Ekonomix

Suck, denna ironi.

Man går här och lever ett liv ala existensminimum och drar sig från att söka Soc eftersom man inte VILL,
eftersom man vill klara sig själv, och dessutom är rädd att få avslag, ändå. Och vad hände denna månad?
Efter att ha gått igenom alla ansökningsmoment och suttit i möte och fixat en miljon papper och kopior
och varit i "fight" med FK om mina pengar från Arbetsförmedlingen som kom TOLV dagar försent.. vad händer då?

Jo, helt plötsligt (nåja) kommer de där FK-pengarna som är nästan 1000 kronor mer än man väntat sig, och
då blev det pengar KVAR efter att räkningarna var betalda så man kunde lixom köpa MAT OCKSÅ! Niiiiice!!
Och på det blir det ju inga Soc-pengar lixom, vad skönt, men sen kom där ett brev på posten.. Jaha, ett avslag,
tänkte jag. Men NEJDÅ, då kommer det ett beslutsmeddelande om att jag har fått ytterligare 8.600 kronor därifrån!
Men hallå! Det är ju ett felaktigt beslut, TYVÄRR, eftersom jag fått pengar från FK redan. Men eftersom de betalades
ut så himla sent så antar jag att de tog det som att jag inte fått nån inkomst alls. Herregud.
Så nu har jag ALLDELES för mycket pengar på kontot, och försöker få tag i min handläggare där, utan resultat.

Min första handläggare gick på semester och då fick jag en ny - som är han som skickat ut brevet - men nu är
han OCKSÅ på semester och är tillbaka i mitten va augusti! Ehh... och här sitter jag med en massa pengar och
blir toknervös för att de inte är mina egentligen.. pratade med receptionen, och måste nu pricka in ett samtal
under deras telefontid 10:00-10:45 imorgon (wow, lång telefontid, dessutom alltid upptaget) för att fixa detta.

Så, hur ironiskt är det inte?
Från inga pengar, till alldeles för mycket pengar?
Fast inget jag kan direkt glädjas åt, men det har ju nästan aldrig hänt att man ser ett femsiffrigt belopp på kontot..
^^
 

Tror jag har tid hos AF idag kl 13 men det kan också vara imorgon.
Har inte skrivit i kalendern. Måh! Fast det är inget möte, jag ska bara dit och få en underskrift.
Så jag går nog dit redan idag så jag hinner skicka innan helgen, även fast det kommer generera i att jag får
typ en eller två dagars mindre ersättning nästa månad.. och det kan tyvärr vara ganska avgörande.. : /
Borde spara lite denna månad men när man för en gångs skull kan leva som en NORMAL människa vill jag inte
hålla på att bunkra med pengar till en annan månad!! Bunkrar hellre med mat och glass (i solen).. hoho..

Fan, det rinner på min rygg. Funderar på att gå naken ner på stan. Eventuellt i bikini.
Förresten fyller snygga bästa Cia år idag!! Grattis min fina vän! ♥
 


(Cia på Halloween 2009 ^^)
 


Postat av: Carro

men shit vad galet.. hoppas att de är dina pengar! puss, och grattis till cia!

2010-07-15 @ 15:00:27
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: S.

hahah, alltså det där är så jävla typiskt!

2010-07-15 @ 15:48:58
URL: http://tuulia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0