Pills & meeting.

Nyss hemkommen från kvällens föreningsmöte PLUS styrelsemöte. Att vara med i styrelsen innebär att alltid
komma först och gå sist... Zzzz... Men det har ju sina fina sidor också ^^ Love you guys!
Carina hade bakat awesome brownies (Ingrids kick-ass-recept!) och jag doggybag:ade två och tog med hem!
Iiihhh, lovely. *växer ur alla jeans jag äntligen krympt tillbaka till* Vi har pratat om ditt & datt, bl.a det eviga
tenorproblemet & även planering inför hela 2011 och även v.t. 2012! Känns sjukt avlägset men det är ju dags
att börja i tid! Stort projekt som förslag... Wee, längtar!! Sen så högg Marcus mig & Sarah och vi pratade lite om
giget på fredag, och det känns som om vi har det under kontroll. Repar med henne på torsdag innan ord. övning.

Jebus Cribes. Ibland är det tur (Missförstå mig rätt!) att man är arbetslös, med såhär många bollar i luften.
Det händer MYCKET denna höst & vinter! Kuuuul och massor att göra & tänka på. På både gott och ont. Mest gott?
Och på tal om det så har jag ju kickat igång medicinen igen, bara Concertan eftersom jag inte ville ha magkramp.
Och det får man ju av Lithiumet. Speciellt i början. Och eftersom jag haft ett så långt uppehåll blir det här ju som
en början. Så, jag tar det imorgon istället. Inte för att jag har någon vidare lust att ha ont i magen då heller, men
då har jag iallafall inget möte... Ska tvätta på dagen och kanske repa med Elin på kvällen. Eller, eventuellt sitta på
toaletten hela dagen. Vi får väl se! ^^ Too much info?

Vet inte om jag känner någon vidare bättring av Concertan, huvudet är fortfarande dunderfyllt med tankar och
ljud och det är jävligt svårt att sortera intryck - speciellt när 8 pers för olika diskussioner samtidigt och man ska
lyssna på EN! Jösses. Men det känns som om jag kunnat PRATA långsammare och tydligare, att lättare få fram
det jag vill utan att bli Piff-&-Puff-Ida, fast det kanske bara är jag som känner så? Jag kanske fortfarande låter
likadant utåt. Hahahaha. Vilka issues man har. Concerta är alltså en centralstimulerande medicin, koncentrations-
höjande. Jag har haft ett långt uppehåll ifrån den eftersom jag inte riktigt känt att det varit så stor vits att ta den,
arbetslös som man är. Vad ska jag koncentrera mig på, att SOVA eller? ^^ Känns lite som Pengarna i sjön AB.
Och det är MYCKET pengar vi snackar om här. 618 kronor per burk á 30 tabletter. Jag käkar två om dan. Boo-yah!
Räkna på den ni... men man kommer ju visserligen upp i frikort på typ ETT köp, men just det köpet blir ju jäkligt
dyrt!! Avbetalning på apoteket, tackar för det!

Två av mina närmsta vänner käkar också den medicinen för samma problem, är det inte roligt? Hahaha.
Som att det smittar? Neeej, vi har ju kommit fram till, att det ju är så, att man dras till folk som är som en själv.
Ingen av oss visste ju om att vi hade det, när vi först träffades. Ingen hade diagnosen, men vi kunde ju lixom
avsluta varandras meningar och visste ALLTID vad den andra pratade om. Vad den kände, vad den försökte förklara.
Rätt fint ändå. Att vi en efter en fick svaren. Någon som blev förvånad? Inte jag. I love you, E & L! ♥

Japp, ni ser, orden bara sprutar ju ut. Det får bli sömntablett ikväll. Hahaha. Thank god for it. 


                               Den här tröjan målade jag på förra året, så jäkla awesome!:


 

Postat av: johanna

Åh, älska tröjan!



sv: haha samma här! Har ibland en väckarklocka ute i köket, så att jag måste gå upp för att stänga av den.. x)

2010-10-12 @ 22:32:01
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Therese :)

Hellu :) en fråga! äter du lithium för manodepression och concerta för adhd? eller hur är det? :)

2010-10-12 @ 22:44:32
URL: http://theresaan.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: haha jaa. Ibland är jag ambitiös nog att förbereda kaffebryggaren kvällen innan, ställer klockan brevid den och när jag stänger av väckarklockan så sätter jag på kaffebryggan, då kan man ligga kvar i sängen i några minuter till och få vakna till doften av nybryggt kaffe! Oslagbart!

2010-10-12 @ 22:50:45
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Eve

Det bästa med vänner som är som en själv är ju att ni förstår som ingen annan gör! Jag var i alla fall först med diagnos..på papper...haha! Love u 2 u know! <3

2010-10-12 @ 22:51:59
URL: http://eveseden.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: haha oh yes! Älskar mig själv lite varje morgon då jag har orkat fixa det på kvällen.. ;)

2010-10-12 @ 23:58:42
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: S.

Haha naaw, bella ser lite gravid ut :) sööötis!

2010-10-13 @ 07:35:05
URL: http://tuulia.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0