Heldag med familjen Berg - check!

Nyss hemkommen efter en heldag med familj & släkt! Lite av släkten, och nästan hela familjen, iaf.. : )

Lustigt, vi stod och pratade lite om rökning, och om att de i Zürich (där moster Marita bor), nyligen har infört
rökförbud inomhus, det som vi i Sverige gjorde för några år sedan. Fantastiskt, det borde det alltid ha varit.
(Alltså, jag menade inomhus as in restauranger, krogar, discon, etc.. förstås.. ^^)
Och nu ska det alltså även bli förbjudet att röka på busshållplatser, tågperronger och uteserveringar!
Kan faktiskt - som ickerökare givetvis - tycka det är ganska skönt! Och nu när jag startade upp internet var detta
det första jag såg på Aftonbladets startsida... Så äckligt, och så sjukt. Nästan som att det vore ett skämt.

Jag har fått pengar idag såg jag (wohoo, 900 spänn för lite, tack FK) och ska strax gå iväg och införskaffa mig lite
toapapper och typ saft eller nåt. Jag som är så dålig på att dricka vatten måste ju ta till andra knep.. och salt, det
måste jag också köpa. Och Herbamare. Jisses. Allt (?) det här har jag väl inte råd med egentligen. Fabulous.
Sen när jag kommer hem måste jag börja betala räkningar. Hoppas det räcker. Men det tvivlar jag på eftersom
jag förra månaden fick skjuta upp TRE räkningar, som alltså ska betalas nu. Wohoo. I love this.

Tack fina familjen för idag ♥
Bilder kommer i nästa inlägg...
 
(Eve & jag igår, jag STAL den) :

Postat av: Storasyster Annie

Tack bästaste Ida för att Du är en del av vår stora och stökiga familj :-)

2010-05-28 @ 20:52:10
Postat av: Ida

Tack bästa Annie tillbaka ännu meeer ; D ♥ ♥ ♥

2010-05-28 @ 20:56:17
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Eve

sv: you may steal it! :) Ja, eller Pritchard. Och nu är svenska folket sura för att Anna inte gick vidare, de kanske skulle tänkt på det tidigare INNAN de började rösta. haha!

2010-05-28 @ 21:18:53
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: carro

Hmm.. är det förbjudet att röka inne i sverige?? de visste inte jag.. inte för att jag röker inne, men jag visste inte det.. haha.. ehhh...



men gud, de där me tvååringen är ju sjuk, äckligt och.. eh.. inget skämt?? sjuuuuuuuukt..

2010-05-29 @ 00:19:44
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0