Värsta torsda'n lixom!

Jodå, solen hittade fram tillslut.
Lite sent, kan tyckas.
Jag hann lixom gå och frysa näsan av mig hela vägen till dagis, ogg ogg ogg, men sen när jag hämtade
lilla solstrålen Maja så tittade även de stora solstrålarna på himlen fram. Lovely! Sen gick vi hand i hand genom
alla vattenpölar, upp på stan, mötte många hundar och undvek att trampa i hundbajs (och såg världens största
jävla hund!! Som en häst!!)
och halkade runt i slasket. Vi gick på stan och kollade och pillade på alla leksaker
inne på hela Åhléns leksaksavdelning (som lyckligtvis inte är så stor), träffade Hanna, åkte hiss, kollade på
Stadshotellet där rivning pågår, och sen gick vi hem och åt mellis. Utan Hanna.





Jag försökte bjuda Maja på fika men hon ville bestämt gå hem och äta jordgubbskräm.
Nåja, that's more ekonomiskt for me! Så det gjorde vi. Mellis, och så lite Mamma Mu & Kråkan-film på det.
Sen kom mamma Elin & pappa Herman hem. Sen middag, kyckling & pestopasta, och sen vidare till Återsken.
Efter övningen hade vi extra årsmöte och det gick inte jättefort, men ändå bra. Inga okontrollerbara diskussioner.. ^^

Nu är jag hemma! (Tack Mr Jones för skjutsen!) Och trött är jag!
Satte på vattnet i duschen för typ en halvtimme sen så jag inte skulle glömma bort att duscha.
Undrar vad grannarna tycker om mig. Jag har ju inte direkt gjort några effektiva duschförsök hittills.
Blogga goes first!

Imorgon är det alltså informationsmöte på AF som anordnas av MAX! Och inte vilken Max som helst,
utan hamburgerkedjan Max som öppnar typ 200 meter från mitt hus inom kort. Hehe. Danger.
Och - nu står jag alltså i valet & kvalet att gå dit. För lillasyster ska ju, och Bea ska ju, och även om jag
inte känner att det är en Ida-karriär, så kan jag ju åtminstone umgås med snygga brudarna och dricka kaffe?
Eller? Fatta vad nice att jobba så nära hemmet. Men lixom. Hamburgerkedja. Nu säger jag inte på något sätt
att det är under min värdighet eller så, tvärtom, jag skulle aldrig KLARA AV ett sånt stressigt krävande jobb.
Jag tar hellre hand om en hel skolklass ensam än jobbar i köket / i kassan där. Eller jag kanske kan få en
halvtidstjänst som bordtorkare? Lätt, jag är på!

Ja, och kruxet är ju alltså att mötet är klockan TIO imorgon. På morgonen.
Fatta vad tidigt man måste gå upp då! Det tar ju lixom 40 minuter att bara GÅ DIT.
Måh, suck, ogg, gnäll. Varför är jag inte värsta morgonmänniskan!?
Nu måste jag ju duscha som fan och sen sova som fan. Fast det kommer jag ju aldrig göra.
Somna alltså.

Uäh.
 


Postat av: Linna

hej sötis

det rosa ser likadant ut för mig på denna dator .. ska kolla hos kristofer sen med :)

tack för tipset med skuggorna, jag hittade lorealarna men tänkte att jag köper nrä jag får lite lön. ( mkt födelsedagar nu ;))

får jag fråga vilen primer o annan underlagkräm du har? :) blir copycat haha

nej men jätte sött att du tipsar mig ! ^^ du sminkar dej ju så fint o jag kommer inte kunna ha så fint men man kanske kan få det lite fint i allafall.

Max låter spännande. jag pallartyvärr inte sånna jobb. jobbade i mcD ett par dagar men fick panik. det blir för mkt.. ja beundrar snarare folk som klarar av sånt. stress är hemskt!

men det betyder inte att jag inte tror att du kanske skulle klara det, men bara att jag med vet hur det känns med stress och att jag inte klarade det, men give it a try. kan inte mer än misslyckas ^^

ha en fin fredag PUSS

2010-03-12 @ 08:23:21
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ida, gå dit! Jag började min karriär på McD, jag började när jag var 17 och jobbade av och till fram tills jag var 24... Även om du känner efter du har varit där på mötet att det inte är din grej, då har du i alla fall givit det en chans.

Kram!

2010-03-12 @ 09:49:18
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Eve

Oh..jag drömde att jag fick jobb där, på Max alltså. MEst för att tanken slog mig igår att det skulle vara skönt att jobba och plugga på sidan om. Man kanske ska söka sig dit. haha.



2010-03-12 @ 13:47:55
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Mia

Nä, det var skönt att alla diskussioner var samlade och lugna och att ingen hetsade upp sig...

2010-03-12 @ 14:22:54
URL: http://miaskriver.blogg.se/
Postat av: mia

SV: haha, Avatar passar in precis överallt, fråga Cia får du höra ;)

jo jag är plötsligt jättetänd på tingshuset!! ska verkligen försöka få tag i de, o kanske bjuda in estetprogrammet, o annat folk.. vore asnice!!

2010-03-12 @ 18:20:59
URL: http://justmia.blogg.se/
Postat av: Wasberg

Oh no! Det händer grejer när jag inte är hemma.. skumt det kommer kännas att gå på stan och inte se nått fallfärdigt där ;)

2010-03-12 @ 20:13:13
Postat av: Ida

Sandra: Det tar nog ett tag innan det är helt borta, än så länge har de inte börjat på framsidan.. men visst fan är det lite sorgligt..

2010-03-13 @ 10:21:54
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0