Jello in my eye!

Som jag skrev igår så fick jag med mig Hanna på stan idag. Hon sa att hon skulle komma hit
efter att hon lämnat barnen vid 9-tiden så jag påbörjade min uppstigning vid kvart i... GÄSP.
Snoozade ett par gånger. Sms:ade henne och frågade när hon skulle komma förbi. Hon skulle
bli lite sen sa hon men det gjorde ju INGET! Försökte somna om lite till men lyckades inte riktigt.
Låg kvar till ungefär 9:35. Sen klev jag upp. GÄSP IGEN! Käkade frukost och lät bli att sminka mig,
eftersom jag tänkte både sola solarium, och även kanske knipa en tid hos optikern! Ögon-pet AB.

Hanna kom förbi och sen gick vi ner på stan. På vägen ner började det först regna, men sen övergick
det i snö! Trevligt! Vi gick till optikern och de sa att det inte fanns tider förrän efter jul.. och det var
bara på dagar som jag redan är upptagen på.. men så klämde de in mig med detsamma, vilken tur!
Det tog typ en kvart, Hanna väntade och sen kom jag ut, tokbländad av alla starka lampor jag hade
haft i ögonen som typ skulle lysa upp hela hjärnan på mig... och, han sa att det såg jättefint ut.
Meh! NÅT fel måste det ju vara? Det var nåt om glaskroppsavlossning men det var ofarligt, men kan
vara förklaring till mina konstiga syn. Och de blinda fläckarna jag har, har alla, och det skrev jag ju
även i ett tidigare inlägg, han trodde dock att mina var större, kanske, men allt såg bra ut och synnerven
var bra och allt var bra och... ja, typ så. Man skulle kunna gå till en läkare och kolla också, det är väl en
idé kanske... men jag vet inte om det känns bra att allt var bra? Alltså, missförstå mig rätt, det är ju klart
att jag blir glad att det inte är nåt fel på ögonen, men jag vill ju inte gå och se såhär jämt... lixom...
För helt rätt är det ju inte. Anyhow. När vi gick från optikern hade snön återigen övergått till regn.
Vi var fikasugna och köpte lite inredningstidningar och satte oss på Wendy's! Jag med chailatte & brownie,
Hanna med latte & morotskaka. Min lillasyster är värsta kaffehitler, och tycker inte att man kan få en descent
latte nånstans typ! Hon är utbildad barista och ibland fattar jag inte varför hon inte kliver in bakom disken
och gör sitt jävla kaffe SJÄLV eller helt enkelt låter bli att köpa det om hon nu aldrig blir nöjd... hahaha.. ; ) ♥


                                    


Sen blev det en väääldigt liten sväng på stan, BARA på H&M faktiskt. Jag köpte reflexer - finally, och en vanlig
basic långärmad lång tunn tröja på barnavdelningen, 69 spänn! Woop woop! Sen ÄNTLIGEN gick vi till "nya" 
drop-in-solariet och provade på! Eller, mest jag faktiskt. Hanna satt på golvet och läste tidning och försökte
hitta fungerande eluttag för att ladda sin aaajphone, men det fanns inga. HAHA! Anyhow. Det var fräscht och
inte jättedyrt och det kändes så jäkla skönt. Ska bli skönt med lite färg, faktiskt... I'm working on it... ; ) 



Efter solningen tog vi en sväng till SkoAugust och hälsade på Mia en snabbis och provade lite skor.
Och en sväng in på Röda Korset och kollade på secondhandprylar, vi hittade faktiskt en jättefin servis!
Och sen gick vi hemåt och jag köpte tvättmedel och sen tvättade jag, och nu.... skulle jag kunna somna!
Vilken lång dag... Hade fan sovit till klockan 14 om jag inte haft planer. Imorgon ska jag jobba, och söndag
också! Har för första gången köpt färdigrätter till matlåda, latmask! Men jag hade ju lixom andra middagsplaner
till ikväll, som inte skulle ge några rester, och jag ville inte laga nåt annat, och inte laga TVÅ middagar JU. ^^
 
Klockan är bara nio. Fan det kommer bli sängen tidigt ikväll alltså... 

 

Postat av: Patrik

Du har hunnit mycket idag :) Bra att det inte var några "synliga" fel på ögonen då.



Din syster borde nog hoppa in bakom disken och göra kaffet själv :) Det påminner om när jag och några till var på en restaurang för en massa år sedan. En av oss, den som skulle bjuda på maten var kock och han gillade inte menyn så han gick helt enkelt in i köket och lagade maten själv... Gott blev det och dom på restaurangen tyckte det var lite kul med en "ny" kock på stället....

2011-12-16 @ 21:52:47
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Malin

Va ni på nya stället och solade???

2011-12-18 @ 11:22:44
URL: http://jobacker.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0