Hyllflytt

Satt i soffan framför Hollywoodfruarna och började bläddra i Ikeakatalogen som låg på bordet framför mig.
Får helt plötsligt ett infall att jag bara MÅSTE flytta min stora feta 94 kilo tunga Expedit-hylla från sovrummet
till vardagsrummet! På en gång! Ja och när man får sånadär infall... då är det bara att köra på!

Så jag flyttar runt i sovrummet för att kunna styra ut hyllan, bort med sängen, dammsuger en gång ut till
vardagsrummet som jag kan släpa hylla på, viker undan matta... and go! Fy fan vad tung den hylljäveln är.
Plus allt som jag inte pallade flytta ur den. Säg 100 kilo. Det var det ju. Och så fick jag *pust & stön* flytta
på byrån i hallen för annars kunde jag inte svänga in hyllan i vardagsrummet.. och stänga av tv:n och dra
ut lite sladdar så det var fritt släp-utrymme. Och nu står den på plats! Sen att det kanske inte är världens
mest ultimata plats... ja, det kan inte hjälpas. Den är ute ur sovrummet iallafall! Och så stort det blev!
Det är ALLTID stort men nu blev det ännu större... Och jag vet fortfarande inte hur jag ska möblera där.
So much space, så lite fantasi! Eller ganska mycket, men inget tillräckligt bra uppenbarligen.

Ouff. Snacka om att det känns i armarna. Och sen att jag är stelopererad i ryggen, kan ju tilläggas.
Men tur att den var relativt släpvänlig... men den encentimetershöga tröskeln var fan en match alltså! GAH!
Japp, det här kommer kännas i ryggen imorgon. Men har man ingen stark sambo så har man inte.
 

                                           Hyllan halvvägs genom lägenheten. Trångt, yes!


Sådärja, upptryckt mot den enda lediga väggen! Kanske inte det ultimata som sagt, men det blir nog bra
nångång efter lite mer släp.. hehe. Bella kollar läget och godkänner nya platsen.





Och JA - i sovrummet är det JÄTTESTÖKIGT! Och sängen står snett ut från hörnan.. hehe.
Kommer bli grinig inatt när mina kuddar ramlar ner bakom huvudet på mig!
Det ska väl bli nåt utav sovrummet nåndag.. har ju ändå bara bott här i två år.. ehhrrrmm....
 

Postat av: Elin Wernvik

Ja de förstår jag. 4.5 år är ju ändå väldigt lång tid. Det är svårt de där när båda hellst bor kvar i sina städer. Det är ju inte lätt att kompromissa på allt heller. Ja det blir ju betydligt billigare, och för att inte tala om hur mycket mysigare det är :) Ibland får man väga fördelarna mot nackdelarna och förlita sig på att allt löser sig. Även om det är svårt.

2010-03-30 @ 00:37:50
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Det påminner lite om när jag flyttade ett gammalt skåp i massivt trä. Tungt och långt var det och jag bar det själv utför min trappa från övervåningen. Har även burit upp det en gång och senast blev det två trappor ner i källaren...



2010-03-30 @ 09:00:08
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Eve

Höhö..Bella ser ju livrädd ut på lilla bilden till höger! "What the?" Men hörru: Du gör bara som Jesus säger att du ska göra...du kanske hjälper världen med de här! ;P

2010-03-30 @ 10:12:09
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Niclas

Eeeeehh.... "sängen står ut från hörnet"... Ser den inte??? Har du gömt den under nåt Lr?? =)

2010-03-30 @ 10:40:20
Postat av: S.

Jag har en precis likadan hylla, fast min är vit! :D

2010-03-30 @ 16:30:00
URL: http://tuulia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0