Rrrrejoice!

Dagens produktions- och genrep avklarat, sååå himla roligt, och vad bra det låter!
Ser fram emot imorgon, mycket mer än jag gjorde tidigare idag! Min hals och min käke
jobbar emot mig men jag ska stråla ändå! OKEJ?!   : )

 
See you there!  ♥ 

 

Postat av: Petra

Hur många konserter/shower sätter ni upp om året? Ni har ju liksom stora shower med mycket effekter och grejer. Jag gick mediaskola och då fick vi ut och rigga åt andra men ni gör ju det själva, och sedan ska ni ju dansa och sjunga och ha matchande outfits. Det är ju liksom mycket som ska göras, men ni klarar ju allt själva! : )

Svar: Du, det är helt SJUKT mycket som ska göras! : ) Kul att du uppmärksammar det också, fast såklart, jag skriver ju mycket om allt runtomkring... många tror ju att vi bara sjunger, and that's it. Fast vi planerar allt från början, och fixar sponsorer, gör det hela möjligt, fixar trycksaker, står på stan med flyers, säljer biljetter, bygger upp scenen och ställer ut alla stolar (när vi inte är i den mindre teatersalongen i stan som redan HAR stolar), och under tiden ska vi, som du skrev, fixa/köpa/sy kläder och öva MASSOR. Haha. Fan det är så mycket men det är så kul. Och asjobbigt ibland. Men så värt det.

Vi brukar ha en större show varje vår, vissa år större än andra. Den vi hade i våras var en riktig megashow, jag önskar vi hade såna oftare! Sen blir det julkonsert och vissa år julshow, sen har vi även lite andra smågig som gospelkonserter och företagsgig (minishower) också, och jag har även i många år varit ute och sjungit julkörer, alltså stå i köpcentrum och sjunga julsånger. I år är första året sedan 2007 som det inte blev några! Känns lite tomt men skönt, jag har inte tid... ^^


: D
Ida

2012-12-15 @ 17:07:14
Postat av: Petra

Det blir som ett extrajobb ju! Ex. när vi åkte och rigga så behövde bara dyka upp med alla grejer, rigga upp, sköta ljud/ljus under själva giget och sedan rigga ner. Bara det blir man ju slut av liksom! Det här helt sjukt att ni gör allt själv : )

Svar: Oja... ett helt obetalt extrajobb dock... ;)
Ida

2012-12-16 @ 22:04:24

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0