Kontokapare.

När jag stod uttråkad på jobbet imorse och önskade lite mer action,
så önskade jag alltså INTE att det skulle ringa en man från Nordea
och tala om att någon kopierat mitt Visakort och försöker tömma mitt
konto från Taiwan! Det var alltså INTE det! Men så blev det ändå.
Så nu är kortet spärrat och jag ska få hem ett nytt.

Fy faaan jävla helvete vad obehagligt, och hur gick det till lixom? : (

Jag ringde upp Nordea igen efter att ha pratat med honom, för att 
fastställa att det verkligen VAR de som hade ringt, så att inte 
det samtalet var en bluff. Läskigt. Men nej, det stämde så bra så.
Usch. Han från kortavdelningen sa att jag skulle gå och ta ut kontanter
så jag klarar mig tills nya kortet kommer (tur att jag hade lite pengar kvar
då innan sjukpengar kommer, det hör ju verkligen inte till det normala!), 
så hade jag honom i örat under tiden. Han hade lagt en tillfällig spärr på
kortet när han ringde mig, som han lyfte så jag kunde ta ut, men nu är det
helspärrat igen. Och så kommer nya kortet i slutet på veckan. Uäh.

(Dagens i-landsproblem = nu måste jag lära mig en ny KOD... gnäll?) 

Vilken tur att de såg det. "Onormal aktivitet", lixom. De tyckte det var
lite konstigt att jag ena sekunden var på Ica Maxi i Enköping och sen
strax efteråt var jag i Taiwan lixom. Sjukt bra att de ringer och kollar.
Det har alltså inte försvunnit några pengar eftersom de lyckades stoppa det.
SÅ tacksam är jag! Nog för att jag inte hade några jättesummor på
kortet just idag, men har de uppgifterna kan de ju använda sig av det
senare också, lixom... Burr... 

 

Sen efter jobbet runt halv 8 skulle jag barnvakta Leo & Viggo en stund men
det blev en kolla-på-Solsidan-get-together istället med båda mamman & pappan!
(läs: lillasyster & Daniel ^^) Kidsen var vakna och låg i sitt rum och garvade i 1½
timme efter att jag kom, haha. Så det blev otippad myskväll med kaffe & choklad!
Nomnomnom. Var supertrött innan och hade sovit på soffan i en timme ungefär.
Nu är klockan 22:25 och jag är fortfarande trött.... *yaaawn*
 
Imorgon ska jag tvätta. Fan, jag som ville sova ASLÄNGE!
Får väl nöja mig med att sova till 11:30....... ; P
Sen måste jag ner till apoteket!
Och då är det redan kolsvart ute! Utropstecken!

Jaha, nähä, nu ska jag väl somna i soffan igen då....

                          

Postat av: Carro Blomqvist

så otäckt med koret OCH brevet... fy fan..

men vilket gulligt hus :D

Svar: ; ) Bellas dreamhouse! Hihi.
Ja, fy...
Ida

2012-11-18 @ 23:14:47
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Patrik

Goa fina Bella med hus :) Gillar sista bilden!

Trist med kortet, men tur att dom fick stopp på det. Är ju inge kul att mista en massa pengar. Tror jag läste någonstans att det hade varit nån "skimmningskupp" i Uppsala eller något, där dom hade en sån där grej som kopierade kortet när man köpte tågbiljett eller så.

Lite lustigt egentligen att många inte vågar handla med kort på nätet, det är ju ofta "ute" som det går åt skogen...

Svar: Jag började undra om det hänt vid bankomaten utanför Ica, jag tar ju aldrig ut pengar i bankomater lixom. Och det var strax efter det... känns läskigt. Det enda jag köpt på internet på sistone var de där fuck-cancer-armbanden men det var via payson, så det ska det ju inte kunna vara. Känns iaf så jävla läskigt! Tågbiljetter köper jag ju annars rätt ofta....

Fick huset av en kompis efter jul förra året men hade ställt undan det och glömt av det. Vet inte om Bella tyckte det var så kul. Hon brukar ju gilla kartonger?? Kanske om jag tar av taket... ^^
Ida

2012-11-19 @ 01:31:08
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Linna

men vad läskigt med kortet! Tur det löste sig!! kram

Svar: Ja riktigt läskigt... : / Kram!
Ida

2012-11-19 @ 14:22:23
URL: http://www.fairydiary.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0