpa Eve att flytta idag.
Hon fick nyss en trea med Robin, snacka om avancering från hennes 25 kvadrat hon bott i tills nu!
Ska bli spännande att se hur den ser ut.. spännande att hon skaffar sambo.. efter inte speciellt länge heller,
men de verkar ha det så bra! Själv har jag 5 år i bagaget med min pojkvän och vi bor fortfarande 65 jävla mil
ifrån varandra och det verkar inte som om det någonsin kommer hända något. Jag är så jävla less på det här.

: (

 


Postat av: Carro

Men va fan.. nej.. jag vet inte vad jag ska skriva.. sådär kan man inte få göra! för helvete liksom.. gaaaaaaaaaaaah!



massa kramar

2010-02-01 @ 13:30:44
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: linna

jag blir så lessen när jag läser det här. varför känns det som att vi som råkar ut för allt sånt här skulle göra en så jävkla mkt bättre regering än vad det finns? jag förstår inte. har alla övrehuven fåt sina hjärnceller kapade? jag lider med dig ida! verkligen! o inget finns det man kan göra å ingen verkar vilja hjälpa. i allafall inte de som kan.. men vi andra som vill vi kan inte för att vi inte har sånna postionier i livet. det suger. livet är inte rätt å alla tjatar om att sverige är så bra.

suck.



jag vill skriva att jag hoppas det löser sig. att din läkare på ett magiskt vis insre att aha jag jobbar lite nu å så får du kontakt på det viset. eller nåt.



jag vet hur man kan känna med folkflyttarihopsaken med. men man ska inte jämföra. men ibland är det svårt att låta bli.



kramar

2010-02-01 @ 13:55:35
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Det måste väl finnas kopior på de tidigare utlåtandena någonstans? I så fal är det väl bara att skicka in en sådan tills de blir nöjda. Det kan jju inte ha ändrat så mycket sedan de tidigare utlåtandena. Eller så ringer du såskopparna på FK och frågar var f-n de gjort av de tre du skickat in tidigare. Anmäl dem till JK eller nåt för att de inte sköter sitt jobb.

2010-02-01 @ 14:26:01
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: linna

usch ja som sagt. du som lider i slutendan. så himla knäppt. ja fattar inte det svenska systemet alls...



jag förstår att det kan kännas jobbigt om ni aldrig pratar klart om det .. :( killar kan vara så himla ...jag vet inte... knasiga? oförstående med vad vi tjejer menar fast de försökre sitt bästa? :)

2010-02-01 @ 14:38:13
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Nä, det lär väl inte gå att få ett snabbt svar från FK. Jobbigt att ha med dem att göra då de verkar ha bara ett uppdrag: att göra livet surt för de som redan har det jobbigt på ett eller annat vis. Om jag hade möjlighet skulle jag anställa dig så du slapp ha med dem att göra, men nu har jag ju inte den möjligheten.

2010-02-01 @ 14:50:19
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: S.

Usch.. fan vad irriterande :S Jag önskar bara att jag kunde få allt bra igen för dig..

2010-02-01 @ 15:28:10
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Tessan

Vet att det inte hjälper så mycket men vill ändå skicka en styrkekram.

Stå på dig!

Hoppas att det händer något bra snart.

Kram Tessan

2010-02-01 @ 17:35:21
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: Niclas

Hej sys...jag ska upp till min läkare imorron..Ska du me?

2010-02-01 @ 23:08:28
Postat av: Katarina

Fan va trist! De på FK verkar ju inte riktigt kloka. Att du ska behöva skicka in hur många utlåtanden som helst. Antar att det inte går att snacka vett med dem heller...

2010-02-01 @ 23:10:55
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/
Postat av: Nattis

Hej!vad heter kameran du har? jättefina bilder btw:) hej...

2010-02-04 @ 01:04:11
Postat av: Ida

Hej Nattis! Vet inte vilka bilder du menar eller om du menar videokameran? Men jag fotar med min Sony Ericsson-mobil (som inte ens har bra kamera tycker jag) och min videokamera om du nu menade den är en JVC miniDV från 2003 ^^

2010-02-04 @ 23:21:55
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0