Jul 2011 ♥ a.k.a Världens längsta blogginlägg.

Woah, man är ju inte mest aktiv i VÄRLDEN på bloggen just nu! Men det blev ju lite mycket annat,
inte nog med att det är JULETIDER, jag har fan jobbat hela julen och igår och idag, och så fick jag
ju besök i fredags kväll och han åkte idag, så... vill ju inte fördriva tiden framför datorn direkt.. ; )

Tömde nyss in 85 bilder från mobilen i datorn (OCH nös så skärmen blev helt prickig, men det var jag ju 
egentligen inte tvungen att skriva)
, ligger liiiite efter här kan man säga... och det går ju aldrig fort! Men jag
ska väl försöka mig på en "BEST OF HELGEN", typ. Klockan är 22 nu och jag ska väl inte göra mer än att
duscha och sen hoppa i säng, för imorgon kl 12:00 har jag tatueringstid igen!! Yaaaaay! Så tar 10-tåget till
Stockholm. Sååååå peeeeeepp! Yaaaay!

Anyhow. Bilder. Här. Jul.

Först lite slå-in-paket-bilder, fick som vanligt hjälp av världens bästa Bella, som försökte äta upp paketsnöret.
Som hon inte får. Men hon är ju söt. Iallafall. Julafton firades förresten hos Åsa & Håkan (...& Linette & Rasmus
& Hugo & Jesper)
tillsammans med min pojkvän, plus min bror plus fru plus bebis Thias och deras nya urgulliga
hundvalp Elvis, och så lite finsk släkt ala Håkan. 

                         

                                      
                                     

Sen åkte min nya röda "Pippitröja" på och sen promenerade vi ner till firandet! Ja, efter att jag jobbat, då...





                       






Sen hem med taxi kl 23:50 för att jobba dan efter... Pepp på det? Njaeh... Hemma-igen-bilder:



Julklapp från Åsa m. familj, fina träbokstäver!:


Om man plockar bort L:et sen, kan man ju ha dem året runt. Och flytta om till "MYS JU" - hahaha! : P 
Eller varför inte LJUS. Eller SMUL. Eller LJUM. Eller SLUM. Eller nåt annat smart.

På jobbet dan efter, juldagen that is, provade jag en av våra snygga jackor, som en del av mig vill ha, och en
annan vill INTE det. De finns i svart, rött, vitt och grått. Men för mig faller det på att det är för lite lurv på luvan!!

                         

Hur töntigt är inte det? Av mig alltså. Jag köpte ju en annan vinterjacka när jag var i Sthlm senast, den där gråa,
men jag upptäckte att den typ blev LILA när man var utomhus. Hur otippat var inte DET? Och dessutom oönskat.
Kan man lämna tillbaka den för vilseledande färg? Öppet köp till typ 24:e januari eller vad hon nu sa, och jag har
använt den ute i typ 5 minuter på väg till jobbet. Tycker ju så mycket om den bortsett från det... och den har ju
alldeles lagom stor luva med en massa lurv... : / Muäh. Känns ju lite tråkigt att ha lagt 400 spänn på nåt som inte
var vad man trodde....? Oh weeeell... nog om det!
 
På annandagen var vi bjudna hem till Elin & Herman & Maja för att fira lite mer, och hinna träffa alla som man inte
hann träffa på själva julafton eftersom vi var lite utspridda! Så det blev lite mer paketutdelning, och en massa god
mat. INTE julmat faktiskt! Nice. Det bjöds på förrätt; kallskuret i form av rostbiff, parmaskinka, salami och ölkorv
och bröd & goda crostinis och hemgjord pesto, och mozzarella och balsamico och melon & prylar... det hade man
ju lätt kunnat föräta sig på, men sen kom varmrätten; JÄTTEGOD pastagratäng med färsk spenat, och kyckling
och god creme fraiche-sås, pesto, kikärtor/bönor/kronärtskocka AND YOU NAME IT. Mmmmm! Och sen dessert,
liten buffé med glass och strössel och såser och maränger, och det lite mer vuxna, fudge & tiramisu... och så rosé,
kaffe och Bailey's och sådär. Ni förstår väl hur mätt man blev?! Supertack Elin & Herman för allt!

Lite julklappsutdelning till sockerhöga barn... jag hade köpt julklappar för första gången på jagvetintehurlänge,
så himla skönt! ♥ Jag & Bella fick också paket, i form av bästa Everclean-kattsanden & kattmat & en Nemoleksak! : )
Plus en miljon teckningar från kidsen.. : ) 
 

                                      
 Jahapp, nu har jag pysslat med blogginlägg i 1½ timme... ehh... en dusch på det här så?
Får bli bonusbilder i låsta bloggen sen för den som är intresserad.. men det hinner jag ju inte ikväll! Tror jag.
Ska upp senast klocka ÅTTA imorgon, huuu. Bara att knapra piller och hoppa ner i sängen ju!!

Fast jag hinner ju slänga in ett par bilder från kvällen, pappa fyller nämligen 81 år idag!! Vi firade på restaurang
och hade långbord uppdukat för oss, 20 pers! Närmsta familjen bara, och inte ens hela... obs... ; ) Middag som
avrundades med kaffe & tårta! Inte helt fel alltså!



                                                                           ♥


Postat av: kattis

sån jacka har jag, vit, men kan inte ha den just nu då jag blivit lite för fet ;)

2011-12-29 @ 09:20:24
URL: http://hedstrom.blogg.se/
Postat av: Zaga

Fin blogg! :)

2011-12-29 @ 09:44:57
URL: http://zaganilsson.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0