One two three : )

Idag vaknade jag sent. Eller, rättare sagt så vaknade jag femhundramiljoner gånger men jag tillslut gick
upp klockan 14:09. En sånhär dag som man lätt skulle kunna sova bort. Helt. Utanför fönstret stormade
SNÖFLINGOR och marken var vit vit vit. Vad hände med den soliga smältande våren utanför? Kom tillbaka!
Svårt att inte bli deppig av ett NYTT snötäcke lixom... Det skulle bli varmt igen imorgon, sa de. I hope so.

Sen jag vaknade har jag ätit frukost, ätit lunch, druckit té utan mjölk och glott på tv. Och hängt här.
Fredagsmyyys? Har fått hälften av denna månads pengar från FK och betalat FÖRRA månadens mobilräkning
såhär strax innan de stänger ner mitt abonnemang (tjoho!) och jag MÅSTE handla. Mjölk så jag kan dricka kaffe &
té, ketchup så jag kan äta pasta & ketchup i en månad, och tamponger - do I need to explain? Ett rätt stor måste.
Nudlar. Måste köpa nudlar. Massor. Men egentligen borde jag inte köpa nånting alls, eftersom jag inte ens har råd.
Kattmat! Måste köpa kattmat! Men knappt någon Ida-mat. Gud det känns verkligen så jävla gnälligt att skriva om
sånthär men det är ju lixom reality, och det är den jag skriver om. Det är lite jobbigt med den här avsaknaden av
energi, och att gå hungrig. Jag som älskar att äta! Imorse hade jag trillat ner till 54 på vågen, så nu har jag ett
"minus-20-jubileum". Eller nåt. HELT JÄVLA SJUKT. Sure, det är den trevligaste "bieffekten" jag fått av nåt, ever,
men jag tror inte min kropp mår så bra... *häller upp en Berocca*

NEJ jag ville inte skriva ett bitterfitta-inlägg! Jag vill vara stark & må bra.
Idag har vi tremånadersdag. Så himla fint. Tänker på min fina älskling.
Mmmmm.
 

                                    
 

Postat av: S.

Fan Ida! Du får skaffa en fond. "Hjälpa-Ida-Få-Mat" fonden!

2011-03-18 @ 18:43:38
URL: http://tuulia.blogg.se/
Postat av: Patrik

Du har nästan lika tomt i din kyl som det är i min. Jag har en gul lök och en snutt av en korv.



Pasta från Lidl måste väl bli billigare än nudlar? Typ en krona portionen eller nåt, istället för tre.



Grattis på tremånadersdagen :)

2011-03-18 @ 18:49:09
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Tessan

Måste bara tipsa om tamponsforfree, 8 gratis tamponger varje månad bara man svarar på några enkla frågor. Kram

2011-03-18 @ 19:07:30
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: Patrik

Sv: Klart vi borde ha det bättre än så här, och bättre ska det bli! Jag är också kräsen när det gäller pasta, men just den här månaden fick jag sänka kraven lite. Finns inte så mycket spelrum när matbudgeten är 30 kr veckan... Men, men, det känns som att det börjar bli dags att ändra på situationen och anpassa matsäcken efter munnen istället för att anpassa munnen efter matsäcken. Det sistnämnda verkar inte fungera iaf.



2011-03-18 @ 19:28:39
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: Lajl

så ser vårt kylskåp oxå ut. o jag rä sjuk o orkar inte gå o handla men oxå sjukt sugen på att få nåt i magen.. suck.

2011-03-22 @ 12:59:26
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0