Prutt!



Jaha, då var vinterjackan invigd för den här säsongen då! Inte bara för att det snöade, utan för att det också
var jävligt kallt ute! Mina händer looks like..... what they look like every winter.... ouch. 

Snoooow.... 

 
Kolla min mage!! Sådär såg den ut när jag kom hem från jobbet. Så sjukt uppblåst, babooom! Kombinerar 
revbenssmal med gravid-look-a-like... herregud. Och ena stunden kan man inte äta alls fast man måste, 
eller så har man det som nu, man äter och äter och blir ändå inte av med hungerskänslorna. Suck.

SNYGGT ÄR DET JU OCKSÅ.
 
Har ätit middagsrester, det var inte så mycket så jag tog två rostmackor också... och sen två till... och nu har
jag ytterligare en i rosten! Som ett bottenlöst hål. Iofs så har jag inte tryckt i mig allt på en gång utan har ätit 
i säkert två timmar. Heja magkatarr. Den är inte så jobbig som i vintras/våras, men den är inte särskilt rolig
nu heller. Ska jag ha det såhär alltid? Känns som om jag har tillräckligt med grejer redan, varför varför måste
jag få detta också? 2012 lixom, jävla skitår, med magkatarr och överstress och käklåsningen... mååhhh..
Ida med plusmeny. Måste börja träna. Det hade iofs inte så mycket med magen att göra men det skulle nog
göra mig jävligt gott... 

Nä nu ska jag äta en jävla macka till. För jag är hungrig, okay?! ^^

 
 

Postat av: Patrik

Trist med plusmeny om den består av negativa plus (minus?) Lite lagom träning kan säkert göra lite skillnad. Träning kan ju minsk stress så ökar det med endorfiner på må bra-kontot istället.



Svar: Precis.... varför är jag så förbannat lat?
Ida

2012-11-29 @ 00:36:39
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Linna

jag vill med träna. just för att jag tror att jag skulle må bättre av det. men vaaad... inget känns riktigt jag mer än springa och nu är det fööör kallt.

flytta hit så tränar vi nåt ihop va ;)

puss på dig finis!!

Svar: Och det känns VERKLIGEN inte som jag, att springa! ^^ Här är det dans som gäller så skulle ju kunna köra Zumba hemma, typ, men måste även rikta in mig på core-träning har jag hört. Och bygga muskler i nacke/axlar. Uäh. Jag är så lat.
Puss!
Ida

2012-11-29 @ 13:17:12
URL: http://www.fairydiary.blogg.se
Postat av: Patrik

Jag är också lat, väldigt lat. Förra året fick jag in ett flow så jag inte kunde sluta träna... ville hålla igång varje dag. Sen tappade jag motivationen en dag och sen har det blivit lite si och så med träningen.

Men, för några dagar sedan bestämde jag mig för att göra träningen till en vana. Grejen är att när man är lat så ska träningen vara så enkel att det är svårt att hitta ursäkter för att låta bli. Nu har jag satt som mål att träna varannan dag och köra mage + en valfri tabataövning med kettlebell. Tar tyo 10-15 minuter så jag kan inte skylla på att jag inte har tid. Dessutom har jag allt som behövs hemma så jag behöver inte ta mig någonstans.

Sen, när det blivit en vana igen kan jag öka på tills jag är uppe i en halvtimme eller mer...

Så... gör det enkelt och få det gjort :)

Svar: Bra jobbat!! :)
Ja det ska vara nåt jag kan göra hemma, jag har inte råd att gå på nåt gym... ska gå regelbundet hos sjukgymnast och förhoppningsvis få lite övningar och även akupunktur och sådär. Det får räcka med kostnader där, men sen kommer man ju upp i frikort, that's nice.. : ) Skulle behöva skaffa mig ett par hantlar! Finns på ÖB har jag sett...
Ida

2012-11-29 @ 13:53:05
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Patrik

Hantlar är bra... både rusta och ÖB har billiga. Hur tunga behöver du? Har ett par på 3 kg över. Fast jag antar att det är dyrare att skicka dit dem än att köpa nya :)

Finns mycket man kan träna utan redskap hemma också... finns massa inspiration på Youtube :)

Svar: Nej gud det lät jättetungt ju! Haha... 1 eller 2 kilo på varje räcker nog till att börja med, jag är svag! ^^
Ida

2012-11-29 @ 14:22:01
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Annika

Söt katt :)

Svar: Tack & mjau! ♥
Ida

2012-11-29 @ 18:55:44
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: vanessaljungdahl.blogg.se

Så himla fin ansiktsprofil du har! Dog lite hehe.. (ditt ansikte är fint med !)
Och så himla fin blogg du har! Vill du göra bloglovin byte ? Om du vill det, följ mig och skicka sedan numret du vart så gör jag detsamma! :)

Svar: Men åh, tack snälla, och tack igen! : D Jag använder mig tyvärr inte av bloglovin' men du får följa hur mycket du vill, jag har inte fattat grejen med det så.... we just didn't click! ^^ Kul att du tittade in, ha en fin dag ; ) Kramis.
Ida

2012-11-29 @ 22:45:49
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/
Postat av: Lajl

Åååh känner igen de där.. Magkatarr är skit. Halsbrännan o illamåendet gör att man inte vill/har lust att äta. Syran i magen gör o andra sidan att det känns som ett stort hål i magen som måste fyllas. Går på dubbel dos omeprazol nu o väntar på remiss till gastroskopi. Verkligen hatar att må såhär. O för dej är det ju dessutom värre me käken o grejer :( kram på dej Ida <3

Svar: Magen är absolut inte lika farlig som den var i vintras/våras, och när vi hade showen.. så det är jag ju glad för.. men ibland är det fan inte kul ändå alltså... Jag har också omeprazol som jag tar lite då och då, har även fått Novalucoltabletter av syrran som ska hjälpa på en gång om man har mycket magsyra. Ja det är verkligen den där hål-känslan!! Hoppas det blir bättre för dig snart....
Kraaaaam!
Ida

2012-11-30 @ 04:01:43
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: vanessaljungdahl.blogg.se

Så lite så! :)
grejen med bloglovin är att om man har fler följare kan vissa andra bloggare som läsaer min blogg se mig som typ en mer känd blogg och då brukar vissa vilja stanna kvar mer än annanrs.. + att om man har rejält många kan man komma på topplist på bloglovin haha. Men det lär ju dröja länge för min del..

Svar: Jaja! : ) I see. Vi får väl se om jag snubblar in där nåndag.... ; )
Ida

2012-11-30 @ 15:17:37
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0