Chilly chilly

Syster Elin undrar om jag vill komma över och fika snart. Klart jag vill. Men gissa hur motiverande det är att gå ut
i 22 minusgrader när man har detta på sig inomhus och ändå fryser: tjocka strumpbyxor, tights, byxor,
långa stickade strumpor, raggsockor, långt linne, långärmad lång ulltröja & tjock långkofta!!
Hur fan kan man frysa då? Inomhus!? Hur ska jag kunna gå UT?? Det är fan tre par byxor och tre tröjor.
Jag kunde knappt knäppa byxorna. Men det blåser kallt inne, mina händer och fötter ömmar och näsan rinner,
ja jag har fan blivit FÖRKYLD av att vara hemma. Det här är sjukt. Men jag har ingen termometer inne.
Så jag vet inte HUR kallt det är.

Och sen att det är typ 40 minuters promenad bort till Elin, är inte heller ett plus.
 

Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Ja, nu var det många Ida-kommentarer i min blogg :) Men Ida är ju ett fint namn som är kort och bra så det är kul med massa sådana :)



En sån kamera (Nikon D5000) vill jag också ha. Just nu har jag bara den som är inbyggd i min iPhone.



Det låter som det är kallt i din lägenhet när du måste ha så mycket kläder. Här kan jag iaf sitta i t-shirt utan att frysa. Ändå är det -22 grader ute...



Badkar i alla rum vore kanske en idé.. Annars kanske en vattensäng med uppvärmt vatten vore något.... ända tills katten vässar klona på den. Undrar om det finns vattensängar än eller om det var något som dog ut på 1900 talet.

2010-01-09 @ 18:20:22
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Mia

Allts mad mad world som är så jeffla kall. Imorse var det -24 när jag skulle gå till jobbet. NO NICE. Jag åt frukost på golvet lutad mot elementet.



Och jag värmer alltid täcket en halvtimme på elementet innan jag ska sova, true love kan jag lova. Sen är det helvetet 2.0 när man ska upp, men det är ett annat problem. :P

2010-01-09 @ 20:17:06
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: S.

Hade jag varit du så hade jag bott i badkaret!

2010-01-09 @ 23:21:32
URL: http://tuulia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0