En jävla röra.

Fick tre stycken kuvert från Försäkringskassan för en stund sedan, varav ett av dem var väldigt tjockt.
Fick inte jag ett väldigt tjockt kuvert av dem typ nyss? Jodå. Det var typ samma papper, igen.
Det första var roligt "Vi har fått din ansökan om aktivitetsersättning den 2:a oktober 2009" - sjukt snabbt svar va?
Och sen ännu roligare "...måste du nu lämna ett läkarutlåtande. Du måste själv be din läkare..." - och det är kul
eftersom min läkare skickat in TRE läkarutlåtanden under den här tiden, TRE STYCKEN! Förra gången jag bad
om ett sa han att han redan hade skickat in två, skrattade lite och sa att han fick väl skicka in ett till.. Och nu ber
de alltså om ytterligare ett? Har de tappat bort de tre första eller?! Jag blir fan mörkrädd.
Det är de här personerna som ska ordna till det för en, men jag ser då inget annat än krångel!

Sen förstår jag inte vad jag ska göra med alla papper. Det ligger typ 25 olika papper och blanketter och skit
utspridda på mitt bord här nu, och jag har ingen aaaaning om vad jag ska göra med dem. Isn't it ironic?
Att ge en person med organisationssvårigheter så här mycket viktiga papper är ju som att ge en blind människa
glasögon. Det kommer inte hända NÅNTING. Men den enda som blir drabbad är ju jag själv!! Men jag kan inte!
Jag är sjukt kass på sånthär, fastän jag vet att det är viktigt! Jag fattar ju inte vad jag ska göra!! 
Hur kan Försäkringskassan, som vet varför jag är sjukskriven, lämpa över allt det här ansvaret på mig? 
Borde inte jag få en förälder först eller nåt som hjälper mig? Herregud! Jag blir så stressad så jag dör!
Headache headache headache.

Och jag började oroa mig inatt, för det här med pengarna. Det kanske bara är en tillfällighet att det blev lite mer.
För jag hade ju a-kassa som kom, och sjukpenning för dagarna innan årsskiftet. Så därför blev det lite mer just
nu, sammanlagt. Men tänk om den summan jag fick nu, är det ENDA jag får nästa månad?
Då är jag på 2000:- minus igen! Och då menar jag inte 2000:- minus för vad man borde ha för ett drägligt liv,
utan 2000:- mindre för endast räkningarna. Sånt är kul! Eller vänta! Nä!

Hoppas det inte blir så... men mina erfarenheter säger åt mig att inte hoppas för mycket...
 

Postat av: S.

Puss!

2010-01-28 @ 16:24:16
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.ws | Livet i bloggform

En pärm är bra att ha. Så skriver man papper från försäkringskassan på den. Sen stoppar man in alla papper som kommer i den. Gör man det varje gång det kommer ett papper så kommer de att hamna i ordning och man får automatiskt ordning på papperen.



Lätt?



Nä, då skulle även jag ha haft ordning :)

2010-01-28 @ 17:20:01
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Linna

va jobbigt... ingen aning vad du kan göra.. nån syster som är bra på det där kanske?

hoppas det löser sig. PUSS

2010-01-28 @ 21:07:28
URL: http://www.fairydiary.blogg.seogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0