Uppstyrning AB - 2nd try

Gah. Jag borde förstått. Jag slutade inlägget med att skriva att den här dagen är skit,
och då FÖRSVANN hela inlägget för internet bangade och jag hade skrivit jättemycket!!! Uhu!
Vet inte ens om jag har tid eller lust att knåpa ihop det igen.. Jävla skit på precis allting!

Skrev att jag fick tag i F.K och att de meddelade att jag får pengarna på FREDAG.
FREDAG! Det betyder 12 dagar försent, och dessutom så kommer inte mina räkningar att bli betalda
förrän MÅNDAG tidigast, eftersom det tar en bankdag att föra över. Wohoo - big time. Och det bästa (?)
är ju att INGEN kan svara på varför det blivit såhär. Ingen. Helt fantastiskt. Och vad gör de åt det då?
Det är ju inte så att DE tar ansvar för att jag får flera hundra kronor i förseningsavgifter, det får ju JAG
snällt betala av de pengarna jag får - som vanligtvis inte ens täcker räkningarna. Bra matematik.

Har fått stå här och ringa runt till alla ställen jag har räkningar hos, och jag hatar det! Har redan telefonskräck
och det är ju inte så kul att behöva ringa och förklara sig, och ursäkta sig, när man lixom inte ens gjort nåt fel.
Det räcker tydligen med att existera för att råka illa ut. Men lite lustigt var det ändå när jag ringde till 3, och
deras automatiska röst berättade att "Kundtjänst har stängt för dagen. Våra öppettider är 9.00 till 18.00!" -
och klockan var lixom inte ens 14 när jag ringde! Jag var tvungen att ringa upp igen och kolla att jag hört rätt.
Jodå. Spännande, så dem får jag inte tag i. Och hyresvärden var upptagen så jag måste ringa dit igen, också.
Och sen ska jag hinna träffa Mia & Karin om en timme och jag står här i trosor och är inte klar med det här ens.
Great, det här har tagit fan hela min vakna tid. Frukost kommer jag inte hinna med. Herregud.

Sug-dag! Hör ni det! Sug-dag! Och nu ska jag kopiera inlägget innan publicering.... gruff...
 

Postat av: S.

Fan, jag önskar verkligen att du slapp all denna skit.

2010-07-07 @ 16:07:58
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Trist att dom inte kan sköta utbetalningarna, fast det är väl för mycket begärt när dom inte kan sköta något annat heller. Jag var in på kontoret idag som är gemensamt för FK, skattmasen och nåt mer. Det var kö inne och en skylt med "kommer strax". Så satt tanterna ute i solen och drack kaffe och hade sig. Jag antar att det även är svaret på varför din utbetalning dröjer, det är svårt att göra en utbetalning om man sitter ute i solen med en kaffekopp i näven.

2010-07-07 @ 17:52:25
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: kafferaster är ett måste..

Med tanke på att tanterna förmodligen arbetar 8-9 timmar om dagen så är väl en kafferast absolut på sin plats. Trist att en del utbetalningar inte kommer i tid men det är nog knappast för att tanterna har sin rast.. Hur skulle man annars orka en hel dag på arbetet, utan raster? :P

2010-07-07 @ 23:44:32
Postat av: Ida

"Kafferaster" kanske inte förstår sig på sarkasm... ^^ Nej det skulle ju vara en väldigt lång kafferast i såfall, 12 dagar! Halle-le-luja.

2010-07-08 @ 00:10:42
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0