Thank you.

Nyss hemkommen från Stockholmshelg! Eller inte precis nyss, det var väl drygt 40 minuter sen iaf.
Och när jag kom hem såg jag ett kuvert från Försäkringskassan på dörrmattan, hu... som jag väntat.
Men samtidigt blir man ju lite rädd för man vet ju inte vad det ska stå. Har väntat i 3 månader och en
vecka på att få veta om jag blir beviljad aktivitetsersättning igen (för min sjukskrivna halva) - och jag
öppnade kuvertet samtidigt som jag höll andan... men PHU! Bra. Beviljat. Stor sten släppte. Även om
summan är löjligt liten. Kan berätta att den är betydligt bättre än NOLL iaf! De senaste månaderna har
inte varit så roliga, har inte saknat att ha det så ett DUGG! Så kanske från och med NÄSTA månad så
kommer det ordna upp sig lite! Har inte fått njuta speciellt mycket av att ha ett jobb lixom, när min
halvtidslön är den enda inkomst jag haft... Åh. Äntligen. Skönt. Bara att kunna gå och handla mat
utan att behöva överväga varenda liten grej  "Behöver jag verkligen det här?", "Måste jag ha pålägg
på mackan?", "Åh, tänk om man kunde köpa sallad..." -
DET känns som världens lyx.

Skönt.
Nästa månad, kanske.
Efter jul, med andra ord...  : (
Nåja...
 
: )  
 

Postat av: Patrik

Skönt med mer pengar, synd bara om dom inte dyker upp förrän efter jul... Du borde väl egentligen få retroaktivt också eftersom det var FK som ställde till det från början.... Fast samtidigt är det väl så att så länge dom kan luta sig mot sitt regelverk så kan dom göra hur f-n dom vill utan att man kan göra något åt saken...



Nu har jag iaf sett på "Halv åtta..." :)

2011-11-22 @ 01:05:19
URL: http://bloggliv.ws

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0