Vintergrilla!

Kommer hem från supertrevlig vintergrillning med familjen och luktar som en hel skorsten - och upptäcker
att det försiggår en diskussion bland mina kommentarer som, helt riktigt, inte alls passar sig där.
A - om du vill prata med N så behöver du inte göra det via min blogg. Du har hans nummer.
Jag har inget med det här att göra, sant, så skriv det då inte heller här. Det är du som blandar in andra i det.
(exempelvis mig & ALLA mina läsare...) Det har blivit en himla karusell av allt det här...
Klart att du ska må bra, det är väl jättebra, men inget du skrev kändes särskilt relevant i just mitt inlägg?
Varför jag väljer att skriva till dig här i bloggen? För det är här du tagit upp ämnet.


Anyhow, tillbaka till grillningen:
Var på väg att inte följa med eftersom morgonen var helt sjukt kass och Miche beter sig som jag vet inte vad,
helt känslokall och på behagligt avstånd som vanligt, och när jag började störttjura i telefonen så hade han
viktigare saker för sig - som att hjälpa brorsan att bära nåt som inte kunde vänta - och lade på! Trevligt.
Någon som undrar varför jag INTE svarade när han ringde 40 gånger lite senare?
Jag orkade inte gråta mer, orkade inte höra på min s.k. pojkvän som just nu inte verkar vara det ens,
orkar inte kämpa mer för att ha honom i mitt liv, och få svaret "nej" när jag ber honom lägga lite mer själ
och hjärta i vårt förhållande och sambodiskussionen. Därför svarade jag inte. Jag känner mig halv.
Ska det bli någon ordning på det här? Ska det det?

Brorsan kom och hämtade mig med bilen och jag är ändå glad att jag lät mig övertalas att vara med idag.
Jag älskar min familj och jag har fått tänka på annat under dagen... nu är det dock tyvärr kväll redan...

Här kommer bilder från dagen!
(tänk termobrallor, varm saft i termos, korv med bröd, kaffe, paj, busiga barn och hemgjord pulkabacke)










Postat av: Kattis

Fan att ja missa de då! Vi kanske kan ta om de till sommaren när de e lite varmare =) och duu....de löser sig! KRAM

2010-02-06 @ 18:57:18
URL: http://hedstrom.blogg.se/
Postat av: Storasyster Annie

Och det var verkligen jätte-jättekul att du följde med, och att det kanske skingrade tankarna för stunden iaf. Nu får du väl roa dig med Melodifestivalen en stund ist. Kramar, de allra största, till dig :-)

2010-02-06 @ 18:57:22
Postat av: Linna

fy vad mysigt med lite grillning!!! ser urhärligt ut.



till detta med Miche. inget är lätt eller rätt i sånna situationer. man får som sagt gå på hjärtat. det är viktigast. jag har tyvärr inga bra råd att ge då jag inte "känner" nån av er på riktigt, tyvärr. men antar att vill man vara med varandra ska det gå.



jag bråkade med min karl med innan men som tur var ringde han upp. jag hatar att känna mig så där lessen som man gör när det är oklart allt liksom.



hoppas det rer sig. det tror jag. PUSS

2010-02-06 @ 18:59:49
URL: http://www.fairydiary.blogg.seogg.se
Postat av: Storasyster Elin

Hej svejs, jag håller med, jättekul att grillningen blev av idag, och superkul att du kunde komma. Du vet att man inte behöver vara på topp jämt, eller ens för att träffa sin familj, det är det vi finns till för , vet du. For better or for worse ; ) Nu har jag precis kastat in två nybadade barn framför Aladdin med varsin skål popkorn, så nu är det nog lugnt för resten av kvällen. Stor Kram igen till dig, vi läääär ju ses imorgon for some Shouting

2010-02-06 @ 19:08:13
Postat av: Ida

Oh-oh-oh, skrik!

Fan vad härligt med popcorn & bad ^^

2010-02-06 @ 19:10:53
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Storasyster Annie

Till Elin: (efterssom det här tydligen kan användas som diskussionsforum till allt möjligt ;-) )

Det blev bad och popcorn här också, till två väldigt trötta småttingar, och nu sover de sedan drygt en timme. Frisk luft och utelek är bra :-)



Sorry Ida för att det blev OT men jag hoppas du förlåter . LOVE!!

2010-02-06 @ 19:20:57
Postat av: Ida

Välkommen till växeln, det är Ida. Kan jag hjälpa till med något? : D Puss på er kära systrar!

2010-02-06 @ 19:36:19
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Carro

damn vad härligt de låter och såg ut med vintergrillningen, riktigt avis på de faktiskt.. :P



på ett eller annat sätt löser de sig med miche, men jag förstår att du inte svarade i telefonen faktiskt..



många kramar

2010-02-06 @ 19:40:27
Postat av: Linna

vad skumt. trodde att jag skickade iväg värsta inlägget men det måste låtit bli att gå fram.



iallafall: grillning lät mys! vill med!



miche biten: inte kul. jag tror dock att det orndar sej men det är ju inte kul när man känner att man inte kommer nån vart. :( o bråka är inte kul o jag hatar känslan när "nån lägger på " i örat på en. man mår dåligt hela dagen! ja hade ett bråk med K<3 idag å det känns inte bra än TROTS att vi löst det. jag ska eg. ut med lite vänner men känner bara för att sova tills vi ska ses imorrn. o ni som inte kan ses så ofta måste det vara såå mkt jobigare för.



Stor PUSS

2010-02-06 @ 19:46:13
URL: http://fairydiary.blogg.blogg.se/
Postat av: Linna

ha nu kom båda fram xD

2010-02-06 @ 19:46:48
URL: http://fairydiary.blogg.blogg.se/
Postat av: Katarina

Verkar ha varit en mysig dag.

Trist med pojkvänsläget!

2010-02-06 @ 20:50:15
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/
Postat av: angelica

Nej, jag vill inte prata med N, jag vill att han slutar skicka mess till mig, mina föräldrar o min bror, jag valde att inte leva med honom, mitt beslut ingen annans.

Jag vill bli lämnad ifred...N vet vad han gjort/gör

,verkar som att nån är svartsjuk på det N o jag haft i 20 år, går tyvärr inte att göra ogjort...jag är less på alla hot via telefon mm...

2010-02-06 @ 23:11:13
Postat av: Anonym

Och där kom det igen.

2010-02-06 @ 23:39:33
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

...fast det där sista skrev inte jag - vem använder min bloggaderss? ^^

2010-02-06 @ 23:54:20
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

Angelica om du vill bli lämnad ifred - dra då inte upp alla problem i min blogg som har så många läsare! Bara ett tips!

2010-02-06 @ 23:56:10
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: angelica

skrivs ju om niclas o mig överallt på nätet, så varför inte här, alla våra kompisar berättar vad dom läst o hört, vad niclas o mitt liv måste vara intressant, vill ni veta nåt så bara ring... att ni vill ha bort mig från stan, ingen kommer gå på min begravning, väx upp, är ju pinsamt, hur orkar ni?? niclas o jag har levt ihop i 20 år, vi har barn tillsammans!!! verkar som att nån är väldigt omogen o inte visar hänsyn till det, men men, är man bara ett barn själv så... tips till dig Ida... ät medicinerna som du ska, kanske inte skulle ha så stora problem med Miche då... men skönt att ni bara kan skämta bort allt som händer, ni är ju uppväxta med problem...det är inte jag...tack o lov...

2010-02-07 @ 00:19:27
Postat av: Niclas

2010-02-07 @ 00:25:05
Postat av: niclas

Kan inte A lämna idas blogg ifred om personliga problem!!!! Både A och jag vet vad som skickats över telefon och d e inget som ida ska dras in i, så skriv d i din face book lr skaffa egen blogg..Vill du nåt så vet du var jag finns;-)

2010-02-07 @ 00:28:49
Postat av: kattis

ser att nån läser min blogg..... tycker jag är skiiit kul :D märks att man inte kan släppa nån.

Nån här som bryr sig att dom varit tillsammans i 20 år?? Nån?? someone?? Nee....okay, då kankse man kan återgå till IDA´s blogg, för de är väl fortfarande hennes blogg och ingen diskutions sida om vissas förflutna...who gives a shit?

Ida: diggar dig som faaan =)

2010-02-07 @ 00:41:12
URL: http://hedstrom.blogg.se/
Postat av: Herman

Ja, Ida är rätt svår att inte digga, även om hon kan vara jobbig som få, och därför läser jag hennes blogg varje dag.

Nån som är bättre på att skriva underfundiga betraktelser om en tjock katt som kissar inne finns inte.

Plus att Maja älskar dig (och vi med)!



Mer Idas blogg, mindre andras problem!

Puss puss!

2010-02-07 @ 00:53:12
Postat av: Carro

angelica.. de där va fan de värsta LÄGG AV VA?! Fan vad pissed jag blev när jag läste din kommentar. Jag tycker att du kan shape up och lägga ner nu. Hela din kommentar är bara så pinsam, tycker du kan ägna dig åt dina barn istället för att sitta här och skriva massa skit till ida. palla sådana som du, icke!



massa kramar till dig, ida.

2010-02-07 @ 01:36:59
Postat av: Anonym

.......undrar vem det är som glömt ta sin medicin, egentligen?

2010-02-07 @ 01:37:25
Postat av: angelica

Hej Ida!! Stackars er... vad säger man...har aldrig varit med i en familj med så mycket skit under ytan som er...vem som tagit sin medicin, nån som missat vad Ida o andra i familjen har för sjukdom??? Har aldrig varit med om några syskon som snackar så mkt skit om varandra som ni...Nej Kattis jag läser inte din blogg, finns andra vi känner som gör det, dom är inte imponerade, ja, jag känner Niclas bättre än någon annan...ja, jag vet att han inte ångrar våra år tillsammans, nej, jag har släppt taget för länge sen, är han som fortsätter skicka mess till mig, ja, du har inga barn, så du förstår inte hur illa ett barn far av sånt här...du skriver massa skit om hans mamma, saker som inte ens är sant...du känner inte mig...vad är du för person, egentligen...ett andrahandsval i panikångest?? jag har ett nytt förhållande, nån som missat d???? starta en egen blogg??? för att, vadå, skriva massa osanningar o lögner?? kasta skit på människor jag inte känner, nej, inte min grej riktigt...

2010-02-07 @ 09:20:36
Postat av: Eve

Oh god, vilket skämt! "Hej och välkommen till Idas diskussionsforum!" I got your back Kårtny, I always do! Ska vi ta våra mediciner tillsammans sen? ;P

2010-02-07 @ 10:59:11
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Ida

Nej Angelica, de menar nog en egen blogg där du kan få ur dig precis allt det där som du väljer att skriva här i MIN blogg. För det hör itne hemma här. För ingen har frågat. "Nån som missat vad Ida & familjen har för sjukdom?" Skämtar du eller? You're taking this too far, du borde uppsöka läkare själv för INGEN av oss i familjen har så mycket som ens NÄMNT dig i varesig våra bloggar eller på Facebook - den här "göra-allt-officiellt-på-nätet-och-skaffa-syndabockar"-leken klarar du av så bra själv. Och det är just du, just nu, som skriver "osanningar" och "pratar skit om människor du inte känner". Du har inte släppt taget. Du håller ett så hårt tag om det här ämnet så du t.o.m måste dra in MIG OCH MINA LÄSARE i det! För hur började den här diskussionen? Frågade jag? Nämnde jag något som rörde ämnet? Skottade jag en fet jävla väg för dina åsikter att välla fram på? NO I DIDN'T! Blanda inte in mig och min familj i det här, håll det där det hör hemma!

2010-02-07 @ 11:24:56
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Anonym

You go girl!

2010-02-07 @ 11:34:03
Postat av: S.

Angelica: SKAFFA DIG ETT LIV!

2010-02-07 @ 14:03:27
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Carro

angelica, HÖG TID ATT LÄGGA NER NU!

2010-02-07 @ 14:49:07
Postat av: Linnea

Fan va lågt att skriva en massa skit om Ida och hennes familj i hennes egen blogg. Verkar som sagt som att Angelica klarar av att exponera sig själv ganska bra. Läs inte bloggen om du bara har skit att komma med.

2010-02-07 @ 16:40:50
URL: http://ettdisco.blogspot.com
Postat av: Linna

blir med skitsur på denna A. fruktansvärt omoget oavsett vem som har rätt eller fel.



ida jag förstår dig totalt. o avsett vad: av det jag läser i din blogg o ser på bilder: ni verkar vara en underbar familj som tar hand om varandra.

bråkar. ja det gör alla :)



kram på hela idas familj

2010-02-07 @ 20:46:27
URL: http://fairydiary.blogg.blogg.se/
Postat av: Lajl

OMG vad är detta?!?! förstår ingenting så jag har väl inget att säga mer än att de här ser väldigt sorgligt ut =/



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM på ida <3

2010-02-08 @ 08:50:45
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0