Temat är: Kaffe.

♥ Tack för alla era fina kommentarer på gårdagens inlägg.
(Förutom ni som inte läste utan bara ville att jag skulle besöka era bloggar)

Den här dagen har varit betydligt bättre, kanske inte kroppsligt (you know, det är fortfarande helt skevt)
men humörmässigt har jag varit mycket gladare. Lillasyster knackade på min dörr kl 8:55 och då vaknade
jag, hon var ledsen och ville ha sällskap och då kändes min sömn faktiskt inte så viktig. Släppte in henne
och bjöd på snabbkaffe med alldeles för lite mjölk. Men ändå. Hon var här ett par timmar och under tiden
sminkade jag mig och klädde på mig, och hon stod vid datorn och slogs mot mitt internet.. och så började
hon städa överallt och då skämdes jag! Jag förstår att hon inte kan förstå, hur stökigt jag kan få det.
Tro mig, jag kan knappt förstå det själv.

Som t.ex igår kväll. Jag stod där framför min enorma klädhög i sovrummet (se bild igår) och tänkte att nu
jävlar tar jag hand om det här! Och jag går inte härifrån förrän det är färdigt!! Och vad hände då?
Jodå, jag började. Jag vek ihop ett par tights och lade in i garderoben. Och sen så var jag ju tvungen att
flytta på den där jäkla torkställningen som stått där sen i januari. Vek ihop den och ställde den bakom dörren.
Och när jag ställde den där, så tänkte jag:

1) "Hmm, här skulle man ju borra upp lite krokar på väggen."
och
2) "Men vänta, har inte jag en krokpryl hallen som jag inte skruvat ihop ännu?"
och
3) "Bäst jag gör det på en gång!"

Och helt plötsligt sitter jag i sängen med en skruvmejsel och har HELT glömt bort kläderna.
Händelseförlopp; cirka femton sekunder. Så lång tid tog det innan jag dumpat mitt städprojekt.

I know, it's sick. Men sån är jag.
Men jag vek ihop och lade undan typ en tröja och ett par byxor sen, också.
Lixom.


ANYVIEEEEEW - Hanna & jag tog en promenad för att gå till Ica men mellanlandade lite på Donken också.
Idas frukost: två cheeseburgare och en mellanvatten! Rock on!
Sen gick vi till Ica, Hanna köpte en bebistandborste till Viggo och jag köpte kattmat och smör. Glömde mjölk. Fan.
Sen gick vi till pappa och drack kaffe med honom och såg på när han rejsade genom korridoren med sin
rollator. Wosch! (Dagens kaffeintag so far: två koppar) Och sen hann jag bara hem och kissa innan jag skulle iväg
på nästa grej - fika med Mia & Karin! Vi träffades utanför Paus och sedan bestämde vi oss för Tant Gredelin.
Värsta mys! Gammaldags style och varsin liten kanna får man! De två drack té men jag körde på dagens
tredje kaffe.. och det var typ tre koppar jag drack, ytterligare. Hehe. Kisskiss. (Dagens kaffeintag so far: massor)
Sen gick vi upp till kören och hade övning, har varit där nu mellan kl 18 och 21:25. Kom ganska nyss hem.
Skönt att sysselsätta sig, man får ju spunk av att bara sitta hemma!! : /




                   För mycket bröd...                                                      För lite muffins... ^^


 


(PS: Hej Oskar & Emelia!)
 


Postat av: Ph

Mellanvatten? Finns det månne lättvatten också? ;)

2010-03-18 @ 22:19:22
Postat av: Ida

You know what I mean!! Det står mellanvatten på kvittot, höhö. Egentligen skrek magen efter läsk men du vet.. jag stod emot ^^

2010-03-18 @ 22:24:03
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

...Annars finns det ju tungt vatten. Antar att det är när väteatomen i vattenmolekylen har en neutron i kärnan och därigenom också är en isotop. Fast tungt vatten kan man nog inte köpa på ica.

2010-03-18 @ 22:31:02
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Tobbe | Tävling på bloggen! :)

Okej.. Nä jag undrade bara allmänt hur du mådde kunde visserligen läst inlägget. :) Sorry.. :( Ska läsa mer i din blogg imorgon. :) Ska hoppa i säng.. Sista chansen att vara med i min tävling om parfym. :) Var med du med? :D

2010-03-18 @ 23:28:21
URL: http://tobbees.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0