Brev från España!

Fick ett fint brev med posten idag! Till mig personligen, från Spanien, med riktigt frimärke och allt.
Det var från en advokat till en avlägsen & nyligen avliden släkting till mig, som ville att jag skulle hjälpa
till att ta hand om lite ar
vspengar. JO TJENA. Att de slog till med den blyga lilla summan 12.500.000 dollar
var ju också rart. Det skulle han & jag tydligen dela på. Ofta, vet han hur många vi är i min familj eller?
De andra skulle bli jättesura om jag tog hälften! Hahahaha... ^^

Nej men seriöst. Jag har hört talas om de här bluffbreven förut. Det läskiga är att det säkert finns folk som
går på det, och ringer / mailar till "honom" och får sina konton länsade. Någon annan som fått detta brev?
Ska man anmäla det nånstans eller? (Vet ju typ hur intresserade polisen är, de bryr sig ju t.ex. inte
jättemycket
 om ifall man blir hotad till livet på Facebook och sådär...) 

Utdrag ur brevet;

"...utterly confidential and top secret...."
"This proposition is entirely 100% risk free...."
"...that will protect you from any infraction of the law..."

Fantastiskt. Vila i frid "Late Mr. Emmanuel Berg". Mwaha!
 
 
Se den HÄR länken, about it. 
 
 
 

Postat av: Carro Blomqvist

men guuuud vad stört. med brev liksom?! idioter....

2012-11-05 @ 22:56:30
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Maria.I

Ja man ska anmäla allt sånt även om de inte gör så mycket åt det :) Kram!

2012-11-06 @ 12:59:13
URL: http://innerligtjag.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0