Fight, fight, fight!

Men åh vad glad jag blir av alla era kommentarer. Som jag skrev igår, jag blir bara ännu starkare av
era ord och det känns som om jag vill ÄNNU mer, bara för att kunna "redovisa" mina resultat, som då
förhoppningsvis bara blir bättre! : ) Jag är så glad att jag tog beslutet att skriva om det här öppet i
vintras/våras. Hela jag känns lättare sen dess. Som att jag inte behöver bära hela tyngden själv inom mig,
utan få skriva om det, och visa lite bilder - på både de olika perukerna jag har, och på mitt eget hår.
Då är det som om jag får portionera ut det. Slänga ut lite, kunna släppa det, och sedan få era fina ord
som extra näring. Underbart. Ni är fina! : ) 

Tyvärr har jag inte så pass jämnlångt och jämntjockt hår att jag kan gå utan. På vissa ställen är det massor
och på vissa ställen mindre. De "värsta" ställena just nu är bakpå hjässan (ironiskt nog där jag alltid har
MEST hår och mest volym i perukerna, fixeringen vid det området är hög...) och framtill, mest på ena sidan.
Ibland blir jag livrädd att det inte ska växa ut ordentligt där. Det är ju DÄR man ska ha mest hår! Att jag har
sjukt mycket hår i nacken och sådär är ju visserligen fantastiskt, det har varit fläckar där också som växt
ut jättebra! Så jag är hoppfull.... och livrädd.... at the same time....

Jag har en bekant, en skitfin tjej, som har alopeci (en sjukdom då man tappar håret) och hon har nyligen
börjat lägga ut bilder på sig själv helt utan peruk och jag tycker hon är så himla cool! För att inte tala om hur
vacker hon är, och hennes självförtroende gör henne bara ännu vackrare. När jag ser hennes bilder börjar jag
tänka att jag önskar att jag var sådär modig när jag hade rakat av mig mitt hår, och att jag hade vågat skriva
om det, visa bilder. Det var ju ganska coolt ändå. Det är ju ändå en ganska ovanlig frisyr på en tjej. Jag tycker
alltid att alla tjejer/kvinnor som är rakade är jättemodiga och tuffa. Man får ju några blickar lixom.... Men JAG
är väl inte sådär cool?! Näej... vad läskigt... : ) 

Den dagen jag rakade av mig håret så var det min älskade pojkvän som höll i trimmern och det var på hans
initiativ som vi gjorde det, han hjälpte mig att bryta beteendet (eftersom jag inte hade något att få tag i!) och han
var så JÄVLA fin emot mig. Det var i slutet på januari förra året. Efter det tror jag att vi gjorde det en eller två
gånger till när beroendet var för jobbigt för att bryta av egen kraft. Men sedan dess har det bara fått växa. 
Stundtals ifred och stundtals med en jävligt dålig Ida som gör ALLT för att förstöra det. Emot min vilja. 
Men ändå kan jag inte stå emot det.... Det är det jobbigaste av allt. Och det går verkligen upp & ner.
Men han är den bästa hjälpen, det största stödet, den varmaste famnen. Jag älskar honom för allt det. 

Och så tittar jag på hennes fina bilder... och så vet jag att det FINNS bilder på mig när jag är rakad, från förra
året.... och så undrar jag om jag vågar lägga ut dem? Fan jag får ingen andra chans va? Om jag plötsligt skulle
känna mig ännu starkare och vilja gå UTAN, helt utan hår, så måste jag ju raka av mig det IGEN....?
Vill jag ens det? Vill ju inte "losa" längden jag jobbat på nu.... men det bästa vore ju verkligen om allt fick 
möjlighet att börja växa samtidigt... så att inte kontrasten mellan det lång och det korta blev så stor... 
Jag vet fan inte! Innerst inne har jag ju hur långt och tjockt hår som helst.... precis som när jag var liten.....

Äh, varför skulle jag INTE våga lägga ut bilder? Jag är ju mycket tuffare nu ändå.... thicker skin... ; ) 
: D : D : D     Här, från februari 2011:

                         
 
: )  Det var ju inte så svårt... ska bara.... publicera....... ^^
Fight fight fight! ♥
  

Postat av: Eve

Hello..Sinnead O`Skitsnygg!

Svar: ♥ Thank you babe!Fast nu är det ju myyyyycket längre.
fan en gång anske man vågar köra den där frillan ute.... ^^
Ida

2012-10-25 @ 15:39:13
URL: http://eveseden.blogg.se
Postat av: Natalie

Du är så jävla tuff!! Jättevackra bilder!

Svar: Tack tack snälla fina : D ♥ Tänk att man kan växa så mycket av att bara... släppa taget lite om alla sina nojjor....
Ida

2012-10-25 @ 15:41:37
URL: http://nataliediana.blogspot.com
Postat av: Eva

Ida... Du är skitsnygg!

Svar: Tack snälla Eva : )
Ida

2012-10-25 @ 16:08:17
URL: http://www.eltonsmamma.wordpress.com
Postat av: Maja Lilja

O-M-G! Vad vacker du är! det är bevisat... du passar i ALLT!! <3

Svar: Men tack Maja! Vad snäll du är!!! ♥ : )
Ida

2012-10-25 @ 16:08:22
URL: http://www.majalilja.com
Postat av: Patrik

Du är ju tuffa, fina coola Super-Ida så klart att du kan köra med rakat, eller i alla fall lägga upp bilder. Det som är så bra med dig är att du ser ju bra ut i precis alla frisyrer.

Vet att det där mer hår kan vara en "känslig" grej. För tio år sedan hade jag långt "hårdrockarhår" som jag typ alltid hade haft. Åtminstone sedan högstadiet. Men, så slog "gubbgenen" till och det började bli tunt på sina ställen... Så för nio år sedan köpte jag en rakapparat och sedan dess har håret aldrig varit längre än 3-4 mm... Men, det fungerar ju det också :)

Svar: Håret är absolut en känslig grej! Men det är så skönt att kunna skriva om det... finally... : ) Tack snälla! : )
Ida

2012-10-25 @ 16:13:23
URL: http://patrikludvigsson.se
Postat av: Caroline

Otroligt vacker även som rakad.

Svar: Tack Caroline... : )
Ida

2012-10-25 @ 16:14:26
Postat av: Elin

Men oj! Vackra fina Ida! Allt klär en skönhet!! Du är så stark!! Keep up girl ❤

Svar: Tack babe! Jag ska!! : ) : )
Ida

2012-10-25 @ 16:24:03
Postat av: Evelina

Vackra, vackra du!

Svar: Tack snälla fina..... : )
Ida

2012-10-25 @ 16:26:37
URL: http://zooot.blogg.se
Postat av: Petra

Jag tycker du ser ut som en edgy modell på de bilderna, jag tycker det är coolt! När du "kom ut" i våras så skrev jag att min kusin också har trichotillomani, och jag kan tänka mig att det fungerar som en reflex. När hon höll på och pilla uppe i virveln i hennes bakhuvud så tänkte hon inte ens på det det bara blev så typ. Nu vet jag inte hur hon har det med pillet som vi säger, men hon har alltid någon sunt om som reagerar när hon pillar. Det är tur att det finns hjälp, hos läkare eller hos pojkvänner : )

Svar: Wow, tack! ♥ Just det, det minns jag. Jag har fortfarande aldrig varesig pratat med någon, eller träffat någon, som har det. Jag pillar både omedvetet och medvetet, men nu är det 1000 gånger mindre än innan. Knappt alls. Och när jag väl råkar så är det lixom bara "nåt", kommer oftast på mig själv. Ja det är bra att ha folk runtomkring sig! Läkarhjälp får jag ingen, det har jag försökt få i 13 år men det går ju inte så bra.... och katten säger aldrig till nr jag pillar, fan för att bo själv.... ; )
Ida

2012-10-25 @ 16:50:00
Postat av: johanna

Vackra vackra Ida! Du är verkligen otroligt vacker, med eller utan hår!! Och du är stark och troligt duktig! <3

Svar: Tack snälla Johanna! ♥ Era ord betyder massor : D
Ida

2012-10-25 @ 17:09:56
URL: http://tigermysig.se
Postat av: S.

Du är så jävla snygg så du passar fan i allt! :)

Svar: Tack baby! : ) ♥
Ida

2012-10-25 @ 18:28:50
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Sara

Snyggt!

Svar: : ) thank you...
Ida

2012-10-25 @ 22:53:14
Postat av: Helen

Du passar ju i allt! :D Snyggt!

Svar: Tack snälla.... : D
Ida

2012-10-25 @ 23:58:06
Postat av: Fida

Sjukt vacker i rakat hår alltså! Puss!

Svar: Men tack Frida! : ) ♥ Puss!
Ida

2012-10-26 @ 18:40:08
URL: http://pavlovna.blogspot.com
Postat av: Ida

Du passar ju i vilken hårstil som helst! Du är vacker, det är inte håret som gör det!

2012-10-27 @ 01:27:26
URL: http://asfaltblomma.blogg.se
Postat av: Joss

Ida! Du är så sjukt snygg!!! Kort långt rakat spelar ingen roll!!!
För att va lite
Old fashion men skönheten sitter på
Insidan å du glänser!!
Du är så tuff som skriver om det!! Keep it up!

Puss å
Kram i massor!!

Svar: Åh, Josse, TACK! Vad snäll du är ; ) Warms ma heart ♥ Puss & kram!!
Ida

2012-10-27 @ 12:43:30
URL: http://Tornrosbuske.wordpress.com
Postat av: Bettina

Du är ju jätte läcker. Men med ditt face passar du i allt.
Du är en sann inspirationskälla. Jag blir alltid glad av att läsa din blogg, även om det du skriver inte är "roligt" så är du stark. Och det smittar av sig.
<3

Svar: Tack snälla! Det värmer och stärker!! ♥ Pusskram!!
Ida

2012-10-28 @ 16:41:20
Postat av: Mejlin

Wow, Ida! Både modigt och snyggt! :)

Svar: Tack gumman ♥
Ida

2012-10-31 @ 14:25:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0