Skithelvete är vad det är.

So far har jag inte träffat Eve. Hon har blivit kroniskt kissnödig så hon får väl komma när hon
fått bukt med det helt enkelt! ^^ Och under tiden har jag hunnit börja tvätta, och innan dess
har jag fått världens psykbryt på allt som inte funkar!!

T.ex så skulle jag besöka Skatteverket.se för att räkna ut om man får tillbaka på skatten eller inte.
Det ska man tydligen kunna om man har bank-ID och det skaffade jag ju i januari!
MEN tror ni det funkade eller?! Neeejdå, fastän jag försökte femhundraelva gånger. Minst.
Så då skulle jag försöka fixa e-legitimation genom min internetbank, det skulle tydligen också vara
väldigt smidigt. Men funkade DET då?! Neeej, inte det heller. Såklart.
Ringde teknisk support och då sa de att mitt personnummer inte var giltigt. HEH?! *kokar av ilska*
Ringer igen och får vänta länge i telefonkö, längre än vad den inspelade rösten så vänligt "uppskattade"
i början av samtalet. SUCK!! Och sen följde ett låååångt samtal med en dam som säkerligen måste
trott att jag är utvecklingsstörd / aldrig suttit vid en dator tidigare! Jag var tvungen att berätta för henne
att jag inte ÄR datorhandikappad men att nu ville visst ingenting. Jag hörde att hon flinade. Och efter
att jag fått installera typ hela världen i min dator och instruktioner att leta upp en sladd som man fick
med kortläsaren för hundra år sedan (Som låg på bordet!!! Joy!!!) så verkade vi få ordning på det.
"Så nu funkar det?" - frågade jag - "Jag behöver bara signa med kortets kod sen?"
JAAA, sa hon.

Vem vill gissa hur det gick?
Gick det? Nääeeej! Så då fick jag lov att testa att aktivera även det ANDRA kortet
(alltså inloggningskortet till internetbanken OCH Visakortet) och prova igen. Jodå, då verkade
det äntligen funka. Men inte slutade det där, det tog typ hundra år innan jag fattade vad jag skulle
göra inne på Skatteverkets sida. Och sen då? Ja det slutade ju såklart precis sådär som jag trodde.
Att jag ska få betala TILLBAKA.

Varför varför la jag så sjukt mycket tid på detta idag? Kanske för att slippa ha ångest ända tills
deklarationen kommer? Känns det bättre nu? Nja, inte direkt.. hade ju hoppats på att FÅ pengar.
Nu ska jag lyckas betala tillbaka, visserligen ingen skyhög summa som förut, men ändå alldeles
för mycket för att kunna betala allt på en gång. Usch. Vilket jävla helvete allt blev.

Och solen har slutat skina.


Postat av: Eve

Och jag kissar fortfarande! (det där lät ju)

2010-03-24 @ 17:28:05
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Carro

Oh vad jobbigt med allt.. :( skickar tusen kramar till dig!

2010-03-24 @ 17:58:04
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Mia

Men alltså åh vad krångligt. Jag väntar tills jag får mitt papper på posten, sen går jag in på datorn och deklarerar. Orkar inte krångla :p Tänkte ge mig på det idag.. men.. Nej :P

2010-03-24 @ 23:54:49
URL: http://miaskriver.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0