Massor med skriv & bilder & happiness!

Jaaaa jag får väl knåpa ihop nåt här, så du har nåt annat än tyska att läsa... HONEY! ^^ Hahahaha.



Blev förundrad över att jag lyckades, enligt planeringen, att gå hemifrån kl 9:30. Jag brukar alltid bli sen på
nåt sätt, men idag var jag utanför porten 9:30. Wow! Joy to the world! Kom till mitt möte med sju minuter tillgodo
och sen fick jag träffa min handläggare och en typ "vice" handläggare (?) och prata lite, fylla i en massa papper
och greja. Var där i kanske 40-45 minuter. Ska nu dit VARJE fredag fram till jul! Feels good.

Sen gick jag hem till Elin för att hämta mitt saknade SMINK, och dricka té och sånt. Sen gick jag upp till Marina,
en förälder till en av mina gamla elever! Hon är sömmerska och har en egen fest- och bröllopsbutik, Marina Design.
Och det var alltså hon som hörde av sig häromdan och ville att jag ska komma och jobba hos henne! Skitkul!
Så vi satt på "kontoret" och pratade om allt möjligt, och om det går som vi vill så kan jag börja där så snart som
möjligt! Wohoooo!! Hoppas hoppas. Det känns ju helt crazy att bli erbjuden jobb såhär, men helt fantastiskt!
Har, om 4 dagar, gått hemma i ett år och sju månader.. HerreGUVD. Wish me luck ; ) Alltså, det blir först praktik,
men sen en anställning om det går bra. Klart det gör? Heh? ^^

Sen gick jag på stan med fin musik i lurarna, log som en tok, hade kära svalor i magen, & SHOPPADE. Hahaha.
Fick lite stash av en kompis när jag fyllde år, och det resulterade i fina fynd! T.ex den här fina klänningen från
Lindex's barnavdelning som jag velat ha LÄNGE!! Kom inte i den helt förut men nu så! Den var t.o.m lite stor i
ryggen (!?) och sen ska jag (Elin? ^^) sy om den i halsen, flytta på banden och lite så... göra ringningen mer rak.
Såååå fin!! Love love love. 180:- blev det för den, istället för 299:- som den kostat innan.

                          
                             (och så låtsas vi inte om att jag är osminkad och trött, mmmkay? ^^)


Provade lite andra saker när jag väl var där.... as usual... Allt från barnavdelningen.




Fortsatte in på HM, provade fem olika skjortor och två bh:ar. Köpte inget. Har presentkort på 350:- plus 50:-
på check där, men de ligger kvar i plånboken tills en annan dag... ♥

Tittade in på JC och fyndade skitfin "kofta" för halva priset. Lillasyster har en likadan fast grå. 149:- istället för 299:-.



Och sen så köpte jag Wig-wham-mascara från Isadora (hallå skitsnygg svart & ceriserosa förpackning!) för 120:-
och hoppas på att den är helt MAGISKT bra? Okaaay? Sen till Willy's, köpte pizza som jag ska ugna till middag,
och sen en massa kikärtor & tomat & rödlök till bästa "salladen" (all that plus citron & salt i mängder, omnomnom!). 



Nöjd nu? Nej just det... bilder från min catwalk inatt, testade lite outfit till 50/60-talsfesten på fredag!
Vi i styrelsen har styrt upp fest för showgruppen, weee! Kick ass tema! ^^ Men jag vet inte vad jag ska
ha på mig än. Funderar ju på jeansshorts med hög midja, det vågar jag inte gå klädd i annars. Hahaha.

Here is kjol, underkjol, tubtopp, waspie (korsetten), och bolero:


                        


Postat av: Natta

Vad kul att börja jobba igen! :) Passar dej bra å jobba där tror jag! Då får man komma in och pröva lite klänningar till framtida bröllop kanske;) Man kan ju alltid drömma lite iaf ;)

2010-11-02 @ 17:49:19
URL: http://timeslikethese.devote.se
Postat av: Carro

du är så söt ida!

och vilka snygga kläder, I die.. tänk att kunna ha kläder från the barnavdeling, lucky you liksom! :D



Så gulligt med svalorna för övrigt :) <3

2010-11-02 @ 17:49:24
URL: http://fluffybubbles.blogg.se/
Postat av: Eve

Men hallå, börja där nyss vettja! HerreGUVD så roligt för dig! Ah work work! :)



Love the theme på festen också, säg till om du vill låna nåt. :)

2010-11-02 @ 18:13:07
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad underbart roligt om du får jobb! Heja heja! :)

2010-11-02 @ 18:21:32
URL: http://personligutveckling.blogg.se/
Postat av: Lajl

Haha Ida kan det vara så att du var i tid för att du ändå inte behövde (kunde) sminka dej?



Du är fan skit snygg utan smink så man behöver inte låstas bort någonting på dina bilder. Inse! ;)



Kul med jobb, hoppas verkligen på dej. O va kul att läsa att du är kär. Du är värd den bästa!



2010-11-02 @ 18:24:20
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Helen.

tyckte outfiten du testa var snygg iaf :)

2010-11-02 @ 18:44:51
URL: http://wincent84.blogspot.com
Postat av: S.

Herrejävlar vad du har smalnat!

2010-11-02 @ 19:21:09
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Sandrine

Men ålå! Koftan har jag å, fast i grått! Men jag fick minsann betala 399:- (!!!) för min. tror iaf att det är lika, det ser ut så på bilderna :P

2010-11-02 @ 20:30:03
URL: http://sandriine.devote.se
Postat av: Linna

jag blir helt grön av avund när jag ser hur fin du är alltid.



gillade du maskaran sen? i have it since some months.



förrsten vad ska du göra på jobbet då? :)



o koftan var riktigt snygg!

2010-11-02 @ 20:39:49
URL: http://fairydiary.blogg.se/
Postat av: johanna

Meh åååh, jag vill också kunna handla på lindex barnavdelning jue!! Brukar hitta massa fint där men det mesta är för litet =(

Kul med ett jobb :D

2010-11-02 @ 21:19:07
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Mia

Hoppas att det blir som du vill med jobbet. DU ÄR SÅ VÄRD DET, LOVE! <3 Jag har sagt det förut och nu säger jag det igen. För jag är ju rätt så tjatig. Höhö. <3

2010-11-03 @ 12:12:39
URL: http://miaskriver.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0