*ställer in kaffet i micron och börjar skriva ett inlägg*

Åh vad skönt med lediga mornar. Åh vad skönt att jag gick och köpte tvättmedel IGÅR och slapp gå ut
i kylan idag på morgonen innan tvättiden. Sånt får man ju glädjas åt, trots att det var mindre kul igår.
Jag snoozade från elva, men katten där utanför sovrumsdörren tyckte jag borde ha sovit klart så hon
jamade högt och tydligt och länge, tills jag gav upp och släppte in henne. Sen följde gos i sängen med
henne på armen, men utan riktig omsomning... sen gick vi upp halv tolv. 
.
När jag kom ner i tvättstugan strax efter tolv blev jag förvånad, då torktumlaren var igång. Jaha? 
Personen innan har alltså inte hunnit torka färdigt, och lämnat det där. Kunde inte låta bli att bli lite irriterad,
eftersom att jag var tvungen att låsa såklart, och hur skulle den personen kunna hämta sina saker då?
Själv lämnar jag inte min tvätt om den inte hinner torka, den torkar jag såklart i lägenheten då... 
Det skulle alltså bli jag som skulle få tömma torktumlaren och rensa bort främlingsludd från filtret innan
jag själv kunde torka mina grejer senare. Åh, man blir så bitter, och föreställer sig direkt en sur tant, typ.
Men sen när jag kom ner nästa gång för att torka, ca 12:45, så står det en ung kille utanför tvättstugan och
ursäktar sig med att ha glömt sin tvätt, och följer med in och tar hand om den själv. Åh! Underbart, då slapp
jag, då blev jag glad. Han hade stått där och väntat en stund. Pluspoäng till honom!! Ingen sur tant, och inget
ta-hand-om-någon-annans-tvätt. Min tvättstuga behåller titeln Världens Bästa. Lovely. : )
.
Sen väntade jag på att det skulle komma en karl från EHB och kolla på mina element, eftersom jag haft så
kallt, och speciellt i badrummet.. Han berättade att det hade varit strul med värmen/ventilationen när det var
som kallast förra veckan men att det nu hade ordnat upp sig lite (vilket jag också märkt, nu är det iallafall 20
grader och inte 17 lixom)
, men elementet i badrummet fixade han så nu är det varmt och skönt! Weee! Han såg
mina gitarrer och frågade om jag spelade, och så kom vi in på dansband - som han själv spelade, inte jag - och
började prata om dansbandsveckan i Malung där vi var förra året, och han varit de senaste femton åren, och typ
"Ses där nästa gång då!", hihi. Roligt. Han var trevlig. Jag brukar tycka det är så jobbigt när det kommer hantverkare
hem men det här var ju definitivt överkomligt. Plus att jag fick värme i badrummet! Tjoho! Win win!
.
OCH SEN så var det dags för en god brunch, så det blev en liten "fruktsallad" på äpple & apelsin som jag blandade
med vaniljyoghurt & müsli, och sen rostat bröd med färskost & skinka, och sen stor kaffe med kanel på toppen.
Och det var precis vad det var, toppen! Älska frukost/brunch lediga dagar. Mmmm.
.


.
.
.

Postat av: Victoria

Sv: Nämen tackar! :D

2012-02-16 @ 20:35:24
URL: http://frukostera.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0