Normalitet - vad är det?

Jag blev väldigt överraskad imorse, av det fina handskrivna brevet som låg på dörrmattan.
Från en läsare som jag inte ens vet vem det är. 

"...Från någon
 som känner någon
 som känner någon
 som känner någon
 som känner dig"

Tack "N.J." för allt, allt, allt..... I have no words.

: )




Det är svårt att skriva ett blogginlägg igen när det känns som man egentligen inte bryr sig om nånting..

Var tvungen att gå ner på stan idag, för att få ett papper underskrivet på AF (helst i förrgår lixom),
köpa linsvätska och kika på en klänning som Elin & jag ska ha vid ett uppträdande.. hon gav mig pengar
till den igår men jag kände att jag inte var redo att gå ner på stan... : ( Men jag fick med mig lillasyster
och det kändes ju betydligt mer uthärdligt med sällskap... Och ett alldeles för bra sådant, för hon bjöd mig
på lunch (vi delade på en pizza, har inte haft aptit på flera dar men fick nästan i mig en halv, utan kanter) 
och köpte mig en fin grå tröja och "mitt" lyxiga badskum som jag inte haft hemma på länge! ♥



Och äntligen har jag köpt ny kattsand. Har känt mig som världens sämsta kattmamma som fått snåla som fan
med sanden och dessutom fick den sista ligga alldeles för länge.. Usch. Stackars min katt alltså. Men hon har
varit så duktig, och lixom tagit det för vad det är, och inte kissat någon annanstans i protest. Min älskade.

Och toapapper, lite mat, en billig ananas för FEM SPÄNN (!) - som fick bli ingrediens i en drink med den lilla sprit
jag hade hemma & lite fruktsoda - och jag överlever nog t.o.m denna ensamma fredag. Försöker att bara gå på
och inte börja gråta för då slutar jag nästan aldrig.. försöker att inte tänka alls.. faktiskt... vet inte om det är rätt
eller fel, för en del av mig vill inte leva alls, och den andra försöker att ta vara på de fina vännerna, orden,
kramarna, gåvorna, tankarna. Halvt vakuum, halvt jag-är-samtidigt-jävligt-tacksam-för-er.
Skitsvår balansgång. Och jag sjöng igår, en enda låt, den med de svåraste & tyngsta orden, den som kräver
absolut mest kraft av dem alla. Och jag började nästan störttjura mitt i. Känsla eller vad? Tried not to.
Satt på sidan om, hela tiden. Sista övningen inför showen. Vilken jävla röra.



Det är svårt att försöka vara som vanligt... när man är helt trasig på insidan.
Och nu ska jag bubbelbada mitt i natten med min drink och inte tänka på att drunkna.
Miche Miche jag älskar dig så mycket mycket.
 

 


Postat av: Carro

Jag måste säga att drinken ser himla god ut, och tröjan är superfin, och sen vill jag säga att du är så himla fin ida, vi är många som tycker om dig.



många kramar.

2010-06-19 @ 01:09:46
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Lajl

jag tycker oxå om dej ida. fast vi aldrig har setts. synd du bor så långt bort. annars hade vi oxå kunnat dela på pizza o liknande. de är ju inte rättvist så som du har de nu. men de sista.. bubbelbad o drink lät så härligt o måste va en av de bästa medicinerna i detta läget.. att lixom lyxa till de.. bara för sej själv. <3

2010-06-19 @ 09:43:32
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0