Bedragare på Facebook!

När någon på ens FB-vänlista dyker upp på chatten och frågar om hjälp med internetbank,
och vill använda din bankdosa eftersom deras är "trasig" - Get the hell out of there och
ring personen i fråga om möjlighet finns. Det är någon annan, som vill ta sig in på DITT konto.
Hände mig precis nyss.



Postat av: Sara

Usch! Vet att det hänt en annan kompis :/

Svar: Det hände ganska många från den här personens facebookkonto men verkar som om de flesta förstod att det handlade om bluff. Någon skrev dock på min facebook att det hänt fler personer här i Enköping också, vissa hade tydligen blivit av med en del pengar. Tråkigt och LÄSKIGT!


Jag förstod iaf att det var bluff och ringde min svåger, som är nära vän med facebookkontots ägare... hon bytte lösenord direkt och så gjorde även jag.
Ida

2013-08-09 @ 22:15:56
URL: http://tuulia.blogg.se
Postat av: Vesna

Ens bankdosa är ju personlig oavsett vilken bank man har så det är ganska tråkigt för dem som går på det utan att tänka efter ett extra varv :)

Svar: I know, så länge man har sitt eget inloggningskort i är det ju bara ens EGET konto man isåfall hjälper dem in på! Tydligen många som blivit av med pengar iaf, tråkigt! Jag förstod ju direkt när frågan kom, att det var nåt fuffens...
Ida

2013-08-10 @ 15:41:36

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tack tack ♥


RSS 2.0