Pot-hate-o.

Potatis alltså. Det ska ju koka så förbannat länge. Typ fem timmar, minst.

Har fortfarande huvudvärk så ska väl gå på jakt i väskan och leta efter värktabletter.
Dra på mysbrallorna och smörja tatueringen, kanske ta det där badet? Orkade lixom
aldrig igår. Var som i trans. Tröttma-trans. Är väl inte mycket piggare idag egentligen,
plus headache, men jag har iallafall inte jobbat idag... eller umgåtts med vilda kids... ^^

Kom igen potatisen, you can do it!
*viftar med stor skylt och hejar*
 

Postat av: Jessica

Jag brukar fuska och skära potatisen i småbitar. ^^ Då går det fortare!

2011-10-24 @ 21:24:57
Postat av: Åsa

Hallå !! Hört talas om chips ?? Det är ju oxå potatis....

2011-10-24 @ 21:31:26
Postat av: Patrik

Vi har visst ungefär samma inställning till potatis.. den tar en jäkla tid på sig... och odlar man den själv är det ännu värre. Först ska den ner i backen på våren, sen ska den växa och gro, ogräset ska bort osv. Sen blir det höst och den ska skördas och bäras in till sin förvaring. Sen koka hur länge som helst, skala och så får man äntligen äta....



Mycket skrik för lite ull sa kärringen när hon rakade grisen... stämmer nästan på potatisen också, en jäkla massa jobb för att tugga på en sån knöl...



Pasta är grejer det... bara koka och äta.... 5 ggr så mycket energi som i samma vikt potäter...

2011-10-24 @ 23:25:54
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: S.

Skär potatisen på hälften eller ännu mindre så går det fortare ;P Ska du göra mos är det bra att skiva potatisen i skivor, då kokar den asfort!



Ang. sömnen så KAN jag helt enkelt inte, alltid när jag försöker somna om så är jag liksom pigg... måh!

2011-10-25 @ 08:19:02
Postat av: Katarina

Man ska väl helst inte bada när man precis tatuerat sig? Fick jag höra när jag gjorde min iaf..

2011-10-25 @ 11:00:18
Postat av: Ida

Katarina - nej jag har hållt vänsterarmen ovanför vattenytan så mycket jag kan! Den är en vecka gammal och den mår så bra så ; )

2011-10-25 @ 20:21:25
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Katarina

Perfekt! Ville själv bada idag men har lite svårt att hålla min ovanför vattnet.. Får helt enkelt vänta en vecka till eller så :)

2011-10-25 @ 21:50:25
Postat av: Ida

Ja nej det var lite svårt med baksidan på armen kanske, men jag är försiktig med den och smorde in den precis innan så vattnet förhoppningsvis rann av, värsta flottarmen lixom... : ) Haha! Är du nygaddad alltså?

2011-10-25 @ 21:55:14
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Katarina

Är man försiktig så är det nog inte så stor fara egentligen :) Ja min första weei, ca en vecka sen.

2011-10-25 @ 23:26:21

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0